Седмични наброски

За новия парламентарен сезон и същите цени на горивата
16 яну 2016 10:41, Красимир Ангелов
10
Седмични наброски
Снимка: Булфото

Нова година, нов парламентарен сезон. През изминалата седмица нещата в родината най-после влязоха в обичайния си ред, след като депутатите се захапаха в пленарната зала, а София отново остана без регистрационни табели за новите коли. Петролът в света копае дъното, във Варна също, но пък в останалата част от страната горивата си държат стабилна цена. Защо ли?

За капак на всичко и ромите през изминалата седмица изказаха своето недоволство, че ги хранят по-зле от бежанците. И то баш на Василица. С две думи – типична родна картинка. И така – време е за най-важното, което ни направи впечатление през изминалата седмица.

На първо място, естествено, няма как да не отбележим старта на новия политически сезон. То всъщност не че има нещо ново в него, освен факта, че бившият вече лидер на ДПС Лютви Местан седна от най-предния на най-задния ред в пленарната зала. С две думи отиде при тези, на които най-малко им се чува думата – независимите, от които на практика нищо не зависи. Всъщност в смяната на мястото си има и един голям плюс за Местан – бившият ДПС лидер е близо до пътеката между банките, а от там и бързо може да се изнесе от залата, в случай че почувства в даден момент заплаха за парламентарната си сигурност. Хубаво е и че турското посолство също е наблизо до парламента. За всеки случай.

Независимостта на Местан обаче има и огромен минус – времето за изказване на политика от парламентарната трибуна ще бъде доста намалено, а на всичкото отгоре той ще трябва да го дели и с всички останали депутати, сред които са и активните Велизар Енчев и Георги Кадиев. Така с оглед изказа на Местан, както и на колежката му Мариана Георгиева, вероятно времето ще му стига само за по едно изречение. Естествено от 7-8 реда, както му се полага. Дали обаче ще разберем какво иска да ни каже... Малко вероятно, но времето ще покаже.

И докато депутатите кротко започнаха да си обсъждат в парламентарната зала, колите в София няма как да продължат с естествения си прираст, защото... отново няма табели и КАТ спря регистрацията на нови автомобили. И за да се спре с тази драма, която така или иначе се появява периодично, от екипът на Dnes.bg предлагаме, всички коли с транзитни и чужди номера направо автоматично да се считат за софийски. Даже няма смисъл да се сменят чуждите номера – то и без това в София преминават транзит коли с регистрации от цяла България, защо да не признаем официално и транзитните номера или тези с чуждестранна регистрация за постоянни. Така на улиците вместо шофьорите да се обиждат на "Пернишка селянин", "Ловешки бек" и т.н., може направо да се обиждат на "Лондонски европеец", "Мадридски мърляч" и т.нат. Доста по-интересно и европейско звучи. Както се казва: "Y Tu Mamá También".

И като си говорим за коли, няма как да не отбележим и продължаващото пропадане на цената на петрола, която обаче не се отразява чак толкова бързо на джоба на българина. Петролът се срина, но цената на горивата по бензиностанциите в София и другите градове е стабилна като пръч на лед и не помръдва, с надеждата да се вдигне най-накрая тоя пусти петрол. Пък и защо да падат цените, след като в крайна сметка всяка една голяма верига бензиностанции предлага на своите лоялни клиенти карта за отстъпка от 5 стотинки! Какво повече искате вие?

Разбира се има и други варианти, по които бензиностанциите може да помислят как да дават малко по-евтини горива на хората, без драстично да спадне печалбата им. Например, както при тока, може да се направи нощна тарифа на бензина и дизела. Който зарежда от полунощ до 6 сутринта – печели още 3 стотинки отстъпка. Допълнителна отстъпка от 2 стотинки може да има за мъжете, които зареждат в присъствието на тъщата, или пък за жени, които пълнят резервоара в компанията на свекървата. При закупуване на винетка от дадена бензиностанция пък може да има още 1 стотинка от литър надолу, все пак правите оборот! Така че идеи много, само желание да има.

И като стана въпрос за винетки, през седмицата се появиха и нови идеи за тези стикери. Омбудсманът Мая Манолова поиска еднодневни такива, а от РБ предложиха да има и шестмесечни винетки. Все интересни за обсъждане идеи, към които ние може да прибавим и още няколко. Например нека има и "морска винетка", която да е за 10 дни. Защо морска ли? Ами като тръгвате лятото за морето, обикновено се чудите дали да си купите седмична винетка, или месечна. А ако отделите 10 дни за морски приключения, първата няма да ви стигне, а пък втората ще ви `артиса. Ето тук идеална идва „морската винетка“. Може също така да се въведе и "нощна винетка" - за коли, които кръстосват пътищата на страната само нощем. Това си има и известни предимства – на шофьорите предпочели този стикер ще им излиза по-евтино, а пък и ще използват неактивната част от денонощието и няма да правят задръствания в пиковите часове. Звучи логично.

И не на последно място, факт е, че има много хора, които няма да си купят винетка така или иначе. И вече не го правят. За всички тях, за да се вземат все пак някакви пари от тях, може да се издаде специален винетен стикер "Няма да си купувам винетка" на някаква дребна стойност – да кажем 10 лева. Така поне от министерството ще приберат някакви скромни парици от протеста на хората, за поддържане на пътната мрежа. Не е много, ама поне е от сърце, нали?


10
Още по темата: Седмични наброски
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
19
 
! Отговори
мижи да те лажем преди 2 години
Ха-ха дневна винетка ,морска винетка и тем подобни глупо$ти истината е ,че вече няма от къде да лапат . Кеша свършва европата спира да снася ,а това нещо което наричат икономика у нас никъде се не види приходите са гола вода и властитутките се чудят как да изтупат чувала още няколко пъти.
2
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Другари , като ви беше толкова хубаво при социализЪма , защо го изпуснахте . Вашия Луканов искаше да прави капитализъм , ама комунистите да са капиталисти . Ето сбъдна ви се .
1
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стига с тия "наброски", бе другари! Това да не е "работническо дело"?