Разумни или побъркани са германците? Напук на климата, купуват все по-големи коли

Наблюдава се ръст на новите SUV-та
Обновена: 14 дек 2019 22:02 | 14 дек 2019 22:00, Нели Христова
154
Разумни или побъркани са германците? Напук на климата, купуват все по-големи коли
Снимка: Reuters

Напук на Грета Тунберг и петъчните екологични протести, през тази година в Германия са били продадени над 1 милион нови ес ю ви-та (SUV). Тотално побъркани ли са германците, пита Пол-Кристиан Бриц в коментара си за DW.

По аутобаните водачите на SUV-автомобили бързат и притискат другите участници в движението, а в препълнените центрове на големите градове блокират по няколко паркоместа. На всичкото отгоре те вредят на климата. Очевидно е, че егото им остава над интересите на всички останали. Такава поне е стереотипната представа за тези шофьори.

В същото време Германия се слави като страна на разума, на поетите и мислителите. А също се смята и за един от добрите примери в света, що се отнася до защитата климата. Та нали ние, германците, чинно събираме боклука си разделно, а едно време дори бяхме сред пионерите по отношение на енергийния обрат. Означава ли това, че германците имаме двоен морал? Да не би някакви самодоволни идиоти да населяват Германия?

Само без паника!

Причина за паника обаче няма - все още не. Така можем да тълкуваме резултата от проучване, проведено във Финландия, търсещо отговор на въпроса що за хора си купуват големи и мощни автомобили. В изследването, наречено „Не само задници карат мерцедес", са били анкетирани 1 900 финландци. А е известно, че финландците, както твърдят изследователи, са много близки до германците като морал и структура на доходите им. Нагласите им са били оценени според често използвания в олипсихологията модел на петте фактора, който включва: отвореност, съвестност, поносимост, общителност, емоционална лабилност и наранимост.

Не е никаква изненада, че най-вече мъже карат големи и мощни автомобили. Освен това повечето от собствениците на луксозни возила са необщителни и високомерни, нечата за социалната справедливост им е чужда, освен това те са самовлюбени и егоистични. Дотук нищо ново. 

Плитките на Грета от багажника

Най-зле стоят нещата с една по-особена категория водачи на големи и мощни автомобили. Това е групата на перчещите се с возилата си шофьори, които ги украсяват отзад с лепенки със сентенции против опазването на климата и провесват от багажниците на колите си плитките на Грета Тунберг. Социалната непоносимост и протестът са се превърнали в тяхна запазена марка. Тяхното мото гласи: "Сега повече от всякога!".

Другите резултати от прочуването обаче са много по-интересни. Например това, че много съвестни хора, които не се вписват в описаните по-горе характеристики, също често карат луксозни коли. Моля? - Да, това са хора, които много държат на дисциплината, сигурността и трудовите си постижения.

Странна гледка е когато родители стоварват пред детската градина или училището своите наследници от коли, чийто преден капак стърчи доста над главата на самото дете. Ако пред такава кола внезапно изскочи дете, шофьорът трудно ще го забележи - въпреки че гледа пътя от по-високо. Но като цяло зад решението му да си купи такава кола не винаги се крие лош характер. Може би дори е точно обратното. Но как се обяснява това противоречие?   

Хората карат такива автомобили, които са точно отражение на реалната или идеалната им представа за това какви са, или какви искат да бъдат. Това важи за хората на възраст, в която обикновено се купува автомобил. В Германия средностатистическият купувач на автомобил е на 53 години.

Хората, които не се вълнуват особено от темата за социалната справедливост и поносимост, по правило не се придържат към нормите (например да карат само в тяхната лента на платното), по принцип са нарцистични и по-агресивни. Съвестните хора пък имат по-силно изразено съзнание за качество, стремят се към надеждност, перфекционизъм и гонят успеха. И в двата случая мощните и луксозни автомобили от SUV-сегмента чудесно подхождат на собствената им житейска концепция.

Надежда има

„Ами такива са си, не можеш да ги промениш" – бихме могли да си кажем. И това може и да е точно така при шофьорите, които по този начин изразяват своя протест. И все пак остава някаква надежда за климата и за мира в сектора на транспорта: съвестните хора могат да бъдат убедени. Например с надеждни и висококачествени автомобили с алтернативно задвижване. Или още по-добре: с един надежден обществен транспорт. Може и да звучи наивно, но това е напълно постижимо, ако производителите и политиката се заемат сериозно с решаването на проблемите.

А и ние самите можем да въздействаме върху съвестта на съвестните. В Швеция, например, все повече хора се чувстват гузни, когато пътуват със самолет, което доведе до отлив на използващите този вид транспорт. Подобна тенденция се забелязва вече и в Германия. Пробива си път вече и гузната съвест от карането на SUV-автомобили. Което може да направи този вид коли непривлекателни за съвестните хора - наистина. Защото никой отговорен и социално мислещ човек не би приел собствените му деца или внуци да тежат на съвестта му. Още повече, ако заради това другите променят мнението си за него.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


154
Още по темата: германияавтомобилиSUV
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
2
 
