Нелоялна практика: В магазини липсват половината от промоционалните стоки

Това е трик за стимулиране продажбата на артикулите на редовни цени
196
Нелоялна практика: В магазини липсват половината от промоционалните стоки
Снимка: Pixabay

Около 50% от намалените артикули във физически търговски обект за хранителни стоки липсват още в 11:00 часа сутринта и рафтовете им са празни, показа преглед на случаен принцип на онлайн платформата „Ние, потребителите“.

Сред липсващите промоционални стоки са различни видове кафе, кашкавал, макаронени изделия, чипс, захар, натурални сокове, алкохолни напитки, храна за домашни любимци и др. Анонсираните отстъпки за тях са предимно от 25%, като някои са и по-малки от порядъка на около 15%.

Клиенти споделиха, че постоянно са свидетели на такава картина в магазина и често не успяват да направят планираните от тях покупки с отстъпки, тъй като намалените стоки ги няма. Това е нелоялна търговска практика, описана в чл. 68ж от Закона за защита на потребителите така: „покана за покупка на стоки или услуги на определена цена, като не се посочват разумни основания, поради които търговецът няма да може да достави или да осигури доставянето от друг търговец на стоките или услугите или на равностойни стоки или услуги на обявената цена за определен период от време и в разумно количество съобразно стоката или услугата, обема на направената реклама за стоката или услугата и предложената цена“. Тя трябва да бъде установена и забранена от Комисията за защита на потребителите, а санкциите по закон могат да достигнат до 50 000 лв.

Практиката е некоректна, тъй като цели да привлече потребителите в търговския обект с намалени цени на стоки, от които не се осигуряват разумни количества, съобразно направената реклама, и да продаде други, на редовните им цени. Тя се подпомага и от начина, по който се подреждат артикулите в търговската зала – обикновено в близост до липсващите намалени стоки са поставени алтернативи с близки по характеристика и цена продукти, но с по-лошо съотношение между двата показателя. Това нарушава икномическите интереси на клиентите, обясняват експертите от „Ние, потребителите“.

От „Ние, потребителите“ напомнят, че при рекламни кампании за стоки на определени цени в определен период от време търговецът е длъжен да осигури разумно количество от от тях при обявените условия, съобразно обема на направената реклама, освен ако не посочи разумни основания за невъзможност да го стори. Допустимо е да предостави равностойни на тях стоки, включително чрез друг търговец.

Съветите към потребителите в ситуация на липсващи промоционални стоки са да поискат от консултант в обекта да им ги достави стоки при рекламираните условия и то в разумен срок. Ако умишлено не го направи и им предложи като алтернатива друга стока или услуга с единствената цел да насърчи продажбата им, да откажат. Следващата стъпка е да подадат писмена жалба до управителя на обекта, а при необходимост – да сезират контролните органи за установяване на нелоялната търговска практика, нейната забрана и санкционирането на търговеца. Съветваме потърпевшите клиенти да не се въздържат да споделят личните си потребителски истории и в социалните мрежи, тъй като това ще замисли търговеца дали да го направи отново и постепенно ще доведе до промени на пазара в полза на пазаруващите, препоръчват още от „Ние, потребителите“.

Друго нарушение, за което разказаха потребители, е че стоки на редовни цени се маркират като по-скъпи. Така например, дама сподели, че дълго време следи определен вид сок, който през цялото време е на редовна цена, но винаги на касата се маркира на по-висока от обявената на етикета. Това също е нарушение, което следва да се санкционира, а потребителите е добре да следят коректно ли се маркират стоките на касата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


196
Още по темата: магазининамаление
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До до 17 - 25 обаче му виакт промоция, а не преоценка, защото на прекалено много от клиентите не им харесва, като купуват "преоценена" стока. Трябва да е "промоция". Па ако е "сепциална промоция" още по-добре. А ако е "промоция за премиум клиенти" (споко и отва идва скоро в България", направо ще се стпят от кеф.
24
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Една американса верига, Джейси Пени, направи следното. Спряха всякакви .99 цени. Няма 11.99. Или е 12 или не е. Спряха всякакви "тая стонка е на 20 долара, ама вие на промоция по 14.99 ... 12 месеца в годината" - няма - стоката е на 15! Спряха и с това, да те карат, да ходиш 1 км. да стигнеш доевтиното. И резултатие бях следните - Пднаха продажби, посещения, покупка на по-скъпи продукти! Дори и като даваха по-добри сделки ... няма!
23
4
 
