Искате стегната преса? Не правете безброй упражнения

Прочетете професионалните фитнес съвети на Страхил Иванов
16 яну 2016 15:02, Теодора Драгоева
12
Искате стегната преса? Не правете безброй упражнения
Снимка: Caelum

Страхил Иванов е личният фитнес треньор и специалист по хранене, за който всеки мечтае. Професионалните му съвети буквално сбъдват мечтите на хиляди хора в България, помагайки им да променят себе си и да се сдобият с формата, която винаги са искали.

Той стои и зад проекта FITBG.NET – мястото, в което можете да заявите своята лична програма и да разберете повече за различните храни и упражнения.

Страхил Иванов е част от проекта на Tialoto.bg, Фитнес съвети от треньори, и представя своите професионални насоки за всички, които прекрачват прага на спортните зали за първи път или просто искат да видят бърз и дълготраен ефект.

Една от най-желаните цели на всеки трениращ е да извае добре оформен корем. В стремежа си да го постигнат, хората влагат всичките си усилия и цялата си отдаденост в тази посока. И естествено повечето от тях се провалят. Но защо?

Отговорът е прост: Защото подходът им е грешен! Един от най-големите митове във фитнеса е, че ако искаш стегната преса, трябва да правиш безбройни упражнения за корем. Поради това грешно разбиране на пазара непрекъснато излизат всевъзможни колани, „пеперудки“ и всякакви чудати уреди и приспособления, които меко казано между нас, са си пари на вятъра.

Дори ако правите десетки, стотици, хиляди коремни преси, няма да постигнете перфектните коремни мускули. Защо? Защото коремът е като всеки друг скелетен мускул. Когато правите много повторения всеки ден, абдоминалните мускули се претоварват. Представете си да тренирате бицепса си, като правите всеки ден по 100 повторения. Какъв ще е резултатът? Един отпуснат и изяден мускул. Ако продължавате така, най-много да получите хронично претоварване на корема.

Парадоксът е, че вярвате или не, вече имате коремните мускули, за които мечтаете! Всичко идва от това, че тези мускули са покрити с мастни депа (подкожни мазнини). Когато правите подходящите упражнения, можете да доразвиете коремната мускулатура, но най-важното, за да постигнете релефен корем (а и като цяло за здравето ви) е да се отървете от коремните подкожни мазнини.

Дори и да правите хиляда коремни преси, организмът първо ще се насочи към най-лесно достъпните източници на енергия (глюкозата в кръвта, гликогенът в мускулите и черния дроб, триглицеридите в кръвния поток). Едва когато структурирате хранителния си режим и тренировъчната програма правилно, тялото няма откъде да черпи енергия и посяга към мастните депа.

Грешката идва от това, че колкото повече коремни преси правите, толкова повече горите коремните мускули. Тоест, дори и да изчистите подкожните мазнини, вече няма да имате преса, защото мускулът просто ще се е стопил.

Още по темата четете в Тialoto.bg

 


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Тренер преди 2 години
Няма как жена да е със стегната преса, без да прави безброй упражнения.
При мъжете става значително по-лесно, стига да не наблягат на бира и кебапчета.
5
0
 
1
 
! Отговори
Некой си... преди 2 години
Ако целта е да се редуцира теглото се тренира всеки ден с малки тежести 4-5 серии с много на брой повторения. Ако целта е покачване на мускулна маса всяка мускулна група се тренира веднъж седмично 3 серии по 8-10 повторения така, с такава тежест, че последните 2-3 повторения да се изпълнят с минимална помощ.
4
1
 
5
 
! Отговори
Сашо преди 2 години
Глупости.
Ако искате стегнато тяло: тренировки и правилно хранене.
3
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много експерти в тази област са го казали - Добре очертаната коремна преса се постига 80% в кухнята и 20% упражнения!
2
2
 
26
 
! Отговори
юбералес преди 2 години
Милиони години човек е правил основно три неща: ходене, тичане, плуване. Това са естествените спортове на човешкото тяло. Ходете, тичайте, плувайте.
1
1
 
19
 
! Отговори
Не ми хареса преди 2 години
Като го чета този текст имам чувство, че една ли не всяка една коремна преса е вредна.

Пък и замислете се - ако "претренирането" (каквото и да означава това) е толкова вредно, защо професионалните спортисти тренират 5-6 пъти в седмицата двуразово, т.е. преди и след обяд.