Семейство съди Tesla заради автопилота, убил баща на две деца

През 2018 година автомобилът на Уолтър Хоанг се разбива в мантинела
7 май 2019 09:10, Нели Христова
76
Семейство съди Tesla заради автопилота, убил баща на две деца
Снимки: Reuters

През март 2018 година инженерът от Apple Уолтър Хоанг кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Кара всъщност е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него. Колата ускорява до 114 километра в час, а след това лоша маркировка я обърква и машината се разбива в мантинелата, убивайки Хоанг.

Още по темата

Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.

През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.

“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.

Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 година бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“.

Уолтър Хоанг е вярвал в това. А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.

Според Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията.

Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 година, а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.

Под внимание тук трябва да се вземе и факта, че Tesla не се рекламира по обичайния начин, а само чрез социалните мрежи и профилите на Мъск. Точно заради това е притеснително, че не  само има много снимки и видеа на хора, които не държат волана на своите автомобили, публикувани в акаунтите на футуриста, но и самият Илон няколко пъти е сниман как се вози в своя автомобил без да държи волана. Според Forbes именно за това Мъск трябва да бъде съден.

Но около смъртта на Хоанг има много неизвестни – ако той е използвал автопилота на Tesla за първи път, то тогава вината щеше да е само на компанията. Но очевидно инженерът доста често е разчитал на софтуера на автомобила си. И не само – автопилотът на колата му не се оказва ненадежден само в деня на катастрофата. Цели седем пъти софтуерът се е обърквал на същото място, където Хоанг загива. Инженерът дори се свързал с отдела за връзка с клиенти, за да потърси обяснение, защо колата му се държи така. Според Forbes именно тук вината е изцяло на загиналия мъж.

Той не просто е продължил да използва автопилота, който няколко пъти му е показал, че е ненадежден, но е и избрал да пренебрегне предупрежденията на автомобила и да постави ръцете си на волана за да има пълен контрол над колата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
5
 
11
 
! Отговори
Хм преди 4 години
Така и не разбрах защо толкова мразите Тесла, Спейс Екс и Мъск като цяло... да не е модерно нещо в момента?Мразим световния електронен концлагер, а Мъск е един от водещите му организатори и основно рекламно лице. Не искаме чипове, камери и сензори на всяка крачка, искаме конфиденциалност и свобода.
19
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никога не се доверявам на тон желязао и куп електроника. Този автопилот е добър за предпазване от катастрофа в извънаредна ситуация. Като заспиване прилошаване или отнесено внимание но не и да се довери на 100 % . С какъв акъл е бил този да се довери нямам идея сигурно мозъка му е бил в повече.
18
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За този още тогава казаха , че е имал проблеми на същия участък, ама вместо да прочете упътването, взел да се прави на интересен.Напомня ми за стотиците негативни коментари под продукти продавани в интернет, защото не са прочели описанието на продукта преди да го купян
17
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е като да си засилиш новата си кола към човек за да демонстрираш системата за безопастност и да го занемиш. Вината не е на колата, никоя система не е 100% надеждна, машините се ползват с мозък. Хората изрично са предупредени, че системата може да управлява но под човешки надзор. Като си цъкаш на телефона и спиш, ти сам си рискуваш живота. Жалко, че има деца - не се квалифизира за награда дарвин.
16
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така и не разбрах защо толкова мразите Тесла, Спейс Екс и Мъск като цяло... да не е модерно нещо в момента?
15
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Този е егати инженера.Седем пъти видял, че софтуерът се обърква на едно и също място и продължил да кара на автопилот на това място!Този е за наградите Дарвин, аз не знам на какво е разчитал.
14
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
брех! довер4ив 4овек!не е 4увал нашенското-вяра да нямаш на нищо!
13
3
 
4
 
! Отговори
ДртПрч преди 4 години
До Проблемите на ТеслаАз на снимката виждам най-обикновени дръжки, с които да си отвориш вратата ръчно при нужда. На очите си ли да вярвам или на теб?
12
1
 
8
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
АВТОПИЛОТ СЪС 100 КИЛОМЕТРА В ЧАС Е РАВНО НА САМОУБИЙСТВО :DИ ТЕЗИ ОТ ТЕСЛА НЕ СА ДОБРЕ!!АВТОПИЛОТ НАЙ-МНОГО ДО 50 КИЛОМЕТРА В ЧАС И ТОВА Е СУПЕР РИСКОВО!
11
4
 
2
 
! Отговори
!?! преди 4 години
До ГoшуТя маке ти да беше от другите 20% бе, ***. По същество да ви кажа, понеже сте прости... Боко Тиквата е виновен, щото не е направил кадърно маркировката! Уби човечеца тоя :(Цацарката да се самосезира!
10
1
 
16
 
! Отговори
Коце кмета преди 4 години
Пробват се да вземат некой лев, ама ще вземат от три пръста средния! Като оная, дето съдеше компания, че не било написано предупреждение да не суши котката си в микровълнова?!
9
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Проблемите на ТеслаКато ти гледам коментара ти май главно от фейсбук се информираш...
8
0
 
13
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 4 години
Аз на себе си нямам вяра,че на една...тенекия,да ме вози сама.Ами повече...какво да коментирам.
7
4
 
9
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
До 3Ти пък...прекалено големи очаквания имаш от тук коментиращите. Повечето са от онези 80%
6
15
 
8
 
! Отговори
Проблемите на Тесла преди 4 години
1. Самозапалва се от нищото (кофти акумулатор) докато просто си стои\зарежда в гаража или по време на шофиране;2. Свършва заряда на батерията и спира по средата на пътя, но не може да излезете, защото за отварянето на вратите трябва ток, а около вас профучават други автомобили и камиони, няма ток за аварийни мигачи;3. При уда\катастрофа вратите се заключват, акумулаторът се пали и всичко изгаря за минути;4. Автопилот-убиец.Нищо чудно, че я рекламират само във Фейсбук, само за итиоти е!
5
4
 
2
 
! Отговори
ДртПрч преди 4 години
Глупостта му го е убила. ... и безотговорността на компанията, но и на шофьора.Компанията е извлякла полза от заблудата за безопасния автопилот. Инженерът също не е де6ил и е трябвало да знае, че това, което прави, е опасно.
4
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За невероятните тунели на Мъск не си ли чувал?Пропуснал си. Това ще е творение засенчващо Китайската стена и пирамидите взети заедно.Ама четете де!
3
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 2Понякога се чудя какво ви минава през главата когато пускате коментари...
2
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако Мъск щматката, беше изкопал по-рано подземните тунелчета за автомобили, това нямаше да се случи.
1
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нямат никакъв шанс. Телса многократно са предупреждавали, че автопилота НЕ Е за това за което го ползват повечето. Така, че няма да вземете яката пачка.