Всяка втора нова кола е твърде широка за европейските градове

Оказа се, че не се събира в обичайно паркомясто
64
Всяка втора нова кола е твърде широка за европейските градове
Снимка: БГНЕС

Близо половината от новите автомобили са твърде широки за обичайните паркоместа в европейските градове, сочи ново изследване, цитирано от ДПА и БТА.

Средно новите коли стават с 1 см по-широки на всеки две години, като обичайната им ширина в момента е 180,3 см спрямо 177,8 см през 2018 г., според проучването на организацията "Транспорт и околна среда" (Transport & Environment), която отправя призиви да се обърне тенденцията за все повече нови високопроходими коли, известни като Ес Ю Ви (SUV), и като цяло по-големи автомобили.

Сред 100-те най-популярни автомобила в Европа 52 са твърде широки за типичното паркомясто по улиците на големите европейски градове като Лондон, Париж и Рим, което е с ширина 180 см.

Нарастващият брой високопроходими автомобили освен това "остава твърде малко пространство за пътуващите в колите да влизат и излизат от тях" на местата за паркиране, отбелязват експертите.

От десетилетия колите стават все по-широки и тази тенденция ще продължи, докато не поставим строг лимит. В момента законът позволява новите коли да бъдат широки колкото камиони, посочва Джеймс Никс, мениджър от "Транспорт и околна среда".

Макар Ес Ю Ви- моделите да продължават да набират популярност, те все по-често попадат под прицела на климатичните активисти из цяла Европа - еко група спадна гумите на хиляди високопроходими коли в западноевропейски градове.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още по темата: Европаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
0
 
1
 
! Отговори
Това е според преди 2 месеца
ЕСгейскиге закони.НЕНОРМАЛНИЦИТЕ ИМАТ ПО ЦЕЛИ АВТОПАРКОВЕ С ШИРОКИ КОЛИ И САМОЛЕТИ НО ОГРАНИЧАВАТ НАС ДА КАРАМЕ КОЛИ МЕТЪР НА ***.ВИЖДАТЕ ЛИ КОЛКО СА ПРО...ТИ И НАГЛИ ЕВРОГЛУПАЦИТЕ???ПУТИН ПАСТИ ДА ЯДЕ ПРЕД НЕНОРМАЛНИЯТ ИМ НОВ СВЕТОВЕН ДЖЕНДЪРСКИ РЕД!!!ВЪН ОТ ЕСЕС И НАТО ТОВА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗА РЕФЕРЕНДУМ,КОЙТО СЪС НОВИТЕ ПРОМЕНИ В КОНСТИГУЦИЯТА НИ ГО ЗАБРАНИХА,АЙ ЧЕСТИТО *** ПРО...СТИ
53
1
 
1
 
! Отговори
ьааьаьаь преди 2 месеца
За лунния пейза в БГ трябват големи коли и мощи 4х4 с големи гуми високи и широк. иначе минаваме на cross motors. Да се разширят оправят улиците. Докато го направят ще минем на дрони и въздушни таксита
52
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
По българските пътища ти трябва точно СУВ или най-малкото нещо по-високо и здраво. Един приятел наследи къща на село, а преди това там се беше преселил баща му и той ходеше да го вижда всяка седмица. Та част от пътя до селото, а и в него, е тотално разбит - остатъци от асфалт, прахоляк и камънаци. Знам, защото ме заведе веднъж до там. Приятелят ми си купи Нива (искаше яко и непретенциозно возило), защото някоя фитната, ниска колица ще стане на нищо. Така че СУВ-овете баш у нас са си на място. :)
51
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Доколкото знам в България минималната ширина на паркомясто за колите е 230 сантиметра. При коли широки по 180 см това оставя 50 см между колите, което е на границата на поносимото. Проблем става, ако има и по-широки коли, например Пасат комби от 2023, който е широк 185 см и 45 см вече са малко, а ако са два такива Пасата един до друг, остават само 40 см.
50
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Направете си градовете по-широки!!
49
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Колите не са широки а очертанията на паркингите са тесни за да събират повече коли и пълнят широките и дълбоки джобове на крадливите власт имащи изедници.
48
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Няма да притежавате нищо и ще бъдете щастливи.
47
5
 
