Самолет едва не се преобърна кацайки на летище Хитроу

Ентусиаст засне спиращата дъха случка
2 фев 2022 14:55, Нели Христова
48

Силни бури връхлитат Обединеното кралство, а това се оказва предизвикателство за пилотите, които трябва да кацат на летищата в страната. Видео, публикувано в YouTube, показва как един самолет е на косъм да се пеобърне, а след това и да удари опашката си в асфалта.

Полет 1307 на British Airways пътувал от Абърдийн до Лондон в понеделник. Но 80-минутното пътуване завърши с много адреналин за пътниците на борда. Пристигайки на Хийтроу, самолетът  Airbus A321neo е видимо ударен от ветрове, преди да кацне на едно колело, подскачайки отново нагоре и надолу, преобръщайки се несигурно наляво, а след това изглежда така, все едно удря пистата с опашката. Накрая пилотите прекратяват кацането и извършват заобикаляне, излитайки отново, за да кацнат безопасно.

Джери Дайър, който заснема драматичното кацане, заяви пред CNN, че събитието "просто показва колко опитни са пилотите". Той редовно снима кацащи самолети на Хийтроу за своя YouTube канал Big Jet TV, а във въпросния ден пристига само минути преди опасното кацане.

Въпреки че Обединеното кралство е ударено от ветровете със скорост от 90 мили в час заради бурята Кори, която отне живота на двама души и остави много без ток, Дайър казва, че вятърът на Хийтроу всъщност не е бил толкова силен. По думите му става дума за около 20 мили час. Но порив, преминаващ между две сгради и удрящ пистата, почти събаря самолета.

Тракерите на полета показват, че самолетът достига нивото на земята със скорост 140 мили в час малко преди обяд, преди да се изкачи стръмно до височина от 1173 метра за четири минути. Той каца за втори път 16 минути по-късно. Не е потвърдено дали опашката наистина е ударила земята или просто така изглежда на видеото.

Дайър остава още три часа на летището и вижда как още един самолет се завърта, а много други са се борили с поривите.

Заобикалянето - известно още като "прекъснато кацане" - е напълно безопасно.

"Неуспешното кацане е лесна и безопасна маневра и това е нещото, което трябва да направите, когато смятате, че е подходящо", обяснява Дан Руник, изпълнителен директор на напреднали програми в FlightSafety International, пред CNN.

Тези кацания обаче не са приятни за хората на борда.

Оказва се, че двама от пътниците на борда на въпросния самолет са членове на парламента на Обединеното кралство, пътуващи от своите избирателни райони до Камарата на общините.

Ричард Томсън, депутат от Гордън, в североизточна Шотландия, разказа пред CNN, че дължи на пилотите "дълбока благодарност за техния професионализъм и спокойствие в начина, по който са се справили с потенциално много опасна ситуация".

"Не се чувстваше особено драматично на борда и всички останаха спокойни, но сега е ясно колко близо сме били до сериозен инцидент", добавя той. "Ясно е, че всички забелязахме, че не сме успели да кацнем и усетихме вятъра, но умението на пилота вероятно означаваше, че наистина само тези с изглед отляво на самолета можеха да разберат колко близо до удар е било крилото."

Дайър – който се втурва направо към Хийтроу всеки път, когато има лошо време, а видеоклиповете му са гледани милиони пъти, казва пред CNN, че дава оценка на пилотите "10 от 10" за тяхното "решение за част от секундата".

Говорител на British Airways каза пред CNN: "Нашите пилоти са добре обучени да управляват редица сценарии, включително екстремни метеорологични условия, и нашият полетен екипаж приземи самолета безопасно. Нашите клиенти и екипажът слязоха както обикновено."

И не само, че слязоха живи и здрави, но го направиха осем минути по-рано от графика - накрая кацнаха в 12.17 ч.

Стивън Флин, другият политик на борда на самолета, написа след това в Twitter: "Мога да потвърдя, че това не беше приятно."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Изключително некадърен пилот. И докато това е нормално за лоукост компаниите то за БА си е новост. НО това е само началото!!! Вече практика бармани и сервитьори да се преквалифицират в пилоти, търговци на финансовите пазари а може би и доктори......Глобализация брат................и навсякъде мега НЕКАДЪРНИЦИ !!! Изпитвам го на гърба си от няколко години както в Бг така и в Западна Европа.
17
3
 
3
 
! Отговори
Taню преди 2 години
Хитроу жак...
16
0
 
5
 
! Отговори
До 1 преди 2 години
От 25 тршлиона БВП само 5 трилиона са индустрия и селско стопанство. Останалото са услуги и финансови схеми. Но дългът от 130% е реален. Проблемът е, че САЩ яко помпат световната инфлация, като печатат трилиони долари всяка година. Покрай Ковид доста прекалиха с печатните услуги. Но не им пука, защото доларите ги плащаме ние.
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Обясни Хитроу и Хийтроу
14
6
 
17
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Истински пилоти и отличен самолет.Пилотите на British Airways за пореден път доказват,че са добре подготвени.Преди няколко години на същото летище приземиха самолет,на който и двата двигателя не работеха.
13
2
 
6
 
! Отговори
Учебен Airbus преди 2 години
Всичко е радост и веселия, до момента в който се усетиш, че това е сложено топ-новина, за да не се говори за шизофренията на Кунг-Фу Пандата в НС.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Кравсрника птехвърли 39 трилиона дойляра дълг"_________________________________ Пиндостанското министерство на финансите декларира, че за пръв път в историята държавният дълг на Пиндостан е надхвърлил $30 трилиона. Резонанс на този дълг е нашата инфлация.
11
4
 
3
 
! Отговори
ПОМНЕТЕ! преди 2 години
Слипа се слага с жълтото отпред и кафявото отзад. Помнете този lifehack
10
10
 
4
 
! Отговори
черен слип преди 2 години
Велика новина, много беше важно да знаем
9
0
 
1
 
! Отговори
Друг път преди 2 години
Да не каца там.
8
5
 
22
 
! Отговори
М преди 2 години
Браво на пилотите. ***...те които коментират тук явно никога не са летели и си нямат на представа какво би се случило ако лявото крило бе докоснало пистата.
7
0
 
0
 
! Отговори
вчера преди 2 години
имах предвид
6
4
 
14
 
! Отговори
112 преди 2 години
Просто не успява да кацне от първи път. Какво преобръщане. Какви филми правите. А цензурата ви е на ниво, но колкото по-малко потребите влизат в сайта ви, вървите на долу!. пРОСТА МАТЕМАТИКА!
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"само тези с изглед отляво на самолета можеха да разберат колко близо до удар е било крилото"___________________________________________________________________ Видяха бетона на две педи от носовете си.
4
2
 
7
 
! Отговори
до 3 преди 2 години
Накарали са ги да кацнат отново на бис.
3
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Самолета се наклони 10 градуса... репортерите: за малко да се преобърне... Вие преобръщане виждали ли сте? Щото то е 180 градуса... Има-няма му остават още 170 градуса до 'за малко', което е 17 пъти повече...
2
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Заобикалянето - известно още като "прекъснато кацане" - е напълно безопасно, когато се предприема не по-късно от точката на глисадата, известна като "точка на вземане на решение". Вятърът е блъскал този самолет няколко пъти в полосата и неговото "прекъснато кацане" е страшно късметлийско.
1
1
 
9
 
! Отговори
112 преди 2 години
дали са им ръкопляскали при кацането?