Как 153 пътници летяха в самолет без пилоти?

И двамата заспали, нямали "подходяща почивка"
10 мар 2024 16:35, Нели Христова
34
Как 153 пътници летяха в самолет без пилоти?
Снимка: Pixabay/ThePixelman

Започва разследване, след като двама пилоти са заспали по време на полет на малайзийската авиокомпания Batik Air, съобщава държавната информационна агенция Antara, позовавайки се на генералния директор на министерството на гражданската авиация.

Според предварителен доклад, публикуван в събота, пилотът и вторият пилот са заспали едновременно за 28 минути по време на полет от Кендари в провинция Югоизточно Сулавеси до столицата Джакарта на 25 януари. Това е довело до навигационни грешки, тъй като „самолетът не е бил в правилната траектория", предаде Би Ти Ви.

По време на полета никой от 153 пътници и четири стюардеси не е пострадал, както няма и повреди по машината, пише Си Ен Ен.

Полетът, BTK6723, е продължил 2 часа 35 минути и успешно се е приземил в Джакарта.

Според доклада единият пилот е уведомил втория, че не е имал "подходяща почивка".

По време на полета преди инцидента вторият командир е успял да поспи "за около 30 минути". След като самолетът излетял от Кендари и достигнал крейсерска височина, командирът на самолета поискал разрешение също да си почине и вторият пилот поел управлението на самолета. Около 90 минути след началото на полета вторият командир "по невнимание заспал", се посочва в доклада.

20 минути след последното записано предаване от втория пилот контролният център в Джакарта се опитва да се свърже със самолета, но пилотите не отговорят, съобщиха оттам. Около 28 минути след последното записано предаване пилотът на самолета се събужда и разбира, че самолетът не е в правилната траектория на полета. В този момент той събужда втория командир и отговаря на ACC.

Докладът не разкрива имената на пилотите, но се посочва, че става дума за мъже на 32 и 28 г.

Вторият пилот има едносемесечни близнаци и "е трябвало да се събуди няколко пъти, за да помогне на съпругата си да се грижи за бебетата", се казва в доклада.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
0
 
! Отговори
РВ преди 1 месец
Имаме страшно много занимания, особено на лейовър! А къде пишат пилотите? Да, и на Делта планер съм летял, обаче жена ти не ми предостави метлата и за съжаление. Летя за frontier Airlines. A321
31
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Някога за да определят курса и местоположението си, корабите са разполагали с компас, часовник, скоростомер. Географската ширина са определяли на обед с помощта на секстант. Географската дължина са следили с часовник и секстант пак по обед. Днес при самолетите е същото, но не разполагат със секстант защото не летят едно денонощие без прекъсвания. Автопилотът е средство за управление, не за навигация.
30
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Маймун. Има ли пилот в самолета.
29
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Как самолет без пилоти?? Те са си спинкали, но са били в самолета не ни лъжете.
28
2
 
8
 
! Отговори
Клеций II преди 1 месец
Тия сигурно редовно си поспиват по време на полет, но този път явно нещо се е прецакал автопилота и диспечерите са ги потърсили. Малшанс.
27
2
 
3
 
! Отговори
До рв преди 1 месец
Летиш на метла или делтаплатер. Айде стига се фука. Пилотите на уърбъс и боинг не пишат тук. Имат си достатъчно други занимания.
26
1
 
13
 
! Отговори
Само в България преди 1 месец
може да се случи! А, чакай... Това е Малайзия, Куала Лампур? Държава със знаме като това на САЩ, но с полумесец и звезда. И население от 35 милиона. Брутен вътрешен продукт за 2022 г. - $1,096 трилиона я поставят на 31-то място в света. Брутен вътрешен продукт на България за 2022 г. - $203 милиарда, което я поставят на 73-то място. БВП на човек с $1000 по-висок от България, която е в НАТО и ЕС?
25
3
 
2
 
! Отговори
РВ преди 1 месец
Не думай! Аз пък толкова години летя и се чудя що тоа авто пилот не ще да лети сам без аз да го пипна
24
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тоя автопилот драги философи се настройва от пилота. Той го контролира и той задава параметрите. Пилотът казва какво и как да е. Грешно зададени задачи на автопилота е равно на гибел. Автопилотът ще свърши това, което пилота е задал. Т. е. ролята на пилота е изключително важна и той трябва да е кадърен за да се справя с автопилота. Абсолютно недопустимо е да заспиш и да оставиш автопилота на самотек, а когато се събудиш да видиш, че не си на курса си.
23
1
 
1
 
! Отговори
До веско преди 1 месец
Ти за ауто тримърите ли говориш? Angle of attack ли имаш впредвид че се определя от TRU или не разбирам за коя точно система говориш
22
1
 
8
 
! Отговори
Русоробски фронт преди 1 месец
И аз се занимавам странично с авиация но толкова глупости в коментари и статията не съм чел.
21
0
 
2
 
! Отговори
Рв преди 1 месец
До 17 IFR знаеш ли какво значи? Да, точно за летене без видимос!
20
0
 
2
 
! Отговори
Веско преди 1 месец
До 16. Точно на еарбъс от всички модели не може да се изключи изцяло автоматиката защото е задно-центрован. Тоест центъра на масите му е зад центъра на подемната сила на крилата - така се печели повече товароподемност при по ниско челно съпротивление. При това положение обаче машината е аеродинамично неустойчива и единственото което я държи в прав полет е автоматиката.
19
2
 
3
 
! Отговори
РВ преди 1 месец
До 17Ко речи, ко? Не може да се планира курс? Въх , пилот съм от 20 години и чак сега разбирам че не можем да планираме курс!
18
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абе днесаа, копейко гробарски сайт такъв. Тази новина я пуснахте 100 пъти. Я напишете и обширни анализи за корупционната схема на ГЕРБ-ДПС и Турски поток, за Пътната карта, и сложете като новина номер едно 3 дена подред. Ама не можете нали. Пеевски ще ви наандахерца..
17
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не може да се планира курс поради силните течения горе. Те могат да изместят предполагаемото местоположение във всички посоки. Това е причината за почти всички катастрофи. Когато няма видимост пилотът не знае къде е. Отклонил са е от курса, смята, че е достатъчно високо, а всъщност е пред хребета на планина. Или при изчезналия Малайзийски полет: Навсякъде - океан. Като се събуди пилота си избира посока.
16
2
 
5
 
! Отговори
До веско преди 1 месец
Не е точно така. Авто пилот не се подразбира само държане на курса и височина към серия зададени beacons. Има и авто тръст, авто трим много различни системи които работят в колаборация една с друга. В случая са подминали последния beacon и хеадинг контрола е продължил по същия зададен параметър. Под автопилот хората си представят копче и самолета сам лети но съвсем не е така. А320 може да се управлява абсолютно само на ръчно.
15
4
 
8
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Добре,че AIRBUS са направили добър самолет,който може да лети и без индонезийски пилоти.Изглежда в индонезийската авиация нещата са тотал щета.
14
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не е никакъв проблем при съвременни самолети и летища , не е сигурно дали пътниците биха се качили ако значт че в самолета няма пилоти , за това ги държат , но пано или късно бъдещето на авиокомпаниите ще е без пилоти.
13
4
 
4
 
! Отговори
Баш преди 1 месец
Русия не е така, шъ знайш! Другите държави може и да са, но не и Русия. :)