6 храни с противовъзпалително действие

Зехтин екстра върджин е продукт, който трябва да е в списъка ви
5
6 храни с противовъзпалително действие
Снимка: Istock

Възпаленията не стигат дотам само да се появят при остра инфекция, която предполага гнойно натрупване. Те могат да са много по-коварни и да останат скрити задълго, докато не разрушат здравето. Негнойните хронични възпаления поразяват клетките и тъканите, и могат да доведат до сериозни здравословни проблеми в дългосрочен план. Често тези възпаления остават скрити за много дълго, което прави овладяването и потискането им по-трудно.

За щастие има начини да противодействате на възпаленията и един от тях е храненето. Като правите здравословни избори в ежедневното си меню и подбирате храни с мощен противовъзпалителен характер, вие ще съумявате да намалите общото възпаление в тъканите – една от главните причини за поява на хронични заболявания и преждевременно стареене.

Кои са храните с мощни противовъзпалителни свойства, които да похапвате всеки ден?

Кисело мляко и други ферментирали храни

Ферментиралите храни, сред които разбира се е и киселото мляко, са изключително важни в борбата с възпаленията. Полезните бактерии в тях се борят с възпалителните процеси в клетките и потискат развитието на много заболявания. Похапвайте редовно кисело мляко, кисели краставички, кисело зеле, кимчи, туршии от всякакъв характер, но без добавени захари. Всички те имат противовъзпалителни и оздравителни свойства за клетките и тъканите в тялото.

Кленов сироп

Кленовият сироп е една от здравословните алтернативи на захарта. В него се съдържат полифеноли, които имат противовъзпалителни свойства. Замествайте захарта с кленов сироп винаги, когато можете за повече здраве.

Мазни риби

Мазните риби са богати на омега-3 мастни киселини, а те от своя страна са мощен противовъзпалителен фактор. Колкото повече омега-3 включвате в храненето, толкова повече ползи ще извлечете от тези противовъзпалителни мазнини. Срещат се в сьомгата, скумрията, сардините, пъстървата, рибата тон, както и в орехите, семената от чиа, лененото семе.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
2
 
! Отговори
Пешев преди 1 месец
Кленов сироп?! Тази авторка е преписвала статии от английски. Гениална си Лазарова! С това творчество току виж си успяла да си намериш истинска работа след 20 години.
3
2
 
1
 
! Отговори
Спермолин преди 1 месец
Ако пък съм хапнал и анасче няма да ти е кисело, а направо сладникаво...
2
1
 
2
 
! Отговори
Спермолин преди 1 месец
Виж сега колкото и да си разтревожена аз приемам добавки омега 3-6-9. Ако изцедиш хлъзгавата риба перорално в гърлото гарантирам, че няма да затлъстееш и даже няма да забременееш...
1
4
 
4
 
! Отговори
Разтревожена преди 1 месец
От тези омега-3 мастни киселини, мога ли да получа киселини в корема?