След "Експериментът в Dnes.bg": Ще пресичаме ли като лекоатлети?

Как реагираха институциите на сигнала ни
Обновена: 4 май 2016 15:44 | 10 апр 2015 13:20, Александър Попов
19
След "Експериментът в Dnes.bg": Ще пресичаме ли като лекоатлети?
Проблемното кръстовище в столицата. Снимка: Dnes.bg
Работниците са били уведомени, че дори и да започне срутване на сградата, те ще имат 30 минути да напуснат. Един от тях е стоял на входа на хотела и е наблюдавал сигналите, които се подават от сина на собственика дали е започнало срутване на сградата, за да се изнесат

Прочети още на: http://www.dnes.bg/stranata/2015/04/10/izlygali-zatrupanite-ot-hotela-che-imat-30-min-za-biagstvo.260196
Преди седмица ви показахме в "Експериментът в Dnes.bg" как пешеходците трябва да притежават лекоатлетически умения, за да бъде пресечено кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх". Зелената светлина се оказа твърде кратка и още в средата на кръстовището вече бяхме в нарушение. Изнервени шофьори пък пуснаха в действие клаксоните още докато бяхме на платното.

Партньорите ни от телевизия България Он Ер потърсиха мнението на институциите, за да проверят докъде е стигнала разпоредбата на кмета на града Йорданка Фандъкова да бъдат проверени светофарите в столицата.

В сутрешния блок на телевизията се включи директорът на дирекция "Транспорт" в Столична община Димитър Петлешков. Той оглавява и комисията по "Безопасност на движението", в чиято дейност влизат светофарите.

"Проверката бе разпоредена от кмета на града г-жа Фандъкова и нашите специалисти започнаха от по-възловите кръстовища, където имаше съмнения, че зелената светлина за пешеходците е твърде кратка", заяви той.

По думите му "съмненията не са се потвърдили категорично".

"Ние спазваме международните правила, т.е. трябва да се изминават 1,2 м в секунда. Така ако трябва да се пресече платно от 10 м минимумът е 12 секунди. Това, което установихме е, че няма твърде кратка светлина, друг е въпросът как се движи пешеходеца. Трябва да се има предвид, че освен зелената светлина във всеки един светофар има запас и при светване на червената сигнализация има минимум 5 секунди, през които не се дава възможност за движение в нито една посока", уточни Петлешков.

Нашият експеримент на кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх" обаче показа, че в нормален ход се стига до средата на кръстовището.

Петлешков уточни, че конкретният светофар е бил обсъждан в комисията в началото на седмицата.

"Първото нещо, което ще направим на това кръстовище е да изправим пешеходните пътеки, ще бъде увеличена и с 5 секунди зелената светлина за пешеходците", увери той.

Петлешков допълни, че след назначената от Фандъкова проверка досега са коригирани времената на зелената светлина на седем кръстовища, а от началото на тази седмица това се извършва на още пет светофара. Успоредно ще се въвеждат и т.нар. "умни светофари", като вече пилотно работят такива на кръстовището на булевардите "Христо Ботев" и "Александър Стамболийски".

Преди седмица ви показахме в нашата рубрика "Експериментът в Dnes.bg" как пешеходците трябва да притежават лекоатлетически умения, за да бъде пресечено кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх". Зелената светлина се оказа твърде кратка и още в средата на кръстовището вече бяхме в нарушение. Изнервени шофьори пък пуснаха в действие клаксоните още докато бяхме на платното.

Още по темата

Партньорите ни от телевизия България Он Ер потърсиха мнението на институциите, за да проверят докъде е стигнала разпоредбата на кмета на града Йорданка Фандъкова да бъдат проверени светофарите в столицата.

Водещите на сутрешния блок на телевизията Йоанна Николова и Иван Нончев включиха на живо директора на дирекция "Транспорт" в Столична община Димитър Петлешков. Той оглавява и комисията по "Безопасност на движението", в чиято дейност влизат светофарите.

"Проверката бе разпоредена от кмета на града г-жа Фандъкова и нашите специалисти започнаха от по-възловите кръстовища, където имаше съмнения, че зелената светлина за пешеходците е твърде кратка", заяви той.

По думите му "съмненията не са се потвърдили категорично".

"Ние спазваме международните правила, т.е. трябва да се изминават 1,2 м в секунда. Така ако трябва да се пресече платно от 10 м минимумът е 12 секунди. Това, което установихме е, че няма твърде кратка светлина, друг е въпросът как се движи пешеходеца. Трябва да се има предвид, че освен зелената светлина във всеки един светофар има запас и при светване на червената сигнализация има минимум 5 секунди, през които не се дава възможност за движение в нито една посока", уточни Петлешков.

Нашият експеримент на кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх" обаче показа, че в нормален ход се стига до средата на кръстовището.

Петлешков уточни, че конкретният светофар е бил обсъждан в комисията в началото на седмицата.

