Прогноза: Tesla е в криза, фалира до 2 години

Бивш вицепрезидент на GM е категоричен, че компанията умира
22 ное 2017 18:44,
61
Прогноза: Tesla е в криза, фалира до 2 години
Снимка: Tesla

Бившият вицепрезидент на General Motors – Боб Лутц, се превърна в основен критик на Tesla Motors през последните месеци. Този път легендата на американското автомобилостроене стигна още по-далеч, като обяви, че производителят на електромобили ще фалира най-късно до 2 години.

В интервю за телевизионния канал CNBC Лутц бе категоричен, че Tesla няма тайна рецепта за измъкване от тежото положение, в което се намира. Според него, представянето на камиона Semi и новия Rodster представлява "отчаян опит да се привлекат допълнителни финансови ресурси".

"Компанията бързо изгаря натрупания капитал и няма шанс да оцелее след 2019 г. Проблемите са много – проблеми с производството на Model 3, намаляване на продажбите на Model S и Model X, както и натрупаните рекордни загуби за третото тримесечие на 2017 г. Всичко това води само към едно – фалит", смята Лутц.

В същото време Tesla Model S стана най-популярният електромобил на пазара в САЩ за първите 10 месеца на 2017 г. От него са продадени 20 750 бройки, което е с 13% повече от същия период на 2016 г. Продажбите на Model X са 16 140 бройки, като общият дял на моделите на Tesla на пазара на "зелени" автомобили е 23%.

Най-популярният електромобил на GM - Chevrolet Bolt EV, за същия период е записал 17 083 продажби. Само през октомври обаче неговите продажби са повече от 2 пъти по-големи от тези на Model S – 2718 срещу 1120.

Повече подобни новини четете в Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре, да приемем, не са ми верни сметките. Блок 30 апартамента с 30 електрички с по 30 кв/ч нужда от заряд ВСЕКи ден. Тогава пред блока трябва да имаш 30 зарядни, дето да дават в един и същ момент по 10 киловата енергия. Това в добавка към консумацията на домакинствата, която е към 2 киловата. Сценария е повече от реален. Ще ти се наложи да си пуснеш още 3 кабела до трафопоста, иначе нищо няма да издържи. Добави всеки блок в квартала, всеки квартал в града. Ще ти трябва градски АЕЦ за Айтос.
31
0
 
13
 
! Отговори
Край преди 6 години
Глобално погледнато да направиш от енергоизточник ток да го пренесеш и после да го акумулираш в батерия и чак тогава да го ползваш е по ЗАМЪРСЯВАЩО природата отколкото да потребяваш енергоизточника директно в двигател с вътрешно горене. Предимството на ел. колите е че изнасят замърсяването извън града /при теца и при производството на батерия/ Бъдещето е на градски електрички /100-200км. пробег/ и коли с ДВГ за извън града /може и по наем само за трипа/.
30
1
 
14
 
! Отговори
До 30 преди 6 години
Петролните лобита им е през онази работа, за някакъв мошеник от САЩ. Нефтът се използва в 1000 други области, освен за транспорт. Ами самолетите, с какво ще летят? Като близо 50 % от нефта отива за авиацията. Другото за химическата промишленост и само 10% за бензин
29
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ЦРУ този път е объркало човека , прекалено лудите планове на Мъск , няма да имат успех.. Учил е физика.. Физиците винаги отиват прекалено далеч извън реалността.. Затова по-фирмите търсят инженери , а не физици макар и да учат едно също подхода е различен..
28
6
 
5
 
! Отговори
акуд преди 6 години
пртролните лобита са готови на всичко за да бутнат тесла , инак май те ще умрат до 2019г.
27
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
90% от колите ще бъдат включени между 4 и 7 вечерта. Време на зареждане - 10 часа(примерно). Точно когато се включват и готварските печки, и климатиците и радиаторите. Пълния капацитет на една батерия се очаква да е над 150 квч. Така че, напълно реалистично 40 квч на ден. Не смятам градове с радиус 2 километра. Смятам градовете, съдържащи 80% от популацията, които са с радиус над 10 километра. Едва ли в Каспичан ще има много собственици на електрички.
26
2
 
1
 
! Отговори
напред преди 6 години
електротокова кола с мощност 125 kv има я.
25
1
 
13
 
! Отговори
реалист преди 6 години
Твоето са фантазии.Как точно с 20000 автомобила за 10 месеца, виждаш половината автомобили в САЩ да са електрически?От пикапът Ф150 годишно се продават милиони бройки.
24
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма начин до 2 години където и да е колите да станат 20% от общото колиество автомобили. В момента процентите за света са под 2. За драстично увеличение на електричките никой не е готов. Няма и нужните инвестиции в инфраструктура. Би било много добре за въздуха в градовете, но няма начин да стане.
23
2
 
3
 
! Отговори
venci преди 6 години
До Анонимен 22И всеки ден тея коли ще минават 100% от батерията си ли ..
22
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не ти е вярна сметката, капацитета на системата е 8 гигавата за час, деня е с 24 часа. на ден 196 гигават часа. Има достатъчно.
21
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тесла, само сглобява автомобилите.Като няма нито един завод за резервни части. Но минаха вече 7-8 години от първите коли. И ще започнат проблемите. Я китайската батерия се е скапала, я трансмисията е заминала. А какво ще прави собственика на теслата. Ами да си поръчва чаркове в Ибей, ще дойдат по бързо от оторизираните сервизи. Който за България е във Виена.
20
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дайте насам дизелите!
19
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Представете си, че в България има само 300 000 електрички(което е 15% от колите в движение в момента). Всеки ден да им е нужно 40 киловатчаса заряд. 300 000 х 40 000 вч = 12 000 000 000 вч = 12 гигавата необходима мощност. При това без да се смятат загубите при пренос. Това би предизвикало екологична катастрофа ако се осигури от вятър или ВЕЦ. Трябват няколко АЕЦ - а + нова енергопреносна инфраструктура с капацитет няколко пъти колкото сегашната. А дори не сме вкарали в сметка камионите...
18
0
 
7
 
! Отговори
Snorky преди 6 години
Това бих го нарекъл предплатен коментар.
17
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мъск не е нито откривател, нито инвеститор. Той е един обикновен рекламен агент. Който със сладки приказки, чака баламите да си разтворят портфейла. Ама дори и американците, които са най-тъъпите в света, разбраха измамата. А кога ще лети Фалкон Хеви? Май и там минаха всякакви срокове?
16
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Tesla разчита на будали за които американизма е ценност.. Няма може да повтори успеха на IPhone марката на соросоядите .. ще трябва да работят цял живот ако си купят Тесла на кредит.
15
1
 
7
 
! Отговори
събуди се преди 6 години
До Анонимен 14Техническият прогрес да не мислиш, че е ти се сервира просто така. Ще ви спускат по някоя фойерверка на година да се радвате като малки деца. Ама ти наистинали мислиш, че живееш в технологичната епоха, на това му се вика маскарад с маски. Ако си се надал на технологии, досега трябваше да си имаш неутронен реактор в мазата. Така нареченият ти изкуствен интелект са просто актьори зад параван.
14
0
 
4
 
! Отговори
напред преди 6 години
бях в бъдещото . видях много неща
13
17
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Петролното лоби не може да преживее, че електромоболите настъпват.До 2 години в САЩ повечето от колите ще са електромоболи.До 5 години - 90% ще са автономни.Ерата на бензиновите двигатели свършва.Техническият прогрес няма спирка.Естествено това не се отнася до БГ, където ще си карат пушещите 20-годишни таралясници, купени за 600 лв още 100 години.Ха-ха.

Спонсорирани публикации