11
 
! Отговори
Глупи преди 2 месеца
Просторни коли си купуват представителите на етническите "компактни" групи, за да се изхвърлят и да си избиват комплексите. Нормалните хора си купуват евтини компактни и икономични автомобили.
46
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 43 - Зависи от модела. На първата ми работв, шефа беше взел един ML с офроуд пакет. Много се смяхме, ама ... Това чудо беше сериозна работа. Е, да - лада нива съшо минаваше отвсякъде и беше 1/10 от цената, ама ...
45
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Истината е, че паркоместата ги правят все по - малки за повече пари естествено!
44
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Автомобилите са по-широки единствено заради надебелелите европейци. Вижте само номерацията на дрехите в сайтовете за продажба на дрехи и ще се уверите, че много бързо се продават дрехите с номерация 3XL и 4XL, след това изчезват бързо XXL и XL, а размер S и M не се търсят с такъв мащаб. Те дори седалките в автобусите им са тесни. Идете да видите в Германия как са се угоили хората! Но може и да се разходите из България - ще видите огромен брой деца и възрастни с наднормено тегло.
43
2
 
14
 
! Отговори
Паркетен Джип преди 2 месеца
От кога Suv е високопроходима кола?Най много да мине през някоя по дълбока локва където лимузините не могат да минат.
42
6
 
8
 
! Отговори
Бедни като мишки преди 2 месеца
Европа са бедни като мишки, нямат нищо, за автомобилна индустрия се иска енергия, стомана, алуминий, чипове, кожа, пласмаси (нефт) и много други суровини, които Европа няма, и евтините доставки на всичко това вече свършиха, автомобилната промишленост в Европа е обречана, и те го разбират, немските производители вече се изнасят в САЩ и Китай.
41
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Zeekr 007 - 2.6 секунди ускорение до 100 км/ч, цена 44 хиляди долара, обурудване както в немска кола лукс класа от порядъка на 120 хил долара.
40
2
 
7
 
! Отговори
а бе преди 2 месеца
ЕС защо субсидиря фермерите? Нали ЕС е пазарна икономика, фермерите не могат ли да произвеждат без субсидии, нали контуренция такова. Какво става сега в ЕС бе, какво правят фермерите - я кажете тука сега?
39
1
 
5
 
! Отговори
Урсула блее преди 2 месеца
Урсула блее от трибуната на Европейския парламент: Да глобал маркетс са заляти с по-евтини китайски електрически коли. Техните цени са кептнати артифишали лоу заради хюч държавни субсидии. Зис из дистортинг нашия пазар. Ама защо блееш, маофцо, имат пари - субсидират, вие защо нямата пари за хюч стейт субсидиарис, немате ли си високи технологии да произвеждате евтино, БМВ, Мерцедес, WV да уволнят работниците и да произвеждат с AI, нали сте високотехологични, нали капиталалистическата система е най-ефективна
38
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Затварянето на автомобилната промишелност в ЕС ще доведе до затварянето на 13-15 милиона работни места. БМВ и Фолсксваген вече започнаха да се изнасят САЩ и в Китай, в САЩ енергията е по евтина, в Китай работната ръка. Скоро автомобилите в ЕС ще се внасят от Китай, разбира се ако европейците могат да платят, иначе ще се продават в Китай и САЩ, пазарът там е голям.
37
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Антирекорд 2022г - произведени 9.3 милиона автомобили, най-ниското ниво, както през 1993 когато са произведени 9.2 милиона. Нормално в ЕС се произвеждат около 14 милиона автомобила годишно.
36
3
 
8
 
! Отговори
Кравар Евроатлантик преди 2 месеца
Нема страшно, според руснаците Европа скоро ще фалира и ще се разпадне, коли няма да има!
35
4
 
14
 
! Отговори
Shark преди 2 месеца
Не се събира на паркомястото, защото шофьорите толкова са шофьори. Говоря за България. С купени книжки е лепся ня мазък няма как да си паркираш колата. Но на нас все някой или нещо друго ни е виновно. Като ви са широки колите и не можете да си преценявате габаритите, купувайте си по-малки, не е задължително да сте на джип и да се мислите че това ви прави много велики.

Спонсорирани публикации