18
 
! Отговори
ТлъстиШопари преди 4 години
Ами като си 185 см и си 120 кила, каква кола да си купиш?Очевидно е, че в Опел Корса няма да се нахлузиш без мъки! Всяко следващо поколение е 5-20 кила по-дебело от предходното на същата възраст. Нормално е и размера на колите да расте!
94
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Европейците са отговорни за много повече от 9% от емисиите! Защо? Защото те потребяват продукта от изнесените извън Европа мpъcни производства, и последните съществуват благодарение на пазара, значителна част от който са европейците. Як еврофалш! А за подробности като висока смъртност в държавите "фабрики", ползване на детски труд и др., даже и дума не се отваря!
93
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Европейците са отговорни само за 9% от световните въглеродни емисии. И да тръгнат пеш, за останалите 91% никой не поема отговорност да направи нещо в близко време! Прави са германците да протестират срещу безмислените рестрикции само за тях, при положение че това изобщо не решава проблема в световен план.
92
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тео аре спри да пишеш глyпоcти и да се обясняваш, че то е е така, "ама не е баш така", ама то видиш ли, прагматизъм, ама не е прагматизъм... Ти четеш ли какво си написал преди да го пуснеш?
91
4
 
10
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
Виж че в градовете не се диша вече бе осмак бла бла.Само тексас е по голем от целият ЕС.Бълха ги ухапала.В Европа е тясно и смътдящо
90
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма по-големи лицемери от немците. В Германия градският транспорт и железопътният транспорт са супер скъпи. На дълги отсечки често е по-евтино със самолет отколкото с влак. Има преки държавни стимули да живееш по-далече от работното място (Pendlerpauschale). Натискат за това да забраняват старите коли не защото им пука за климата, а защото искат да продават коли. Миналата криза раздаваха пари за покупка на нова кола. Уж за опазване на климата. Лъжи и лицемерство.
89
0
 
5
 
! Отговори
Квебек преди 4 години
Да подкрепя Онтарио!За зимата е най-юбаво голем камьон!За лятото е за други коли.
88
4
 
10
 
! Отговори
Teo преди 4 години
До До ТеоКакто навсякъде, има места, където има ограничение на скоростта. Но по правило по немските магистрали НЯМА ограничение на скоростта. Където има е указано със знаци. Но в повечето случаи НЯМА! На хора, които не са стъпвали на немска територия няма смисъл да обяснявам. Шофьори на тирове и без това не ги интересува - те карат до 100 километра в час! А немеца, точно защото е прагматичен си купува коли от този сегмент! СЮВ или миниван е перфектната средностатистическа кола!
87
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българинът пък, напук на климата, купува коли с все по-голям пробег. Демек все по-издyxaли. И като чета коментарите, изглежда се гордее с това.
86
0
 
18
 
! Отговори
онтарио преди 4 години
Странна европейска логика и стереотипи. "Тъпите" северноамериканци карат такива коли по следните съображения:- голямата кола е много по-сигурна при удар и вероятността да бъдеш наранен или убит е по-малка, SUV - то обикновено е и 4x4, което го прави много по-стабилно през зимата или при висока скорост- голямата кола е по-удобно , ако семейството ти се състои от повече от 3 човека- в голямата колата седежа е много по-удобен и пътуването не те уморява
85
3
 
5
 
! Отговори
До Тео преди 4 години
Теоооо.... С домашна бг шльокавица ли прекаляваш? Как може такава глyпоcт да напишеш? По НЯКОИ магистрали няма лимит на скоростта, но по доста има! Ти ме съмняваш ве човек!
84
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Безмислена статия. Купува се това, което най-добре ще върши работа на хората. Всичко останало са свободни съчинения на комплексари.
83
5
 
5
 
! Отговори
До Тео преди 4 години
Лелеее... Доста неприятна држава за живеене си избрал! Обаче, ако не разбираш защо, точно там ти е мястото.
82
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен"Тео, льохмане" ... Само да споделя - льохмана Тео живее в Германия от 10 години!И има достатъчно наблюдения защо немците купуват автомобили,и главно немски!Не,защото са най-добрите,ами защото си поддържат икономиката.А защо SUV-посочил съм долу.И за непросветените в Германия НЯМА ограничение на скоростта по магистралите.Аз карам служебната шкода средно със 190 като се прибирам от посещение.Статията е написана тенденциозно,а бай *** панела кълве като шаран на царевица!
81
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Баце, земи се прикрии некъде с тоя раздрънкан кошник. Кой знае по кой чукар ходиш да видиш вашите и да набереш буркани за града. На нормален човек, такъв дрънгел като ML не му трябва. МL беше шок преди 20 години. Сега само в Надин ги търсят.
80
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво е да си разумен??? Аз разбирам нещата така ако искаш да спасиш света се отказваш от всичко създадено от днешната икономика, ако ползваш и малко блага нямаш право да съдиш. Ама се напълни с неможари и важно да имат обяснение на ситуацията. Едно време са се успокоявали с религията, сега че тия които имат пари са комплексари и с малки п...ки. И като влезат в айгото и им е едно такова спокойно, че оня със ГЛЕ-то е ***.......а на него не му пука.
79
8
 
2
 
! Отговори
Баце преди 4 години
Моят МЛ е оф-роуд пакет и е много добър извън пътя. Гази здраво, ходи по черни пътища, без никакви проблеми... после на магистралата със 170 дава разход 8.5, защо да карам друго?! Аз също съм против 2 т СУВ, който няма никакви умения извън пътя... познат със Хюндай Тусон удари с 20 км Рено Лагуна от старите и Тусона се усука... СМЕХ
78
1
 
8
 
! Отговори
От Германия преди 4 години
Ами и аз съм фен на Грета- олигофрета, даже имам инициалите на името й на колата ми.ГТ-Ford -Mustang GT от2012,290 коня...
77
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тео, льохмане, забеляза ли, че статията е писана от немец, който вероятно има по-верни наблюдения над германския стайлинг, отколкото твоята семпла особа?
76
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така, така.SUVовете са гадни, собствениците им са комплексари.Карай си корсичката.

Спонсорирани публикации