14
 
! Отговори
до 17 преди 1 година
Причините за промоциите могат да са много. Много пъти купувам бързо развалящи се продукти, които имат много време до изтичането на срока на годност. Истината е, че магазините в момента работят с големи печалби и не им е проблем някои стоки да ги пускат по-евтино, ако например в склада имат прекалено много от дадена продукция или се очаква внос на същата стока на по-ниска цена в големи количества.
22
43
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всичко съм си намирал в ЛИДЛ и Кауфланд, което р обявено за промоция. Костадиновските опорки са ми предимно ясни. Приемете, че западните вериги ще са винаги тук, защото са по-добри от локалните. Като не ви кефи - отивайте в гастронома в Русия. Чао, Възраждански тролчета.
21
4
 
20
 
! Отговори
пияница мистик преди 1 година
Изобщо не ме интересува цената. Каквото си харесвам си купувам, ама наистина бях шокиран как котката ми яде гранули, кренвирши и някакви шпекови салами, а отказа дори да помирише сирене, което струваше 30лв./кг и беше бяло, краве и българско сирене. Онзи ден и един друг коментиращ написа, че котаракът също отказвал да яде българско сирене, но на гръцката ФЕТА налитал :)))
20
2
 
38
 
! Отговори
pesho преди 1 година
Вчера в лидл, хладилната витрина беше претъпкана с кайма, на която срокът на годност изтича днес и не и беше намалена цената. Интересно ми е дали ще я изхвърлят или ще сменят етикетите.
19
1
 
32
 
! Отговори
Българин преди 1 година
Те техниките са хиляди. В К***ланд пазарувам често и съм забелязал как продуктите на промоция наистина ги няма и има сходни продукти на друга цена. Но като цяло са коректни с етикетите. В други магазини съм виждал продукт, който е сложен на място с етикет с промоция, а всъщност конкретния артикул е от друга партида, която не е на промоция. И обяснението обикновено е, че някой го е взел и го е преместил.
18
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Обикновено на промоция се излагат стоки с изтичащ срок на годност." - Всъщност то е преоценка. Идеята на промоцията е, да промотира, т.е. да ти даде нещо евтино, за да видиш че е хубаво. Останалото са марктетингови трикове, базирани на някои неприятни елементи от човешката психологи.
17
3
 
33
 
! Отговори
гост преди 1 година
то в тези магазини трудно ще срещнете лоялна практика те на са дошли за да са лоялни а за да печелят и то много на наш гръб
16
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Винаги, като вляза в магазина, музката им е толко отвратирална, че вадя телефона и си пускам песничка, а почти всеки път, идва някои от охранта, да ме гони от магазина, че съм бил снимал. ВИкам му - чичак - имам телефон за три бона и палто за д ... според тебе дали ми пука, че цените ви били с 5 стотинки нагоре или нещо такова ... И толкова ме яднаха, че сега с едно GoPro в раницата автомаично сканирам вискчи цени и се слагат в една екселска талбица + снимка на рахта. Ядосаха ме, бе!
15
6
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стига с тия промоции,бе!Обикновено на промоция се излагат стоки с изтичащ срок на годност.Искайте цялостно намаление на цените,защото не е нормално в Германия,Франция и Англия да са по-ниски отколкото у нас.
14
3
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В Лидл и Кауфланд (собственост на една и съща корпорация) това е абсолютна норма. Но какво да се прави, така е при колониалните, компрадорски режими.
13
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Хора 12 - Защото правителстто се намеси и стана ясно, че субсидии и прочие, може и да няма повече за производителите, а те от своя стран натиснаха търговците. За съжаление, у нас няма да стане. Някой търговци са на по 250% печалба. Може спокойно, да не реализира печалби половин година, ако означава, че ще си зибе загубата в другата половин година.
12
4
 
51
 
! Отговори
Виждам преди 1 година
ЛИДЛ са първенци по лъжите и измамите с промоциите .
11
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
. . . . санкциите по закон могат да достигнат до 50 000 лв . . . . .За овцете избиратели! Разбрахте ли как функционира света най накрая? Обещания, обещания и накрая среден пръст!
10
7
 
26
 
! Отговори
Ама как така ?! преди 1 година
Нали ВРЕМЕТО беше НАШЕ ??
9
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 1 - Бойкоират се, ама дръжки ... Там, като дват подобни събития, ги дават, защото е новина и се слчува един път на 10 години. Нинат 2 месеца и всички се връщат обратно в магазините.
8
2
 
42
 
! Отговори
Факт преди 1 година
В нормалните страни подобни вериги се бойкотират от обществото но у нас в колонията нали сме стадо,нищо не правим.
7
2
 
17
 
! Отговори
А, де! преди 1 година
КЗП-то сри ли?
6
3
 
49
 
! Отговори
Не купувайте от там преди 1 година
В Лидл са най големите измамници уж промоция а сложили пет плодукта и казват ама те свършили.Така мамят зада те накарат да влезеш в магазина и да купиш друго.