На Луната откриха повече от 200 пещери за бъдещи астронавти

Да се живее там, би било идеално от гледна точка на безопасността
Обновена: 21 юли 2014 10:19 | 21 юли 2014 10:18,
На Луната откриха повече от 200 пещери за бъдещи астронавти
Снимка: Reuters, архив

Освен милионите кратери на повърхността на Луната учени сa открили повече от 200 пещери и отверстия, които в бъдеще могат да бъдат използвани от астронавтите при колонизирането на естествения спътник на Земята, съобщи сп. "Икарус".

Пещерите, три от които са открити с помощта на японската космическа сонда "Кагуя", а останалите с помощта на снимки от апарата на НАСА "Лунар риконъсънс орбитър", са с диаметър от 5 до 900 м и могат да бъдат използвани от хората като естествено укритие от големите температурни колебания и от космическите лъчи.

Много отверстия в лунната повърхност имат "подлунни тунели и пещери", които са се образували при застиване на лавата и пропадане на кората преди милиарди години.

"Да се живее в тези вдлъбнатини, а още по-добре с няколко метра грунт над главата е идеално от гледна точка на
безопасността на астронавтите: няма нито радиация, нито микрометеорити, има много малко прах, липсват големите температурни амплитуди" - разказва Робер Вагнер, автор на статията в сп. "Икарус", в която описва новооткритите образувания на Луната.

Още по темата: лунаастронавтипещери

Ето статията в sciencedailysciencedaily/releases/2014/07/140717180454.htm

Има термин "подлунен". Търсачката е на твое разположение.

Гошо...Тъпото преди 9 години

Културолог преди 9 години
Подлунни тунели и пещери??? В "подземно" смисъла на земя е почва, пръст, а не Земя като планета... Ама авторката е проявила креативност.

Duke Nukem преди 9 години
Не може да са ги открили сега защото в играта Duke Nukem 3d от 90-те години има няколко етапа на Луната и там действието се развива в пещери.

Дедо Шмърк преди 9 години
А след хиляди години и на луната ще открием скални пещерни рисунки.

акад. Астроисториков преди 9 години
Ето как на Земята са се появили пещерните хора. Може би са дошли от Марс. Скоро и на Луната ще ги завъдим.