Троянски антитела – кръвната плазма за лечение на COVID може да се окаже опасна

Организма на изкаралите тежко вируса се образуват опасни антитела
Обновена: 14 юли 2020 16:24 | 14 юли 2020 16:13, Нели Христова
Троянски антитела –  кръвната плазма за лечение на COVID може да се окаже опасна
Снимка: Pixabay

Лекуването на пациенти, болни от COVID-19, с кръвна плазма може да се окаже опасно. Екип от холандски учени достига до извода, че освен антителата, които се борят с вируса, организма на онези, прекарали тежко болестта, се образува опасен тип антитела, които могат да предизвикат мощно възпаление, съобщават от ТАСС, цитирани от Агенция "Фокус".

Едно от антителата, което се появява в кръвта на хора, които са прекарали тежка форма на коронавирусна инфекция, не потиска вируса, но предизвиква мощно възпаление. До това заключение са стигнали холандски биолози. Възможните последици от този проблем и възможности за неговото решаване, учените са описали в статия за електронната научна библиотека bioRxiv.

„Установихме, че антителата от кръвната плазма на преболедували тежко COVID-19, които могат да се прикрепят към нов тип шипковиден протеин на коронавируса, когато взаимодействат с клетките на макрофага, и предизвикват много мощен възпалителен отговор. Това обяснява защо тогавае включва т.нар адаптивен имунитет, в резултат на който здравословното състояние на много пациенти рязко се влошава “, пишат изследователите.

Според последните данни, поради инфекцията с новия тип коронавирус (SARS-CoV-2), имунитетът на пациентите бива нарушен, появяват се масивни възпаления, микротромби и други проблеми, които застрашават живота на пациента не само заради COVID-19, но и сами по себе си. Сега учените се опитват да разберат защо възникват тези антитела и как да им попречат да се появят.

Троянски антитела

Холандските молекулярни биолози, водени от професор от Университета в Амстердам Менно де Уинтър, откриха възможната причина за това явление. Освен това учените откриха първите признаци, че плазмените преливания от хора, които са били болни от COVID-19, могат да бъдат опасни за пациентите.

Изследователите проучили антитела, присъстващи в кръвта на такива пациенти. Те се се интересували от това как тези молекули влияят на поведението и функционирането на други компоненти на имунната система. За да проверят това, учените извлекли няколко десетки различни антитела от плазмени проби и ги добавили в средата с имунни клетки от белите дробове и други човешки органи.

Поради тези антитела и аналози на вирусни частици се проявява странен и опасен ефект върху човешкото здраве. В присъствието на „части“ на коронавирус, тези антитела се свързват с някои видове макрофаги, клетки-чистачи, и ги принуждават да произвеждат огромен брой сигнални молекули, които причиняват тежко възпаление.

Още от Кино
Между болката и вдъхновението с "Призраците на Исмаел"

Читател преди 2 седмици
Добре, но плазма се влива на хора които вече са развили ,,възпаление,, т.е. цитокинова буря. Те вече имат този проблем.

До ЗАЩО ПОЗВОЛЯВАТЕ

А ти, компетентният капацитет, си купи правописен речник, за да си Оточниш проблемите...

ЗАЩО ПОЗВОЛЯВАТЕ преди 2 седмици
ЗАЩО ДОПУСКАТЕ НЕКОМПЕТЕНТНИ ХОРА БЕЗ НЕОБХОДИМОТО СПЕЦИАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ И КОМПЕТЕНТНОСТ ДА ПИШАТ ПО СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ,ЧЕСТО ОЩЕ НЕЯСНИ И НЕОТОЧНЕНИ ПРОБЛЕМИ.
ТОВА Е ПРЕСТЪПНО ПОГЛЕДНАТО ОТВСЯКЪДЕ
СТАТИИТЕ В СПЕЦИАЛИЗИРАНИТЕ СА МНОГО ПЕСТЕЛИВИ ПО ВЪПРОСА - ПРЕВЕДЕТЕ НЕОБХОДИМАТА ВИ СТАТИЯ И ПОСОЧЕТЕ ИЗТОЧНИКА
ОСТАВЕТЕ ГИ ДА ПИШАТ ЗА ЦВЕТЯ,ДЕТСКИ ЗАБАВЛЕНИЯ И Т.Н.

Да преди 2 седмици
с заразена кръв всичко може.

Аз преди 2 седмици
Само ваксина и ремдисерир са полезнии. Даам. Да ви се невиди и измамниците за пари.

Бзззз бръм бръм преди 2 седмици
НОЩницата мутафчийски нали твърдеше,че едва ли не това е панацеята?Ще има ли средНОЩен брифинг,да каже,че пак е излъгал за пари и че има пожар в гората до Чернобил?Тръпна в очакване.

Анонимен преди 2 седмици
това с плазмата не става. дайте сега едни пари на БАН да търсят ваксина през следващите 50 години.

Анонимен преди 2 седмици
Троянските антитела, в Троян ли ги произвеждат?

странен вирус преди 2 седмици
Колкото повече го опознават, толкова по-парадоксален става.
Днес четох, че моряци на аржентински кораб се натръшкали в открито море 50 дни след отрицателен тест и карантина на всичките! Абсолютно необяснимо. Това май не е вирус.

Сайто заби а

Анонимен преди 2 седмици
Искам да кажа нещо мръсно на такива журналисти, които не мислят преди да драскат.
Всички лекарства са опасни - имат странични ефекти, но това не ги прави по-малко ефикасни. Реконвалесцентната плазма е едно от най-ефикасните средства, повлияващи състоянието на болния с Ковид - 19 до момента. Не пишете неща, които още не са сигурни-за някои тази плазма е единствена алтернатива. Не го убивайте.

До Анонимен 7,

Да, може и да е безопасна, но не вреди да се има едно на ум. Тоя вирус бая странности се оказа че има. Почвам да си мисля дали някой на го е усъвършенствувал, волно или неволно.

До Анонимен 2,
Ей, каква връзка има твойтадрасканица с материала, който коментираме?
Научи се да пишеш, "убиден" неграмотнико, правещ чалга-рап в къщи.
Не мирясвате, за живота на листните въшки да става дума, вие пак политически си глупотевини пишете...

Анонимен преди 2 седмици
"Троянски антитела – кръвната плазма за лечение на COVID може да се окаже опасна"

А може и да се окаже безопасна.

Парадокторче преди 2 седмици
В стремежа си да създат правдоподобност на „ пандемитята” , импровизаторите инициатори на театрото се поосрахa.
Ибачв покрай цялата измислица си отидоха доста хора от неадекватни, безмислиени и грешни лечения.

Анонимен преди 2 седмици
До колкото помня в началото онова недоразумение ген. Мутравчииски каза ,че това лечение било страхотно и той пръв го започна. Нека се направи разследване и да се разбере този генерал за колко убити по този начин български граждани е виновен.

Trojan преди 2 седмици
Носете маски, шнорхели, плавници и си обновявайте антивирусната редовно.

Анонимен преди 2 седмици
Антителата не са ключа към ковид .Тези ,които изградят антитела всички ще умрат след инфекцията от тежки увреждания.

Анонимен преди 2 седмици
последни напъни вече на издъхващите комунисти от герб, срс-та които и тинейджър който се опитва да прави рап вкъщи ще разбере че е скалъпено аматьорско дори ще е убидно ако го наречеш дийп фейк , сбогом крадливи угоени свини ! Марш при останалите комунисти !

Анонимен преди 2 седмици