Как бързо да разберем, че колата, която ни предлагат, е удряна?

Опитните търговци на употребявани автомобили знаят къде да насочат вниманието си
Обновена: 11 яну 2023 09:31 | 7 яну 2023 09:26, Елка Василева
65
Как бързо да разберем, че колата, която ни предлагат, е удряна?
Снимка: архив, БГНЕС

В наши дни е почти невъзможно да се намери цял и надежден употребяван автомобил с чиста история. Едно е обаче пребоядисана броня, а друго е претърпяна сериозна катастрофа, последствията от която са елиминирани в сервиз, който не е производителят. На пазара е пълно с такива автомобили, но в обявите за продажбата им участието в катастрофа не се съобщава. Как само с поглед може да се идентифицират сериозните аварии, които са причинили промени в геометрията на превозното средство?

На практика почти всяка кола, дори по-нова, поне веднъж е посещавала бояджийски цех, пише Automedia.bg. Да не говорим за употребявани автомобили, които са сменили няколко собственици. С други думи - „чисто“ превозно средство може да бъде намерено само чрез познати, но и те сигурно ще разкрасят истината.

И все пак трябва да се направи разлика между дребни ремонти като подмяна на брони в тандем с козметични корекции и пълно възстановяване на катастрофирал автомобил. Подмяната или ремонтът на ударен калник няма да влошат състоянието каросерията - това е елемент, който дори със сантиметър слой шпакловка не влияе на безопасността и управляемостта. В крайна сметка, ако не ви харесва, можете сами да си купите нова част и да смените лошо ремонтираната.

Друго нещо обаче са носещите елементи, да речем, гредите. Те със сигурност няма да бъдат сменени по време на ремонт, тъй като преди продажба никой няма да инвестира сериозно в счупена кола. Напротив – продавачът ще се опита да я приведе в състояние с изключително евтини методи, които също изискват специално оборудване. С него увреденият елемент – в случая гредата, се изпъва, за да може металът да се върне във формата от преди катастрофата. Тоест, както го е направил производителят на автомобила.

Опитните търговци на употребявани автомобили са наясно, че това издърпване оставя следи, които са видими дори под слой шпакловка и боя. И това е първото нещо, което търсят при оглед. Преди това обаче трябва да сте наясно с принципа на работа на оборудването, нужно за подобна операция. Машината е фиксирана върху платформа, повреденият елемент е прикрепен със специални скоби към дебела верига, която всъщност се издърпва навън. Самите скоби са натегнати докрай, за да не се отделят и съответно металът в точката на закрепване се деформира.

Всичко това се вижда ясно, стига човек да знае къде да гледа. Първо се проверяват лостовете в точките за закрепване на броните, както и местата, на които каросерията е усилвана. Не е много удобно, тъй като трябва да се легне под автомобила, но така ясно ще видите следи от сериозен ремонт на каросерията - възстановяване на геометрията на колата. Ако не направите това, рискувате да получите боклук.

Експерти твърдят, че в 3/4 от случаите „изтегляната“ машина е крива и наклонена, което, разбира се, ще се отрази както на работата, така и на последствията дори от най-малката, понякога незабележима авария. С други думи, ако решите да вземете употребявана кола, не бъдете мързеливи - проверете я и огледайте внимателно отвсякъде, дори и отдолу.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
3
 
19
 
! Отговори
До 32 преди 1 година
Тук не само коли се правят, направо трансформърси излизат от сервизите. От 3 коли успяват 4 да сглобят! Има случаи дори в които частите не са от един и същи модел автомобил. За какво ни е да правим нови коли с тоя потенциал :) ние старите не може да износим, безсмъртни са има екземпляри на 40г в движение като производителя е давал само 2г гаранция за това дето е произвел!
34
2
 
