Нелоялна практика: В магазини липсват половината от промоционалните стоки

Това е трик за стимулиране продажбата на артикулите на редовни цени
196
Нелоялна практика: В магазини липсват половината от промоционалните стоки
Снимка: Pixabay

Около 50% от намалените артикули във физически търговски обект за хранителни стоки липсват още в 11:00 часа сутринта и рафтовете им са празни, показа преглед на случаен принцип на онлайн платформата „Ние, потребителите“.

Сред липсващите промоционални стоки са различни видове кафе, кашкавал, макаронени изделия, чипс, захар, натурални сокове, алкохолни напитки, храна за домашни любимци и др. Анонсираните отстъпки за тях са предимно от 25%, като някои са и по-малки от порядъка на около 15%.

Клиенти споделиха, че постоянно са свидетели на такава картина в магазина и често не успяват да направят планираните от тях покупки с отстъпки, тъй като намалените стоки ги няма. Това е нелоялна търговска практика, описана в чл. 68ж от Закона за защита на потребителите така: „покана за покупка на стоки или услуги на определена цена, като не се посочват разумни основания, поради които търговецът няма да може да достави или да осигури доставянето от друг търговец на стоките или услугите или на равностойни стоки или услуги на обявената цена за определен период от време и в разумно количество съобразно стоката или услугата, обема на направената реклама за стоката или услугата и предложената цена“. Тя трябва да бъде установена и забранена от Комисията за защита на потребителите, а санкциите по закон могат да достигнат до 50 000 лв.

Практиката е некоректна, тъй като цели да привлече потребителите в търговския обект с намалени цени на стоки, от които не се осигуряват разумни количества, съобразно направената реклама, и да продаде други, на редовните им цени. Тя се подпомага и от начина, по който се подреждат артикулите в търговската зала – обикновено в близост до липсващите намалени стоки са поставени алтернативи с близки по характеристика и цена продукти, но с по-лошо съотношение между двата показателя. Това нарушава икномическите интереси на клиентите, обясняват експертите от „Ние, потребителите“.

От „Ние, потребителите“ напомнят, че при рекламни кампании за стоки на определени цени в определен период от време търговецът е длъжен да осигури разумно количество от от тях при обявените условия, съобразно обема на направената реклама, освен ако не посочи разумни основания за невъзможност да го стори. Допустимо е да предостави равностойни на тях стоки, включително чрез друг търговец.

Съветите към потребителите в ситуация на липсващи промоционални стоки са да поискат от консултант в обекта да им ги достави стоки при рекламираните условия и то в разумен срок. Ако умишлено не го направи и им предложи като алтернатива друга стока или услуга с единствената цел да насърчи продажбата им, да откажат. Следващата стъпка е да подадат писмена жалба до управителя на обекта, а при необходимост – да сезират контролните органи за установяване на нелоялната търговска практика, нейната забрана и санкционирането на търговеца. Съветваме потърпевшите клиенти да не се въздържат да споделят личните си потребителски истории и в социалните мрежи, тъй като това ще замисли търговеца дали да го направи отново и постепенно ще доведе до промени на пазара в полза на пазаруващите, препоръчват още от „Ние, потребителите“.

Друго нарушение, за което разказаха потребители, е че стоки на редовни цени се маркират като по-скъпи. Така например, дама сподели, че дълго време следи определен вид сок, който през цялото време е на редовна цена, но винаги на касата се маркира на по-висока от обявената на етикета. Това също е нарушение, което следва да се санкционира, а потребителите е добре да следят коректно ли се маркират стоките на касата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


196
Още по темата: магазининамаление
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
165
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ако държите на гаранция определено не избирайте веригата з*ра
164
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
редовен номер е промоцията да е свършила,или гледаш една цена и на касата друга(естествено по скъпа)
163
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе тия от Метро няма ли кой да ги ошари с измамата "плати 1 вземи 2" ! Цената на едното си е колкото за две!
162
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
а яйцата заради климатикав кокошарника станаха "само" 50 ст
161
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
и олиото сигурно от много далеч го карат та заради транспорта толко поскъпна
160
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За тази спекула се твърди, че виновен бил скъпия транспорт. Пример за рибата: цената на контейнерния транспорт по море спадна драстично, транспорта от Варна до София с хладилен камион е поскъпнал с 200 лв. . Като разделим 200 лв. на 20000 кг. стока е 0.01 стотинка/кг., а поскъпването на рибата е ..... Спрете тази спекула и не се оправдавайте с транспорта.
159
0
 
