Как бързо да разберем, че колата, която ни предлагат, е удряна?

Опитните търговци на употребявани автомобили знаят къде да насочат вниманието си
Обновена: 11 яну 2023 09:31 | 7 яну 2023 09:26, Елка Василева
65
Как бързо да разберем, че колата, която ни предлагат, е удряна?
Снимка: архив, БГНЕС

В наши дни е почти невъзможно да се намери цял и надежден употребяван автомобил с чиста история. Едно е обаче пребоядисана броня, а друго е претърпяна сериозна катастрофа, последствията от която са елиминирани в сервиз, който не е производителят. На пазара е пълно с такива автомобили, но в обявите за продажбата им участието в катастрофа не се съобщава. Как само с поглед може да се идентифицират сериозните аварии, които са причинили промени в геометрията на превозното средство?

На практика почти всяка кола, дори по-нова, поне веднъж е посещавала бояджийски цех, пише Automedia.bg. Да не говорим за употребявани автомобили, които са сменили няколко собственици. С други думи - „чисто“ превозно средство може да бъде намерено само чрез познати, но и те сигурно ще разкрасят истината.

И все пак трябва да се направи разлика между дребни ремонти като подмяна на брони в тандем с козметични корекции и пълно възстановяване на катастрофирал автомобил. Подмяната или ремонтът на ударен калник няма да влошат състоянието каросерията - това е елемент, който дори със сантиметър слой шпакловка не влияе на безопасността и управляемостта. В крайна сметка, ако не ви харесва, можете сами да си купите нова част и да смените лошо ремонтираната.

Друго нещо обаче са носещите елементи, да речем, гредите. Те със сигурност няма да бъдат сменени по време на ремонт, тъй като преди продажба никой няма да инвестира сериозно в счупена кола. Напротив – продавачът ще се опита да я приведе в състояние с изключително евтини методи, които също изискват специално оборудване. С него увреденият елемент – в случая гредата, се изпъва, за да може металът да се върне във формата от преди катастрофата. Тоест, както го е направил производителят на автомобила.

Опитните търговци на употребявани автомобили са наясно, че това издърпване оставя следи, които са видими дори под слой шпакловка и боя. И това е първото нещо, което търсят при оглед. Преди това обаче трябва да сте наясно с принципа на работа на оборудването, нужно за подобна операция. Машината е фиксирана върху платформа, повреденият елемент е прикрепен със специални скоби към дебела верига, която всъщност се издърпва навън. Самите скоби са натегнати докрай, за да не се отделят и съответно металът в точката на закрепване се деформира.

Всичко това се вижда ясно, стига човек да знае къде да гледа. Първо се проверяват лостовете в точките за закрепване на броните, както и местата, на които каросерията е усилвана. Не е много удобно, тъй като трябва да се легне под автомобила, но така ясно ще видите следи от сериозен ремонт на каросерията - възстановяване на геометрията на колата. Ако не направите това, рискувате да получите боклук.

Експерти твърдят, че в 3/4 от случаите „изтегляната“ машина е крива и наклонена, което, разбира се, ще се отрази както на работата, така и на последствията дори от най-малката, понякога незабележима авария. С други думи, ако решите да вземете употребявана кола, не бъдете мързеливи - проверете я и огледайте внимателно отвсякъде, дори и отдолу.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
16
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С 160, като я изпънеш на магистралата и се усеща ако се отклонява значи е удряна.
14
5
 
3
 
! Отговори
Елементарно Уотсън преди 1 година
Питайте Гогъл
13
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Samo v BG kupuvat koli na po 200 000 km
12
5
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гaн4aka умира от кеф когато си купи кош, който като го настъпиш на втора, покрай автобусна спирка, поне трима трябва да се свлекат от задух,а двама от рак. Ако това не се случи все едно си е дал парите на вятъра.
11
4
 
38
 
! Отговори
до 10 преди 1 година
Доста хора не осъзнават, че като купуват уж на няколко години, ама доста карана кола се вкарват в приключение. Особено забавни са ми разни без 2лв. в джоба, които отидат и дадат 50к за някой дърт, разпорен от каране Кайен и нямат пари за гуми дори, камо ли за поддръжка. Видиш го- клoшap в панелка, ама в Кайен и си мисли, че го мислим за богат.
10
4
 
22
 
! Отговори
до 7 преди 1 година
Братовчед ми реши едно Ауди А6 да взима 2020та. На 190000км от Германия. Дизел 286 коня. Как ли не го разубеждавах, че за малко повече ще вземе нов Сюпърб или нова А6 с по-голяма остатъчна стойност. Не, та не. Ела да видиш в какво се вкара. След 15000 дадени за ремонт я продаде у нас и си купи нова такава.
9
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Въпросът е да не е удряна много..
8
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всеки купува според бюджета.
7
4
 
21
 
! Отговори
до 3 от 6 преди 1 година
Отлично казано. Не един и двама приятели имам, които дори не взимат 8+ годишна кола, ами някой смазан от каране дизел- Ауди, МБ, БМВ и подобни на 300к км, иначе на има-няма 3 години. Ела да видиш какво става. Наливат в него толкова за ремонт, колкото да бяха купили нов от същия клас с голяма остатъчна стойност.
6
4
 
20
 
! Отговори
до 5 преди 1 година
Не съм особено съгласен. Ако иска човек някаква 2-3-4-годишна висок клас кола, най-доброто място, от което да я закупи, е дилърството, защото това са автомобили на клиенти, които са върнали колите. С коментар 3 съм тотално съгласен- по-евтино от новото няма. Например, ние имаме 1 нова среден клас кола и една- висок клас, която купих само на 12 месеца и 8000км, върната от лизинг от официалния дилър. От хора коли не купувам. Освен, ако не е приятел.
5
8
 
22
 
! Отговори
Мандарин преди 1 година
1) не си купувайте кола втора употреба от дилър/автокъща, а от частно лице, което познавате или са ви препоръчали/свързали и 2) не си купувайте кола втора употреба от България. Толкова ли е сложно?
4
5
 
39
 
! Отговори
112 преди 1 година
Жена и кола е на късмет,мъж и куче както ги научиш
3
18
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Айде нЕма нужда да разбираме. По-евтина от новата кола няма. Взимате с 45% остатъчна стойност и си карате. След 3 години сменяте за новия модел. Вкъщи сме така от сума години с 2тв ни коли. Вместо да наливате хиляди в 8-10+ годишна немска кошница, вземете нова, няма да съжалявате. Излиза по-евтино, отколкото си мислите.
2
4
 
30
 
! Отговори
Асан преди 1 година
Жена и кола втора употреба на късмет :)))
1
3
 
31
 
! Отговори
Боби Турбото преди 1 година
Аз си купих от Австрия и се оказа правена та тук ли.... Обаче по големия проблем се оказа ръждата!

Спонсорирани публикации