Опасни ли са дизеловите коли? В България това е основното търсене

Цветелина Цанева и и Александър Миланов пред Bulgaria ON AIR
Обновена: 28 фев 2019 21:08 | 28 фев 2019 21:03, Анисия Иванова
58

Опасни ли са дизеловите автомобили и каква е причината Европа да въведе строги забрани за тяхното използване? Опасни ли за хората тези коли?

Според италианско проучване по-голямата част от изнесените дизелови автомобили към България са над 10-годишна възраст. То твърди, че от чужбина към страната ни поттеглят около 30% от дизеловите автомобили.

Темата коментираха пред Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева и председателят на УС на Асоциацията на автомобилните производители Александър Миланов.

"Българинът иска да си купи кола за 5000 лева, но няма как за тези пари да получи високо качество", обясни в предаването "Директно" Цветелина Цанева. Според нея масово у нас се карат коли на възраст над 10 години.

Тя обясни, че за миналата година около 320 000 са новите регистрации на автомобили, от тях 36 000 са новите. "Това  означава, че на всеки един нов автомобил се продават 9 употребявани. 185 000 са дизеловите автомобили и това е основното търсене", обясни Цанева.

По думите й техническото оборудването в пунктовете на КАТ "е под всякаква критика".

Председателят на УС на Асоциацията на автомобилните производители Александър Миланов коментира, че ако един автомобил е поддържан, той не е опасен за хората. Той допълни, че съвременните автомобили пречистват почти всички газове, докато по-старите коли не отговарят на редица изисквания.

В репортаж по темата Bulgaria ON AIR потърси гледните точки на собственици на стари и нови коли и на опитни шофьори и търговци.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
2
 
! Отговори
Baco Kiro преди 5 години
Димът саждите на дизеловите предизвиква рак на белия дроб чисто просто e голям канцероген. Дето казват понякога не пушеше цигари ама стана рак на рак на белия дроб . В запада има разследвания заради дизела и е установено че 1 дизел замърсява колкото 10-15 бензинови коли канцорегенни са саждите те причиняват рака белия дроб.
47
0
 
1
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Прожлема не е в това дали е дизелова или бензинова,а в това че не се спазват никакви изисквания на ,които тези автомобили би следвало да отговарят по отношение на вредни емисии.Кола на 5 години не означава ,че е по-добра от кола на 10.зависи дали са и изправни системите за пречистване на изгорелите газове или не..А това трябва да се следи от ГТП.
46
0
 
1
 
! Отговори
До Истината преди 5 години
Да кажем, че си в задръстване или чакаш на сфетофар. С изключение на случаите, когато сме първа кола, къде е мястото ни, ако не зад автомобила преди нас и респективно - ауспуха му?Колкото до мириса, не се ли дължи на непълното изгаряне на горвината смес в двигателя на автомобила? Което повдига още един въпрос, който удобно се пропуска от водещите и коментиращите по разните студия. Въпросът с качеството на продаваното гориво. Защото каквото сипеш в колата, това ще бъде преработено и употребено.
45
1
 
5
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че в България няма наднормено замърсяване заради автомобилите. Разбира се ако замърсяването не се мери при отвора на ауспуха на някой автомобил. Замърсяване от колите има, но то е много по-малко от допустимите норми, както и много по-малко от замърсяването заради автомобилите в големите градове на Западна Европа.Какво значи някой да се оплаква, че му мирише застанал зад дизеловата кола?! Първо, там не му е мястото и второ, не всичко, което замърсява мирише. Най-опасното е без мирис
44
5
 
2
 
! Отговори
алергичен преди 5 години
Зад дизелова кола не мога да дишам. Ако е нова- добре. Най-тежко е на магистрала в делничен ден като вървят камиони и времето е тихо. Ужас ! На какво Евро отговарят или не не знам, но няма дишане след тях.
43
0
 
5
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Поправка Нормата за азотните оксиди за бенизновите по евро 4 е 0,08, колкото за дизеловите по Евро 6.
42
0
 