17
 
! Отговори
Дядо Ви преди 1 година
Аз пък имам 2 коли, едната стара та стара. Всяка година ремонт за огромните 500лв.Обелена, ожулена, ръждясала, ама не ми прави впечатление. Харчи по 11 на сто - газ.Не вдига повече от 150.Новата - нова та нова, ремонт само на 3 години за 1500 лв. И каско за 500 лв на година. Яд ме е по един месец за всяка драскотина.
33
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз знам едно нещо от работата ми по света - от служебната кола по хубава няма!
32
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
След толкова много автомобилни специалисти в България все още не мога да разбера, защо не произвеждаме коли, па макар и москвич да е! За да се знае, няма да си купя москвич, де, само като сравнение го употребявам! Можеше и Дачия, но Москвич звучи по силно като сравнение! България домати не може да си произведе, тука за коли философират!
31
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако е "нов внос" - гаранция :D
30
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как да вземеш съвети от хора които при заглавията имат синтакс грешки, въпреки, че работят с компютри?
29
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До #26, голям специалист си ти. Чудя се, защо не работиш в някоя от големите компании за автомобили. Е, считай го за подигравка, защото си много, ама много зелен.
28
2
 
20
 
! Отговори
Ма КА? преди 1 година
В България такива автомобили няма. Тук всичките са ги карали баби и то само до църквата и обратно. Направо нови бе! :D
27
0
 
0
 
! Отговори
обикновено преди 1 година
следят в търсачката на предполагаемия купувач, за да разберат каква кола се търси.
26
9
 
18
 
! Отговори
До 13 преди 1 година
Навсякъде по целия свят се купуват стари коли. Има модели които се търсят независимо от километрите. Реално 200 000 км си е почти нова кола. Повечето съвременни коли при редовна поддръжка и нормално каране издържат до 500 000. Аз съм виждал даже коли и над 500 000 км които са в перфектно състояние и ако не погледнеш километража никога няма да познаеш че е на толкова. Колата е здрава, върви си, всичко по нея работи като нови. Няма дори протрито по седалките.
25
4
 
5
 
! Отговори
Милиардер преди 1 година
Изобщо никой не ми продава кола. С тези статии, журналистите от Днес.бг станаха за смяк. Както и българските политици. Кога ще изберат редовно правителство ? Прогнозата ми беше, че по-скоро няма да има зима, отколкото правителсдтво. А пък зимата си дойде. Но пък правителство си нямаме. ПРАБАБА. ВРАЧКА БЕШЕ. Помня си я. Тя ме е отгледала. ЧЕСТИТА ДА НИ Е НОВАТА. КАКТО И СЛЕДВАЩИТЕ МНОГО !
24
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гледайте само да не с фалшиви австрийски документи, открадната в София, застрахована в Пловдив и регистрирана с пренабити цифри на рама в Хасково.
23
5
 
5
 
! Отговори
ДО 21 преди 1 година
Препоръчвам да прочетете Новината .Иначе приличате на чукчата от вица - Чукча не читател , чукча писател .
22
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако я взимате от Горубляне, значи е удряна. Иначе няма да е там.
21
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Зависи какво се разбира под удряна. Едно е да охлузиш калника в някой дувар, друго е усукано шаси. Ние примерно караме няколко коли и всички имат нещо сменяно-калници, стъкла, задна врата, стопове и др. Ако една кола се пази като нова, трябва да стои в гараж и да се кара като парадна. За градска, това е безсмислица.
20
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Поне да бяха редактирали статията след гугъл превода :D
19
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За колата ясно, а една жена на колко употреби е как да познаеш? Нещо статия по въпроса?
18
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
новите коли са кекави ***.пазете си старите
17
11
 
19
 
! Отговори
ИСТОРИЯ преди 1 година
След Соца в България НЕ можеш да си купиш Нова Кола - нито с ред , нито без ред .Това се отнася за 99% от Хората . Това са ни Доходите . Покупките на Нови Коли са свързани с Корупция , Наркотици и ЕС Програми . Също така Собственици на Фирми с много персонал и спестяване на Данъци и Осигуровки .
16
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много лесно - няма неудряна кола у нас.Аксиома !!!

Спонсорирани публикации