Гъвкави решения, нови партньорства – как компаниите излизат от коронакризата

Около това мнение се обединиха лекторите на "Предприемачи на бъдещето"
19 юни 2020 21:04, Петя Славова
4
Гъвкави решения, нови партньорства – как компаниите излизат от коронакризата
Снимка: iStock


Пандемията от COVID-19 причини големи щети на икономиката, но в кризата някои бизнеси видяха не само предизвикателства, но и потенциал за развитие и нови възможности. На петата конференция „Предприемачи на бъдещето“ на Investor.bg, която се проведе на 18 юни онлайн, едни от големите имена в сектора у нас бяха единодушни, че партньорствата, по-голямата гъвкавост при взимането на решения и устойчивостта на бизнеса са най-важните елементи, които ще помогнат на бизнес да излезе от коронакризата.

„Ситуацията ни позволи да сме по-гъвкави, да създаваме повече партньорства, да работим върху различни възможности“, обясниха Кристина Ескенази, сериен предприемач, председател на УС на Биотехнологичен и Здравен Клъстер и член на УС на клъстер Изкуствен Интелект България, и Димитър Димитров, който е управляващ директор на биотехнологичната компания за разработване на лекарствени молекули Micar21/Micar Innovation. Те участваха в първия панел на конференцията, модератор на него беше Михаела Савова, основател на единствения по рода си шоу формат за лидери Leader Talks.

За Димитров и Ескенази коронавирусът става причина да започнат да разработват нов проект – те са част от научния екип, който търси лекарствена молекула за лечение на коронавирус. „До месец се надяваме да излезем с добри данни по всички показатели”, обясни Димитров. Сред останалите проекти, по които компанията работи в момента, е установяването на генетичната мутация, свързана с рака на гърдата.

Боряна Узунова, основател и управляващ директор на първата 360-градусова платформа за устойчива мода Kool and Konscious, разказа, че се наблюдава промяна и при клиентите в модния сектор: „Доста хора осъзнаха, че могат да живеят с по-малко и търсят дрехи, които оставят по-малък отпечатък върху света“. Компанията е въвела динамично изчисляване на природния отпечатък на всяка една дреха, която се предлага при тях. „Въведено е и ново ниво на прозрачност на стойностната верига, като се правят уникални кодове за всяка дреха, така че да се види къде е направена, от кого, как е пътувала“, коментира Узунова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
1
 
! Отговори
Столичан преди 3 години
Тоест компаниите да си се оправят ! Правителството им съсипа бизнеса, единствената държава в ЕУ , която не помогна по НИКАКЪВ начин , а сега да си търсели начини да се оправят! Е няма да се оправят, поне 1/3 ще фалират, благодарение на управляващата клика!
3
1
 
1
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 години
Какво е клъстер?Сърп с който са жъне,или някакъв наркотик?
2
0
 
3
 
! Отговори
Жж преди 3 години
Какво за бога е сериен предприемач? Да не работи на сергия?
1
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Я паккккк! Как компаниите излизат от кризата?Ами ние още не сме се накиснали в блатото,а нашите"предприемачи на бъдещето"вече"излязоха"