"Първото нещо, което ще направим на това кръстовище е да изправим пешеходните пътеки, ще бъде увеличена и с 5 секунди зелената светлина за пешеходците", увери той.

Петлешков допълни, че след назначената от Фандъкова проверка досега са коригирани времената на зелената светлина на седем кръстовища, а от началото на тази седмица това се извършва на още пет светофара. Успоредно ще се въвеждат и т.нар. "умни светофари", като вече пилотно работят такива на кръстовището на булевардите "Христо Ботев" и "Александър Стамболийски".


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
7
 
! Отговори
пешеходеца преди 5 години
До aaaalllo
Колега,всеки ден пресичамна това кръстовище на път за работа.При светване на зелено за пешеходците,поне 5-6 тариката стартират с *** газ за ляв завой по "Яворов" с идеята да прее-ат пътуващите по "Черни връх".И на пресичащите пешеходци им се налага да заобикалят *** спрели на пешеходната пътека.Така времето за пресичане става двойно.Въпрос на време е там да бъде убит човек!Ако не вярваш иди и виж сам,всеки делничен ден от8 до 9 и 30.
12
7
 
0
 
! Отговори
ot 9 преди 5 години
До До 9 djd

Ами старите хора просто изчакват, дори да е зелено, да светне червено и пак зелено, за да имат пълното време за пресичане...пък, ако не могат, значи не им е работата да пресичат там или ти, в колата ще си толерантен и ще почакаш малко, дори да ти е зелено.София е двумилионен град, не може пешеходните светофари да светят по 1 минута, защото можело да пресичат стари хора там....
11
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А ти от какво разбираш? Или си като повечето българи - само можеш да лаеш!?
10
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фавдъкова може да разбира от картофи, но силно се е съмнявам, че разбира от светофари и настройката им.
9
0
 
8
 
! Отговори
rokoboko преди 5 години
""Ние спазваме международните правила, т.е. трябва да се изминават 1,2 м в секунда. Така ако трябва да се пресече платно от 10 м минимумът е 12 секунди."
Извинете, но моите изчисления показват, че при тази скорост и това разстояние трябват малко повече от 8 секунди, а не 12!
8
4
 
2
 
! Отговори
До 9 djd преди 5 години
Ако съм ти разбрал правилно въпроса- конкретно на този светофар дори след светването червено, колите ги държи достатъчно време, за да се пресече. Идеята е да не се тръгва от началото, както "alo" обясни. Иначе по средата има островче, на което може да се изчака следващия светофар, в случай, че човекът е по-трудно подвижен. Поне според мен не е лошо измислено, на други места може и да е зле, не знам.
7
1
 
19
 
! Отговори
Дядо Петър преди 5 години
Алчни, некадърни и корумпирани общинари!
Докога ще ги търпим?
6
2
 
19
 
! Отговори
djd преди 5 години
До aaaalllo, Не разбрах само при тези тайминги какво правят възрастните хора ? Те са бавно подвижни дори и с придружите ,предполагам ще се наложи да сменят придружителите с нови такива но нинджи.
5
3
 
13
 
! Отговори
aaaalllo преди 5 години
Днес БГ, като сте тръгнали да си правите експеримент, поне да се бяхте запознали с правилата.....светването на червената свелтина не означава автоматично нарушение!!!Започването на пресичане при червена светлина е нарушение!Дори при светнала червена светлина, вече започналите пешеходци имат право да довършат пресичането си, разбира се!!!И това е съвсем логично, защото ако тръгна да пресичам 1 секунда преди светването на червеното, то няма да имам никакъв шанс, но за тая работа трябва да се мисли
4
1
 
12
 
! Отговори
28 преди 5 години
АКО Е САМО ТАМ,С МЕД А ГИ ХРАНИМ,НО ТАКА Е НА МНОГО МЕСТА В СОФИЯ.
3
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами хайде като сте започнали с кръстовищата и аз да ви покажа нещо-град Варна-кръстовището се намира между" Проектантска",стадион "Спартак" и "Вода и канал" всеки ден на това място стават по повече от една катастрофа,едва ли има някой от КАТ,ДАЙ и незнам си още контролни органи да не го знае,но реакций -НУЛА,иначе застрахователите плащат ли,плащат щети...Пълно безхаберие в ***
2
8
 
2
 
! Отговори
наблюдател преди 5 години
Попринцип кръстовището с нормално темпо се минава. Факт е, че светва червено за пешеходците като си някъде на средата, но за колите светва зелено поне още 5-6 секунди след това, когато вече си пресякъл. Според мен цялата тази идея на по-бързото светване на червено там е да не тръгват още хора, защото вече тях ще ги хване успоредно с колите.
1
0
 
25
 
! Отговори
Мариан преди 5 години
Вапцаров там наиситна не може да се пресече на 1 светване на зеления светофар. То не трябва да си лекоатлет, трябва направо да летиш. Абсолютно правилна е забележката. Няма какво да проверяват - отиват да пробват да пресекат и толкоз.