Българският съд поряза Uber за възстановяване на дейността

Компанията загуби делото си срещу КЗК
5 мар 2019 09:12, Бойчо Попов
33
Българският съд поряза Uber за възстановяване на дейността
снимка: Ройтерс

Американският стартъп за споделено пътуване Uber претърпя тежко съдебно поражение в България, след като в края на миналата година тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) e отхвърлил жалбата на двете дъщерни компании „Юбер Б.В“ и „Разиер Опърейшънс Б.В.“ срещу решението от юни 2015 г. на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с която на платформите бе забранено да извършват дейност в страната. Двете дружества освен това бяха глобени за извършеното нарушение с глоби в размер на по 50 000 лв. Сега и глобите са потвърдени от тричленния съдебен състав, научи Investor.bg.

Въпреки че съдебният състав, състоящ се от Аделина Ковачева, Кремена Хараланова и Мира Райчева, признава, че понастоящем действащото българско законодателство от деветдесетте години на миналия век не може да се прецени в пълна степен на динамиката на един такъв бизнес модел, какъвто е услугата Uber X, това по никакъв начин не налага извода, че казусът не следва да бъде решен чрез приложението на действащите национални норми.

Съдът се позова на решението на Съда на Европейския съюз, който на 20 декември 2017 г. излиза с решение по делото на Asociaciуn Profesional Elite Taxi срещу Uber Systems SpainSL, с което постановява, че по същество Uber предоставя транспортни, а не технологични услуги.

В крайна сметка тричленният съдебен състав отхвърля жалбата на "Юбер. Б.В" и "Разиер Опърейшънс Б.В.", а двете дружества могат да обжалват решението пред петчленен състав.

Uber навлезе и в България с услугата си UberХ на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правеха заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяваха контакт и си поделяха част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Това обаче предизвика негативна реакция на таксиметровия бранш и антимонополният регулатор забрани приложението.

Целия материал четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: Юбер
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
0
 
! Отговори
Карам си колата преди 3 години
До Сашо А защо ревеш и от велосипедите?
29
1
 
0
 
! Отговори
bbs преди 4 години
До АнонименТебе пък кЪФ ти е проблема бе баровец(ако си такъв),какво те бърка,а?
28
6
 
2
 
! Отговори
германия преди 5 години
Най-голяамата напаст, перачка на черни пари и експлоататорска машина в цял свят е забранена в България! Много се радвам и поздравявам съда с това решение! Тая сбирщина се оттегли от Дания след като властите там поставиха следните условия: в всяка кола таксаметър (по държавни тарифи)и сенсор под всяка седалка и обучени по стандартите шофьори! На следваъия ден юбер го нямаше! Ако някой иска да се прави на такси да запнвяада но да спазва закона на всяка държава! Досега юбер не го правй никъде!
27
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
4.-4.50 на час си е добра заработка. Сигурно, не сте работили на минимална заплата...
26
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоя Юбър в България беше пълен т...к ! Международен шофьор съм и се пробвах 2015 година с личния си автомобил за няколко месеца , и заработката ми беше 10-12 лева оборот на час . От тях ми приспадаха 20% комисионни за приложението и ми оставаха около 8 лева на час , и като си приспадна горивото от 1.50 лв , ми оставаха около 6 лв. И като сложите амортизацията и увеличените разходи за консумативи , и ми оставаха някакви смешни пари от порядъка на 4-4.50 лева на час . Жалка работа !
25
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как реват люлинските наркомани, разносвачите на пици , и бачкаторите в кол центровете за 1200 лева за Юбър ! Понеже са по-*** и от най-тъпите бакшиши , и не могат да покрият изискванията към таксиметровите шофьори , и се надяваха да си работят нелегално с колите на бащите си , че да изкарат 50 лева , за да закарат селската си кифла в мола или в Плаза !
24
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хахаха! Лобитата в България са непробиваеми!Банки, таксита и такива които усвояват еврофондове и държавни поръчки.На ви демокрация и свободен пазар! Да живее мафията!
23
3
 
14
 
! Отговори
Toto преди 5 години
В щатите ползвам Юбер от много време, услугата е много по качествена, в момента в който го извикам , на телефона ми излиза цената, името на шофьора, снимката му и колко стаж има с Юбер. Като решение за удобството на клиентите, Юбер е много по добро, но като се има впредвид кои другари притежават таксиметровите фирми и властта която имат над "независимия" съд:, мисля че Юбер нямат шанс в Бг.
22
3
 
