300 българи за яхти в Кан, готови да похарчат до ?7 милиона

Родният елит търси основно нови ветроходни лодки
69
300 българи за яхти в Кан, готови да похарчат до ?7 милиона
Снимка: Reuters, архив

Точно когато си мислим, че лятото е към своя край, Лазурният бряг ни приканва да се насладим на още топли Средиземноморски дни, вълнуващи нощи и …най-новите модели яхти!

От 11-ти до 16-ти септември в Кан се провежда най-голямото и престижно яхтено изложение на открито в Европа.

Производителите на яхти в световен мащаб като Princess и Grand Soleil са пълни догоре със заявки за 2019 г. от сега, а след най-голямото изложение в Кан доставките ще са вече през 2020 г. Това каза за “Труд” Лъчезар Братоев, шеф на Асоциацията на яхтените пристанища и на вносителите на яхти у нас дни преди мащабния Cannes Yachting Festival, който ще се проведе от 11 до 16 септември.

Това е нещо напълно нормално в сегмента на луксозните стоки, където вече за нов Ролекс, Ферари или чанта Hermes се чака повече от година, посочи Братоев. Той припомни, че голямото шоу във Френската Ривиера ще събере над 120 000 посетители и ценители на луксозните морски лимузини. Очакват се и над 300 българи и представители на родния бизнес елит да се потопят в тази атмосфера.

Princess R35 е първата яхта серийно производство, използваща система от активни хидро криле, разработена заедно с учени от Формула 1.

През последните 7 години яхтеното изложение в Кан постепенно и напълно логично се превърна в най-важното и значимо събитие за любителите на яхтинга в световен мащаб. Мястото и времето са подбрани перфектно в перлата Кан и в края на сезона, когато тълпите от туристи вече ги няма, а заливът е пълен с всякакви яхти за милиони евро, а между тях дингитата, които ги обслужват, хвърчат безразсъдно като моторчета в италиански град.

От цялото изобилие от 600 лодки 108 са със световна премиера тук. Сред тях е Princess R35, която е първата яхта серийно производство, използваща система от активни хидро криле, разработена заедно с учени от Формула 1. Лодката, която е предизвикала най-голям интерес в българите, потвърдили посещението си в Кан, е тридесетметровата Princess BANDAZUL, която спечели наградата за яхта на 2018 г. и чийто интериор е сътворен от дизайнерите на Фенди. Голям интерес има и към катамараните.

Яхтената индустрия е в подем и след като кризата остави на картата само доказано сериозни играчи, те излязоха от нея научили няколко урока-пазарът иска качество, надеждност, нови технологии, които да повишат комфорта и да намалят разходите за поддръжка , коментира браншовикът.

На българския пазар има голямо търсене на лодки между 70 и 85 фута, нови или най-много тригодишни, като цените варират от 1.6 до 4 млн. евро.

Има засилен интерес и при супер яхтите над 30 м и доста българи идват в Кан или Монако яхт шоу през септември, за да търсят точно този размер. А цените започват от 7 млн. евро и вървят нагоре. Българите, които търсеха моторни лодки до 15 м, се ориентираха към ветроходните яхти заради по-ниска цена, по-малко разходи, а и заради удоволствието да направляват ветрилата.

Яхтите по Черноморието си остават винаги хит за венчавки, а напоследък масово се наемат за момински и ергенски партита. Предлагат се нощни забави и разходки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още по темата: яхтиканБългарипазар
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари