Apple печели сърцата на китайските богаташи

Богатите хора в Китай предпочитат по-практични неща като iPhone
Обновена: 2 фев 2015 13:33 | 2 фев 2015 13:04, Бойчо Попов
11
Apple печели сърцата на китайските богаташи
Магазин на Apple в Китай. Снимка: Reuters

По всичко изглежда, че Apple знае как да спечели китайските си клиенти. В Китай iPhone не само мина всички други смартфони през четвъртото тримесечие по продажби, но успява и да победи Louis Vuitton и Hermès в избора за най-предпочитан подарък сред най-богатите тази година, показва анализ на базираната в Шанхай изследователска група Hurun Research.

Ограниченията, които китайското правителство наложи за луксозните подаръци на държавни чиновници, очевидно променят навиците на богатите хора в Китай и сега те предпочитат по-практични неща като iPhone и часовници, пояснява издателската група.

"Предстоящата китайска Нова година ще бъде пикът в раздаването на подаръци в Китай ... Apple се превърна в най-атрактивната марка за луксозни подаръци през тази година", посочват от Hurun Research в изявление, цитирано от Wall Street Journal.

Южнокорейският конкурент на Apple Samsung също влиза в топ десет на луксозните марки за подаръци за първи път, тъй като сега най-богатите хора в Китай са по-заинтересовани от потребителската електроника.

"Позиционирането на Apple в съзнанието на китайските потребителите става все по-силно. Apple Watch определенотрябва да се възползва от това", каза Нийл Шах, анализатор в базирания в Хонконг Counterpoint research.

Въпреки че няма съмнение, че Apple е свършила отлична работа за налагане на марката си в Китай, технологичната компания все още има много място за растеж в Централен и Западен Китай, където респондентите са заявили пред Hurun Research, че не са много склонни да купуват продукти на Apple.

В момента американската компания има 15 търговски обекта в Китай и повече от половината от тях са разположени в Пекин, Шанхай и други крайбрежни райони. Концернът отказва коментар по темата. 
 
Още технологични и любопитни икономически новини четете в Investor.bg


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 5

По същия начин можеш да се похвалиш, че още гледаш Велико Търново от 82-ра, и хич не те интересува дали гледаш HD картина на плосък детайлен екран или не... Тоест да живее невежеството тип "не знам какво и това и не ме интересува, искам само да е евтино".
10
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Точно така, днес е 2-ри февруари...
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Честит ден на *** Кук.
8
1
 
0
 
! Отговори
скъпия $2 преди 4 години
Но най-големият и враг ще се окаже поскъпващия щатски долар (днес 1,74 лв.). Знаем, че продуктите на Apple Inc. си заслужават всяка похарчена стотинка, но в момента похарчените стотинки ще покрият по-скоро скъпия долар. Затова, дами и господа, който е направил покупка до 10 януари 2015 г. е щастливец. В момента не е здравословно да се закупува потребителска електроника - изчакайте падането на долара.
7
0
 
1
 
! Отговори
скъпия $1 преди 4 години
В момента Apple Inc., с капитализация от 683 млрд. долара, бие Microsoft и Google взети заедно, а редица знаменити компании като Intel Corp., IBM Corp., Visa Inc., Amazon Inc., The Walt Disney Corp., както и Cisco Systems Inc., са принудени да дишат праха и.
6
0
 
4
 
! Отговори
Hahaha преди 4 години
Ruski li beha teq Apple?
5
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз съм си с Нокия с фенерче от старите, без майтап, и хич не ми пука дали най-новия айфон или самсунг е с повече ядра в процесора или не :Д
4
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До коментар номер 3
Има, има пазар тука. Друго си е да си някоя кифла (или батка) и като отидеш в чалготеката на ретро чалга парти да пльоснеш на масата най-новия айфон. Това всява респект измежду останалите папагали.
3
6
 
0
 
! Отговори
WTF?! преди 4 години
О, ама разбира се. Те Епъл точно н а български сайт ще тръгнат да си плащат за скрити реклами, понеже пазарът им тук е огромен. Дали пък случайно не сте андроидизирани ***?
2
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Подкрепям първия коментар. Както да речем в сериала "Под прикритие" преди да започне всяка серия имаше съобщение "Във филма има продуктово позициониране", така и тук трябва да слагат някъде етикет, че това е платена/рекламна публикация. Наистина някак си не е естествено всеки ден или през ден да слагат Епъл това, Епъл онова.
1
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Айде още една рекламна статия за Apple, че много отдавна (вчера) не бяхте публикували такава. Поне слагайте знак "Платена публикация", та да се знае.