1
 
! Отговори
Прмо преди 1 година
То няма етикети на български да покажат съдържанието, няма срок на годност... Явно промоцията е на миналогодишните стоки от маркетите в Германия и Франция .
158
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Проблема не е в промоцийте, а в съдържанието на стоките. Заради тези некачествени стоки дето ни пробутват с тези "промоции" ,напълнихме болниците. Къде са тези държавни структори дето трябва да контролират качеството на храните ? Ако се направи моментна проверка на съдържанието в масовите стоки - мляко, сирене, салам, хляб, предполагам ще опразнят щандовете.
157
0
 
4
 
! Отговори
рижко преди 1 година
в кау..... забелязах да се продава месо във витрините с изтекъл срок на годност и вместо да го махнат - го продаваха с намалени цени! но всичко било наред...няма да го хвърлят я...
156
0
 
6
 
! Отговори
дузпа преди 1 година
В големите супермаркети в САЩ ако искаш да си купиш промотирана стока, която в момента липсва, ти издават рейнчек, документ с който имаш право до един месец да си купиш липсващата стока на цената на която е била промоцията.
155
0
 
4
 
! Отговори
марковладо преди 1 година
време ли вече да разбере българина шаран защо не трябва да ходи по веригите , промоции от левче, за нещо което ще го намериш на същата цена в друг магазин
154
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До КОНСТАНТИНОВ To и сега има български храни колкото искаш... проблемът е в цената и количеството за същите пари се купува мноог повече и по добра храна от други производители.Българинът продава СКЪПО!
153
2
 
8
 
! Отговори
До обективен преди 1 година
Аз пък съм с обратни впечатления. Кау.....д нямат нищо или е уж свършило, в Л....л се намират промоции и стоки, в Б....ла е нещо по средата. Казвам го като човек, който до момента най-много е пазарувал в първата верига и вече не ходя там освен за две неща, които все още са на нормална цена. Като почитател на чаша вино вечер пък установих, че в кварталния магазин едно вино е 7, 50, същото във веригите не пада вече под 11. Та и Вие, и всички по-надолу са прави....
152
1
 
10
 
! Отговори
Обективен преди 1 година
Този номер е редовен за Т-маркет , отчасти и Лидъл . Горе-долу се спазва от Кауфланд , почти винаги там има промоционални стоки ,поне в първите няколко дни. Метро са царе на лова на шарани с офертите " вземи две , плати едно " ,защото цената винаги си е като за две ,сравнена с цената в други магазини.
151
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Милена___ааа не е цялата държава лищена от контрол, виж как не можеш да стигнеш до съседния квартал без да те спрат и преджобят полицаи, иначе битовата престъпност се вихри...
150
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
веригите тук продават по-скъпо от във богата европа, но пък с по-лошо качество, не знам как се нарича това освен, че държавата ни я няма
149
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това явление го има от поне 6 месеца. И в допълнение слагат етикет с намален продукт а всъщност продукта е друг и после викат четете етикета. факт
148
4
 
4
 
! Отговори
СТРАНДЖАТА преди 1 година
До ПенсионерПАЛЕТЕ И СЪСИПВАИТЕ ТЕЯ ЧУЖДИ ВЕРИГИ.ТЕ НИ УБИВАТ БАВНО И СИГУРНИ И НИ КРАДЪТ ЯКО.
147
5
 
12
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 1 година
ЗА КАЧЕСТВОТО НА ХРАНИТЕ И ЦЕНИТЕ ИМА САМО ЕДНО РЕШЕНИЕ. СВЕТКАВИЧНО ВЪЗТАНОВЯВАНЕ НА БЪЛГАРСКОТО ПРОИЗВОДСТВО НА ХРАНИ И ИЗГОНВАНЕ ОТ БЪЛГАРИЯ НА ЧУЖДИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ВЕРИГИ БАРАБАР С Е.Р.П. -ТАТА И МОБИЛНИТЕ ОПЕРАТОРИ.ВСИЧКО В БЪЛГАРИЯ БЪЛГАРСКО.
146
1
 
23
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 година
У нас пазарната икономика не работи. Спекулата се шири с пълна сила. Днес посетих Кауфланд Враца. Открили нов нов щанд за охладена риба . Шапката да ти падне.Риба Тон 50 лева. Няма риба под 10 лева.Пенсионерите гледаме щанда като Ферари на изложение.