Новите коли и в ЕС, и у нас пак със спад в продажбите

Сред причините са стандартите за вредни емисии
48
Новите коли и в ЕС, и у нас пак със спад в продажбите
Снимка: архив, Ройтерс

През януари регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз отбеляза понижение за пети пореден месец, продължавайки низходящия тренд, който започна след влезлите в сила от миналия септември нови стандарти за отработените вредни газови емисии (т.нар. "WLTP стандарт").

Данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) показаха пореден спад при продажбите на нови автомобили и в рамките на България в началото на настоящата година.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се понижиха през януари с 4,6% на годишна база след спад с 8,4% месец по-рано, отбелязвайки по този начин понижение за пети пореден месец. Въпреки това, в началото на годината бяха регистрирани 1 253 596 нови автомобила спрямо 1 195 665 точно преди година, като това е вторият техен най-голям брой за месец януари от 2009-а година насам.

Поредното влошаване при регистрацията на нови автомобили е факт, след като в началото на есента на 2018-а година влезе в сила новият стандарт WTLP за отделяните вредни газови емисии, предаде БНР.

Намаляването на продажби за пети пореден месец обаче е и поредно доказателство за слабостта на европейската икономика и в частност на автомобилната индустрия.

Агенцията ACEA отбеляза, че е отчетен спад при регистрацията на нови автомобили в рамките на целия ЕС, включително и в петте водещи европейски автомобилни пазари. Особено силен спад отбелязаха продажбите на новорегистрирани автомобили в Испания (понижение с 8,0%) и в Италия (със 7,5%) при по-умерено понижение във Великобритания (с 1,6%), Германия (с 1,4%) и Франция (с 1,1%).

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България също отбелязаха понижение през януари с 4,9% до 3 564 броя спрямо годината по-рано, когато бяха продадени 3 723 автомобили и след спад с цели 16,5% през декември, като това представлява намаляване на регистрацията на нови автомобили в нашата страна за четвърти пореден месец.

Трябва да се има предвид, че продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика, но на този етап няма сигнали, че в скоро време ще бъде преодолян негативен ефект върху автомобилната индустрия на Стария континент от новите емисионни газови стандарти и от общото забавяне на европейската икономика.

Солиден спад при продажбите на нови автомобили през януари отчете Nissan (спад с цели 26,1%), следваната от италианската автомобилна групировка FCA Group (понижение с 14,9%), Jaguar Land Rover Group (с 5,7%) и Toyota Group (с 5,4%). Продажбите на германския гигант Volkswagen Group се свиха с 6,5%, като поредни понижения имаше при почти всички автомобилни модели в т.ч. на марката Volkswagen (спад с 3,8%), Porshe (с цели 49,7%), Audi (със 17,3%) и Skoda (с 5,1%) при растеж на продажбите единствено на Seat (повишение със 7,6%).

По-слабо понижение на продажбите отчитат от френската автомобилна групировка PSA Group, произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen (понижение с 1,9%) и от другата френска автомобилна групировка Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (с едва 0,7%). Продажбите на автомобили на германската BMW Group се понижиха с 2,7% и а на Daimler, произвеждащ марката Mercedes, с 1,3 на сто.

Спадът на продажбите на автомобили от Volkswagen AG е придружен и от слабо намаляване на общия пазарен дял на компанията през януари до 24,1% от 24,6% година по-рано, но въпреки това германският гигант запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар.


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
7
 
! Отговори
доволен селянин преди 4 месеца
Паре нема ??????????
4
11
 
18
 
! Отговори
Българина преди 4 месеца
Кризата идва ... ЕС се е омотал в регулации, евро 5 6 .. Електрички глоби дела зелена енергия... Вчера меркел призна че е сбъркала със закриването на атомните и въглищни централи, щотобщ сега тока в германия стана най скъп в целия ес... Германците за трери път и аха майката на европа с простотиите си
3
4
 
29
 
! Отговори
шофер преди 4 месеца
тука да си купят нови коли могат само някои фирми за служебни , шефове на строителни фирми , мутри и тук таме някое програмистче.

фирмите им се свива бизнеса, мастите бизнесмени одъртяват , програмистчетата емигрират.

Нема как да има ръст.
2
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
това е повече от хубава новина
1
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
ЕС уж добре, ама един на 500 има нова кола. Май, не е толкова добре.

Спонсорирани публикации