Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила

Западна Европа праща старите си коли в България
11 мар 2019 12:00, Нели Христова
74
Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила
Снимка: Pixabay

Макар дизеловите автомобили да губят своята позиция в Европа, в България те все още са най-популярното средство за превоз. Оказва се, че търговците отчитат сериозен ръст на вноса на стари дизелови коли от Западна Европа, съобщава Нова тв.

Всяка трета кола от износа в Италия, попада в родните автокъщи. А причините са ясни - забраните и ограниченията за каране на стари дизелови коли по пътищата на много градове в Западна Европа. Докато търсенето на нови автомобили на дизел в ЕС намалява с 18 % през миналата година, у нас то се запазва. По данни на търговците в Германия  – в автокъщите залежават около 350 000 коли на дизел със стандарт Евро 5 на стойност над 5 млрд. евро. Средно всеки автомобил  престоява около 106 дни.

У нас 1 210 000 са колите на дизел и 1 340 000 - на бензин.

"Дизелът в Италия умира и това не е само италиански проблем, а европейски. От 2018-та много региони тук, в Италия, забраниха достъпа до центъра на градовете за дизелови автомобили. Въпросът е - къде отиват старите дизелови коли – в Близкия Изток, третия свят и Източна Европа, където законите не са толкова строги по отношение на замърсяването”, коментира Джузепе Гамбакорта – автоексперт в Италия. Така той обоснява как дизелите в Италия се превърнаха от най-разпространеното средство за превоз, в най-нежеланото.

А именно от Ботуша идва 80% от вноса на коли втора ръка у нас. Близо 140 000 автомобила, 65 % от тях на дизел са били доставени в България. По-голямата част от тях са стари - над 10-годишни.

"Засега вратата към нас е отворена – няма механизми, по които да се ограничат тези автомобили да дойдат”, каза Цветелина Цанева от Асоциация на вносителите на автомобили.

"И това предразполага всичките тези евтини автомобили, които замърсяват въздуха в Германия – да идват към България. Хората гледат да се отърват от тези автомобили и рано или късно ще дойде моментът, в който ще се подаряват такива автомобили, тъй като голяма част от тях няма да могат да напуснат на собствен ход територията на Германия”, коментира и  Румен Дунев.

Според шофьорът Антон Антонов, от значение са и средствата, с които разполага българинът. Той също залага на дизел, заради по-ниския разход и твърди, че е от значение не вида на горивото, а подръжката на автомобила:

"Според мен ако един дизел е поддържан с всичките филтри, катализатори – работи напълно оптимално”, казва Антонов.

Експертите не изключват и българските шофьори да спечелят от европейските забрани. Ако преди половин година автомобил, отговарящ на нормата Евро 6, се е продавал за 28 000 евро, сега цената му в автокъщите в Германия и Италия трудно минава 21 000 евро. "Това, което може да се случи – е някои от тези автомобили, да влязат на относително по-изгодна цена на българския пазар и това да подпомогне на някои от по-старите сегменти автомобили в България”, казва Александър Миланов.

„Ако те дълго време стоят там, проблемът с тяхната техническа поддръжка ще доведе до драстично спадане на цените, което ще е добре дошло за българските търговци. Ако вкараме коли Евро 5 и 6 – България ще си обнови автопарка, а не да го състари”, коментира още Цветелина Цанева.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко е за да накарат хората да минат на електромобили - при тях се влага по-малко материал, а цената ще е същата. Има дизели и дизели - някои пушат черен дим и наистина тровят, а при други не виждаш да излиза нещо от ауспуха. Със сигурност може да се направи нещо по-въпроса и тези коли да станат по-екологични, но интереса не е такъв. Аз обаче карам бензинова японка, 90кс. - икономична е и е здрава. Пътувам на къси разстояния всекидневно и не смятам да я сменям, докато не се наложи.
20
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е шанс автопарка в България да се подмлади значително, но автоджамбазите надуват прекалено много цените и май няма да стане.
19
2
 
13
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Сравненията между България и развитите държави от Западна Европа не са особено смислени. Примерно в Италия средният пробег на един автомобил е 15-20 пъти по-голям от пробега на автомобилите в България, а и автомобилите са с 50% повече на човек от населението. Това прави 25-30 пъти по-голямо замърсяване от автомобилите в Италия в сравнение с България. Подобно е положението и в Германия и т.н.
18
2
 
9
 
! Отговори
До 8 преди 5 години
Можеш да започнеш с горивото, особено продаваното у нас. Щото в крайна сметка колата представлява повече или по-малко луксозна печка с екстри на колела, която повече или по-малко пуши при работа. А производството на материала за горене се свежда до нагряването на суров петрол в дестилационна колона, където от сместа първо се отделят летливите фракции, после пропана и бензина, след това дизела и т.н. Всяка по-късно отделена фракция изисква повече допълнително рафиниране или пари, нататък е ясно..
17
3
 