3
 
! Отговори
Максим = Юбер преди 5 години
Някой долу го написал .... като е така какъв е проблема ?... явно има нещо и Максим не е Юбер и как държавата отказва на едни ,а други си работят точно по същия начин като на отказаните ? Нещо не ми се връзва....
21
3
 
15
 
! Отговори
ползвател преди 5 години
Живея в чужбина и ползвам Юбер непрекъснато. Избираш си вид кола - обикновенна, лимузина, СУВ. Дава ти колко ше ти струва и си тегли от кредитната ти карта. Супер услуга. При нас за съжаление таскитата са едни потрошени смърдящи на цигари таратайки. и ако не внимаваш в апарата, ще те излъжат като нищо! Но пък тези дето държат такситата са силни!!!!
20
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доколкото знам, Юбер има 2 вида шофьори, такива, които са лицензирани и такива, които споделят пътуване. Вместо да се тръшкат, можеха просто да кажат, че 2-рия вид водачи отпадат и тогава услугата ще стане чисто като на таксиметрова компания. Ама зора е друг - трудно ще се краде!КАто са толкова отворени, що не променят таксиметровите апарати да не отчитат километрите от колелетата на колата, а от ГПС? Сега вече може да се направи спокойно. Ама бакшишите ще изреват пак -край на помпите и шашмите
19
2
 
5
 
! Отговори
До Пешо преди 5 години
Нали това е идеята на техническия прогрес: вместо платени чиновници да правят тестове, проверки, такси, проблем с подкупите и т.н. - платформата предоствя абсолютна публичност в реално време кой кого вози, от къде до къде. От гледна точка на безопасност има 100% по-голяма сигурност.Колкото до психологическия тест - на луди по принцип не трябва да се дават книжки. НО можеха да го поставят на убер като изискване, за тези които искат да са шофьори, вместо да спъват цялата работа!
18
1
 
6
 
! Отговори
от 17 преди 5 години
А най-якото е - като те земат от летището, не пуска апарата, ами накрая като те оставя казва - "амии, колкото дадеш, може и в евро"! И това ми се е случвало и то наскоро.
17
3
 
9
 
! Отговори
Мен преди 5 години
Т.е антимонополният регулатор защити монопола на миризливците. Както и да е, песента им е изпята бъдещето е в споделеното пътуване. Не може да въртиш геврека с едно курсче 3 месеца и цял живот на това да караш, сори.
16
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бакшишите по-долу как само се "загрижили" за спазването на закона!Само дето като се кача на такси, за една и съща отсечка, по един и същи път, че и по едно и също време на деня ми се е случвало над 2 пъти да е разликата в парите! Как става легалоно тая работа?Тука зора е ясен - системата те отчита точно и няма как да има подобни разлики в крайната сума, или "*** аз нямам да ти върна" или направо мълчаливо да си закръгли по негово усмотрение.
15
25
 
6
 
! Отговори
Сашо преди 5 години
Има си даржава и правила, трябва да се спазват. Браво на съда, никакви убери- мубери в Бг. Аз кат кача някой, кат започне за убер, Максим и други подобни да ми обяснява, дирекно го гоня от таксито, че може и бой да яде даже. Такситата сме силен бранш, няма да допуснем нелуялна конкоренция. Койт бе му отърва, да се качва на колелото
14
1
 
0
 
! Отговори
До ЕКСТРАДАЦИЯ преди 5 години
...а после да им се раздадат медали и петолъчки за отлична служба в името на американофобите, русофилите и таксиметровите шофьори, в борбата срещу американските имперски амбиции ;)
13
2
 
7
 
! Отговори
До Анонимен 10 преди 5 години
Убер шофьорите са длъжни да си декларират доходите както и таксиметровите! Така че, технически погледнато, ощетяване на държавата няма. Има даже повече възможности за печелене на пари от хора с лични коли - значи повече данъци.Самата платформа би трябвало да плаща някакъв данък в страната, но това не е регулирано на международно ниво. Затова в някои страни има убер в някои няма. Въпрос на избор, интерпретация и поддаване на натиска на таксиметровите.
12
2
 
0
 
! Отговори
мутрафона преди 5 години
До Гашо сещай се кой стои зад Maxim ;) и защо безпристрасния съд ги пази
11
6
 
4
 
! Отговори
ЕКСТРАДАЦИЯ преди 5 години
ВЕДНАГА ТРИТЕ СЪДИИ ДА БЪДАТ ЕКСТРАДИРАНИ В САЩ ...ТАМ ДА БЪДАТ СЪДЕНИ ЗА НАРУШАВАНЕ НА АМЕРИКАНСКИТЕ ЗАКОНИ В КОЛОНИЯТА БЪЛГАРИЯ.!