Самолет едва не се преобърна кацайки на летище Хитроу

Ентусиаст засне спиращата дъха случка
2 фев 2022 14:55, Нели Христова
48

Силни бури връхлитат Обединеното кралство, а това се оказва предизвикателство за пилотите, които трябва да кацат на летищата в страната. Видео, публикувано в YouTube, показва как един самолет е на косъм да се пеобърне, а след това и да удари опашката си в асфалта.

Полет 1307 на British Airways пътувал от Абърдийн до Лондон в понеделник. Но 80-минутното пътуване завърши с много адреналин за пътниците на борда. Пристигайки на Хийтроу, самолетът  Airbus A321neo е видимо ударен от ветрове, преди да кацне на едно колело, подскачайки отново нагоре и надолу, преобръщайки се несигурно наляво, а след това изглежда така, все едно удря пистата с опашката. Накрая пилотите прекратяват кацането и извършват заобикаляне, излитайки отново, за да кацнат безопасно.

Джери Дайър, който заснема драматичното кацане, заяви пред CNN, че събитието "просто показва колко опитни са пилотите". Той редовно снима кацащи самолети на Хийтроу за своя YouTube канал Big Jet TV, а във въпросния ден пристига само минути преди опасното кацане.

Въпреки че Обединеното кралство е ударено от ветровете със скорост от 90 мили в час заради бурята Кори, която отне живота на двама души и остави много без ток, Дайър казва, че вятърът на Хийтроу всъщност не е бил толкова силен. По думите му става дума за около 20 мили час. Но порив, преминаващ между две сгради и удрящ пистата, почти събаря самолета.

Тракерите на полета показват, че самолетът достига нивото на земята със скорост 140 мили в час малко преди обяд, преди да се изкачи стръмно до височина от 1173 метра за четири минути. Той каца за втори път 16 минути по-късно. Не е потвърдено дали опашката наистина е ударила земята или просто така изглежда на видеото.

Дайър остава още три часа на летището и вижда как още един самолет се завърта, а много други са се борили с поривите.

Заобикалянето - известно още като "прекъснато кацане" - е напълно безопасно.

"Неуспешното кацане е лесна и безопасна маневра и това е нещото, което трябва да направите, когато смятате, че е подходящо", обяснява Дан Руник, изпълнителен директор на напреднали програми в FlightSafety International, пред CNN.

Тези кацания обаче не са приятни за хората на борда.

Оказва се, че двама от пътниците на борда на въпросния самолет са членове на парламента на Обединеното кралство, пътуващи от своите избирателни райони до Камарата на общините.

Ричард Томсън, депутат от Гордън, в североизточна Шотландия, разказа пред CNN, че дължи на пилотите "дълбока благодарност за техния професионализъм и спокойствие в начина, по който са се справили с потенциално много опасна ситуация".

"Не се чувстваше особено драматично на борда и всички останаха спокойни, но сега е ясно колко близо сме били до сериозен инцидент", добавя той. "Ясно е, че всички забелязахме, че не сме успели да кацнем и усетихме вятъра, но умението на пилота вероятно означаваше, че наистина само тези с изглед отляво на самолета можеха да разберат колко близо до удар е било крилото."

Дайър – който се втурва направо към Хийтроу всеки път, когато има лошо време, а видеоклиповете му са гледани милиони пъти, казва пред CNN, че дава оценка на пилотите "10 от 10" за тяхното "решение за част от секундата".

Говорител на British Airways каза пред CNN: "Нашите пилоти са добре обучени да управляват редица сценарии, включително екстремни метеорологични условия, и нашият полетен екипаж приземи самолета безопасно. Нашите клиенти и екипажът слязоха както обикновено."

И не само, че слязоха живи и здрави, но го направиха осем минути по-рано от графика - накрая кацнаха в 12.17 ч.