14
 
! Отговори
ivan преди 5 години
стига сте писали глупости.камионите и автобусите замърсяват в пъти по вече от дизеловоте автомобили новите дизели не са по зле от бензиновите
16
2
 
13
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
В подкрепа на 5Германия - 82,8 милиона население и 30 милиона дизелаИталия - 60,7 милиона население и 20 милиона дизелаФранция - 67,3 милиона население и 35 милиона дизела...България - 7 милиона население и 1,21 милиона дизела*Схващате ли разликата или ви трябват още пояснения? Все пак би трябвало да знаете приблизително колко е населението на тези държави.
15
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе тиквената шайка ще измисли начин за още по голямо дране!Не се съмнявайте!Ще изчакат народа да се гръмне на дизели и после хоп...четворен данък!
14
3
 
14
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
До 9. Когато зимата при -15 ти замлъзне нафтата и не минава през филтъра , или попадне лио дизел със съдържание на натриева основа над допустимото, и ти съсипе горивна апаратура за хиляди левове, сам ще разбереш.Евтиното винаги излиза по-скъпо.Статията е манипулативна. В нас в автокъщите могат да струват автомобилите 21 000 но масовия внасян автомобил се купува там за 300-500 евро, а се продава тук на цени, за кой колкото не го е сраб да сложи надченка, при това-даже често и без да има фирма
13
6
 
5
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
В последните години се нагледахме на какви ли не европейски безумия,та дизелното ли ще ни уплаши!?Таман дизелите станаха стока и решиха да ги ликвидират.Лу.да работа...Трябва да се подхожда по-спокойно към тия неща,без истерии!Всъщност по-големия проблем е излишно високия брой автомобили на глава от населението и неефективното им използване.Ако се свали количеството наполовина и се оптимизират транспортните схеми,резултатът ще е много по-добър,отколкото масова електрификация(примерно).
12
5
 
9
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Доста безмислен коментар в новината.По принцип дизеловите коли не замърсяват повече от бензиновите, с изключение на азотните оксиди. Забраняват дизеловите коли само в няколко улици или части от тях в някои градове, където има наднормено замърсяване с азотни оксиди. В България няма наднормено замърсяване с азотни оксиди и е нормално да се купуват повече дизелови коли, които като цяло замърсяват по-малко от бензиновите коли. Няма наднормено замърсяване, защото колите са по-малко и се карат малко
11
5
 
6
 
! Отговори
До 5 преди 5 години
Ааа,колко са в ....Китай ?Само питам ?:))))))...Що за сравнение ??
10
17
 
12
 
! Отговори
BG преди 5 години
До 5 - само сега остава да кажеш и колко е населението на Германия и Италия в сравнение със 7 млн България и статистиката ще е точна !Докато в нормалните държави ще махнат дизелите, ние ще си дишаме мръсния въздух, после ще лекуваме рак и белодробни болести - ниския разход на дизела ще ни излезе "златен"Бай *** иска дизел, за да може да пердаши с 200 км/ч, щото всички много бързаме докато най - накрая се натресе в някое дърво или друга кола в насрещното та се свърши
9
11
 
8
 
! Отговори
KOC преди 5 години
хора КУПУВАЙТЕ дизел хем е на цената на бензините, но харчи в пъти пъти по малко, хем е много по здрав, хем е по мощен на ниски обороти, чудо и приказ, тепърва почват промоциите записвайте са за дизел нов внос с тюв
8
5
 
15
 
! Отговори
8 преди 5 години
Аз все още не съм видял някой да обясни с какво дизелът е по-лош от бензина?
7
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В нашата страна се внасят всякакви *** и българина ги взема.
6
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила---Е ТО НИЕ НАЛИ ВИНАГИ СМЕ "ПО-УМНИ" ОТ ЕВРОПАИ ВСЕ НА "КЕСТЕРМЕ"....
5
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България отдавна се е превърнала на моргата на Европа и Острова !Всеки гледа далавера ,ако може -да не работи !Колкото се спазва забраната за пушене на обществени места ,толкова ще се спазва и ограничение за дизелови двигатели !Ако ,изобщо се появи такава !
4
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Смешна цифра 1,210 000 дизела. Елате тук в европата да видите за каква бройка става въпрос. Германия 30 000 000 дизела, Италия 20 000 000 дизела франция 35 000 000 дизела това е официална информация.
3
10
 
20
 
! Отговори
А 100 преди 5 години
Нормално, там вземат сериозни заплати, а в СТАБИЛНА България само трохички.
2
48
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така ще е при положение,че за президент имаме един въртоглав *** в лицето на румен радев! Аок беше президент на място, а не мъж под три чехъла, а именно тези на *** техноимпекса, любовницата деса, караща в насрещното, за да си купи бельо, бягаща от патрули на КАТ по бул България до Бояна, и под чехъла на оная с кошера на главата, изявяваща се като зам президентша, то нямаше да имаме проблем с дизеловите разпади!Ако беше МЪЖ, а не мучащ тъпир, щеше да наложи ВЕТО на дизеловите автомобили!

Спонсорирани публикации