4
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
До 42 единНаучи се да четеш!Къде прочете, че "старите дизели имали само един приблем - замърсяват с азотни оксиди"?!Очевидно си неграмотен и както обикновено крадецът вика дръжте крадеца.*Норми за азотни оксиди по евростандартите (г/км)Евро 6 - бензин 0,06, дизел 0,08Евро 5 - бензин 0,06, дизел 0,18Евро 4 - бензин 0,06, ...*Норми за вълероден окис (г/км)Евро 4, 5 и 6 - бензин 1,0, дизел 0,5Евро 3 - бензин 2,3, дизел 0,64*Фини прахови частици (г/км)Евро 5 и 6 - бензин и дизел 0,005
41
3
 
1
 
! Отговори
един преди 5 години
До Фалшива новинаСтарите дизели имат САМО един проблем - замърсяват само с азотни оксиди. Неграмотнико, азотните оксиди/диоксиди са КАНЦЕРОГЕННИ т.е. водят до ракови заболявания.
40
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При липса на инфраструктура така се получава. Много искам да търча до офиса с тротинетка но уви на околовръстното ще ме убият.Велоалеите почват от нищото и свършват най-често в стълб или спирка.
39
0
 
9
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
В цяла Европа си карат старите коли и това не е проблем. Разбира се като средна възраст на колите, там са доста по-добре от България, но примерно в Гърция средната възраст на колите е 14 години, в Финландия и Португалия е 12 години, в Испания е 11 години, в Полша 17 години и т.н.
38
1
 
12
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Принципно дизеловите замърсяват само с азотни оксиди повече от бензиновите автомобили, а при всички останали замърсявания дизеловите не замърсяват повече от бензиновите, т.е. бензиновите като цяло замърсяват повече. Това важи за колите по Евро 5 и 6. Евро 5 е от 2009-2010 години, а Евро 6 е от 2014-2015 години.И разбира се няма забтана за дизеловите автомобили в Еврпка, както е написано в новината. Забраните са за части от няколко улици в жентровете на няколко града
37
2
 
1
 
! Отговори
Do 42 преди 5 години
Проблемът е, че малцина са като теб!
36
1
 
20
 
! Отговори
Хм преди 5 години
"... ако един автомобил е поддържан, той не е опасен за хората" -- ето това е истината! Карам от 12 години 20-годишно вече Поло - дизел. Няма никакво пушене - нито черно, нито бяло. Икономично, ПЪРГАВО, отлично. Сменям по него това, което за 20 години няма как да не се амортизира и това е всичко.Интересно на кого по принцип пречат дизелите ...
35
14
 
0
 
! Отговори
Мен преди 5 години
До АнонименНай обичам защитниците на 100 годишни таралясници да ми обясняват за стандарти. Ми качете се на автобуса като вие скъпо.
34
8
 
7
 
! Отговори
хахаха преди 5 години
До Бензинджиядруго си е да сменяш свещи, кабели, дистрибуторни капачки, палци и бобини на всяко зареждане
33
6
 
5
 
! Отговори
Бедния българин преди 5 години
Четеш коментари и разбираш защо стандарта на живот в България е толкова нисък. Защо според вас германците махат дизела масово ?? Защо се напълниха автокъщите в България с стари дизели ?? Защо българина кара масово дизел ?
32
5
 
9
 
! Отговори
пътник преди 5 години
Интересно. От 50-60 г се знае за замърсяването от автомобилите и как то влияе, но когато започна да свършва нефта започна масовата истерия за глобаният катаклизъм, а големите автомобилни концерни яко се пренастройват на електромобили и "екологично чисти" кyрници. Защо още преди 60 години не преминаха към електромобили, когато беше пикът на производство на електроенергия в света?
31
4
 
35
 
! Отговори
Старото куче преди 5 години
Стига с тези глупости !!!! Колите минават на Технически преглед , там има показатели за вредни емисии ...Ако колата има стикер , че е минала на преглед - значи е читава , ако дими и пуши като парен локомотив , отговорноост носи собственика на автомобила и пункта за технически преглед пред който е минала !!!! Кратко , ясно и точно !!!!
30
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
толква е просто за да си купиш нова кола ти трябват пари тоест висок стандарт в другите страни е нормално след петата година да продават колата си ако го имахме този висок стандарт естествено тогава еконормите са си нещо нормално и щехме да ги спазваме тоест ще си купуваме нови коли така че праввителството с тези преписани закони за еко норми да си ги сложат отзат НА ГОЛ *** ЧИФТЕ ПИЩОВИ бг пословица
29
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
всъщност, няма нищо по опасно от простотията и подлизурството!