Стивън Флин, другият политик на борда на самолета, написа след това в Twitter: "Мога да потвърдя, че това не беше приятно."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
Alex преди 2 години
Де е Артър Хейли, де е Артър Кларк, де е Чехов, де е Толстой :)
37
0
 
10
 
! Отговори
СПОРЕД МЕН, преди 2 години
Българката жена-пилот на Боинг 737 Райна Косева преди година приземи успешно самолета си на това летище при ужасни метеорологични условия. Повечето пилоти на други самолети тогава отказваха кацане на Хийтроу.
36
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
След този случай . Пилота е вече с опит
35
5
 
6
 
! Отговори
Никой преди 2 години
Първо пилота подходи добре, но след малкия подскок не се усети, че е отново във въздуха. Оттам изпусна нещата но поне са го научили да действува решително и да се откаже от кацането. При повторното опиране опря и опашката за малко, преди да започне да набира височина, което може да е много опасно. Но в случая малко боя ще свърши работа. Неопитен пилот със сигурност, Бритиш Еъруейс или не. Ще му държи влага тази случка, поне за 20 години напред. Не питай старо а патило.
34
0
 
3
 
! Отговори
профес.мореплавател преди 2 години
До 38. Не пиши глупости. Възел е скорост. Миля е разстояние.
33
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
нищо интересно
32
0
 
1
 
! Отговори
Стоян преди 2 години
За сведение - "Летище" е на Артър Хейли...
31
2
 
6
 
! Отговори
Лош превод преди 2 години
Скоростта в авиацията се измерва във възли, а не мили. 140 възела е 161 мили.
30
6
 
11
 
! Отговори
Вариации преди 2 години
На пилота раджпут сингх му се е заплела брадата в щурвала точно преди година и още на може да я разплете, понеже религията не му позволява да я отреже!
29
1
 
5
 
! Отговори
Добре преди 2 години
че не включи реверса
28
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
даде му газ до ламнарината и се опраеха нещата . добра реакция
27
1
 
2
 
! Отговори
Хоясан преди 2 години
До АнонименТ'ва е било преди 2 месеца, мисирко.
26
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Бързо реагира пилотът .
25
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Къде е видеото с почти преобърнатия самолет, че сте качили само едно с тривиален "go-around" с вятър. Като гледам иначе има и опитни пилоти тук във форумите, свържете се с Бритиш Еъруейз, да им препоръчате.
24
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ГОЛЕМА НЮЗ...
23
1
 
13
 
! Отговори
ДДРОнег преди 2 години
Май беше в "Летище" на Артър Кларк тези думи : "Високите заплати на пилотите са не за иначе рутинните полети, а именно за бърза , правилна и ефективна реакция в такива ситуации"
22
6
 
8
 
! Отговори
Майна преди 2 години
Тва сериозно ли е новина? Такива кацания се случват всеки Божи ден по целия свят, това дори си беше сравнително спокойно с насрещен вятър. При страничен, ниска облачност и силен дъжд/сняг може да се каже, че ситуацията е рискова.
21
5
 
13
 
! Отговори
чукча преди 2 години
"почти събаря самолета", "преобръщайки се несигурно наляво"....то бива да ти липсва интелект и да пишеш простотии, ама някои хора винаги изненадват... Алкохолизмът не прощава...мда...
20
13
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пилота е неопитен. С малко летателни часове. Ако беше натиснал носа надолу а не да го вири самолета щеше да кацна. Същото така трябваше с по малка скорост да заходи към пистата вятъра беше достатъчно силен за да може да кацне с по малко от 230 км в час. Но така се получава когато за полоти се взимат хора с други професии които не са за тази работа. Недостига на пилоти карат компаниите да правят компромиси със сигурноста на полетите. Никога не се качвайте на самолети. Опасно е.
19
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Когато пилотЯ докарва нещата до 50/50 и някой твърди колко бил дОбър ми става наистина МНОГО смешно!.........Стига да не съм във въпросният самолет, разбира се.