Промяна в правилата на играта: Не гледаш Netflix, социално изолиран си?!

Стрийминг услугите променят средата, без да го осъзнаваме
22 яну 2019 19:00,
54
Промяна в правилата на играта: Не гледаш Netflix, социално изолиран си?!
Снимка: Pixabay

С появата на интернет традиционните медии бяха изправени пред много сериозно предизвикателство. Все повече млади хора продължават с гордост да твърдят, че нямат телевизор у дома, а появата на стрийминг услугите в мрежата напълно промениха правилата на играта.

Представят разнообразно, лесно достъпно съдържание, което потребителят сам може да избира - с една дума имаме възможност за нелинейна програма. Това означава, че сами подбираме и приоритизираме какво да гледаме, а телевизиите изведнъж се оказаха неспособни да се борят с това.

С тези доводи може да бъде обяснен и феноменът, в който се превърна Netflx. Стрийминг услугата стана толкова голям и важен играч, а аналазиторите твърдят, че онези, които не я използват, могат да станат социално изолирани.

Доколко това е вярно, все още остава под съмнение, но е факт, че само онези, които живеят под камък, не са чували за Netflix или пък за Amazon Prime и HBO GO.

Още по темата

През 2013 г. Nеtflix започна да създава свое собствено оригинално съдържание, а още от самото си начало. Първият сериал на платформата - "House of Cards" се превърна в тотален хит, а след това стрийминг услугата създаде свой собствен култ около сериала "Stranger Things". Към момента Netflix има над 139 милиона потребители, които заплащат за услугата.

Начинът, по който продуктите на платформата са достъпни, също изглежда достатъчно привлекателен, защото потребителят получава по цял един сезон на любимия си сериал и то наведнъж. Това премахва цялото напрежение и очакване на следващия епизод и се превръща в още едно нещо, с което традиционната телевизия не може да се пребори.

Този месец, обаче, Netflix достигна нов връх с два хитови продукта. Филмът "Bird Box" се превърна в тотален хит и само в първия месец от своето пускане, е гледан от над 80 милиона домакинства по цял свят. След излизането му в социалните мрежи се появи лавина от колажи и така наречените "миймове", които още повече привлякоха вниманието. Тогава някои дори обвиниха стрийминг платформата в това, че е създала множество фалшиви профили, с които да предизвика още повече вълнение около новия филм.

Появи се и опасно предизвикателство, наречено "The Bird Box Challenge", при което младежи снимаха видеоклипове как преминават през реална градска среда със завързани очи. От Netflix напълно се разграничиха от новата мания, но това не попречи предизвикателството да стане изключително популярно, а освен това доведе и до инциденти и грандиозни промени в политиката на YouTube, които забраниха видео съдържанието с опасни номера и предизвикателства. 

Един от най-новите сериали на платформата - "You" също се превърна в абсолютен хит сред потребителите. Сериалът разказва за книжар, който съвсем случайно се среща със студентка, но изведнъж става напълно обсебен от нея и започва да я следи. Сладникавият сюжет в началото отстъпва място пред напрегнат трилър, в който главният герой се превръща в тотален психопат и започва да извършва престъпления "в името на любовта". В първите месеци от своето пускане сериалът успява да събере 40 милиона гледания.

Дотук нищо кой знае какво. Милиони потребители губят времето си онлайн и гледат сериали, за да запълват свободното си време с нещо, което мнозина биха нарекли напълно непродуктивно.

Начинът, по който подобни стрийминг платформи формират културната и социална среда в интернет обаче, е забележителен, защото това се случва напълно несъзнателно. Сериалите стават част от ежедневието ни, превръщат се в нещо, което виждаме често на стената си в социалните мрежи, а освен онлайн, постепенно успяват да се промъкнат напълно неангажиращо в разговорите ни с хората извън нета. Стават част от дискусиите ни с приятели, колеги на работното място. Препоръчват се от уста на уста като неща, които "задължително трябва да гледаме".

Така съвсем несъзнателно, ако не сме част от въпросната мода, няма да можем да разбираме огромна част от шегите в мрежата, няма да можем да се включим в разговора, а това постепенно да доведе до социална изолация.

Част от въодушевлението стават дори и знаменитости, които завличат своите фенове, а те своите приятели. Изведнъж всички започват да говорят за това - медии, социални мрежи, а ако не знаете за какво става въпрос, рискувате да останете извън кръга на въодушевлението, да изпуснете нишката, а от там да пропуснете и евентуалните нови тенденции. Рискувате да изостанете в една онлайн среда, която се развива с твърде бързи темпове, и която несъзнателно променя живота ни извън мрежата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това само за САЩ ли се отнася или да....