Ще има ли ефект от новата методика за оценяване на училищата?

От нея ще зависи част от финансирането им
Обновена: 14 фев 2022 18:34 | 14 фев 2022 18:33, Ния Христова
20
Ще има ли ефект от новата методика за оценяване на училищата?
Снимка: БГНЕС
МОН предвижда нов начин на финансиране на училищата. Нова методология на оценяване на учебните заведения ще акцентира върху това парите да следват качеството, а не ученика. 
 
"Методологията не се отнася за цялостното финансиране на училищата. Тя е известна като оценка на добавената стойност на училищата/ Проследява се един випуск между две оценявания на всички ученици. Те показват някакви резултати, на база на които се прави прогноза за представянето им занапред. От реално показаните резултати по-късно се изважда прогнозата", обясни пред Нова тв един от авторите на методологията  проф. Кирил Банков.
 
Председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров коментира, че е важно да се определят критериите, които ще следят и оценяват образованието. 
 
"Време е да се започне разговор за такъв нов модел, но той трябва да е дълъг и да постигне национален консенсус. Засега критериите не са ясни", каза още той. 
 
Директорът на столичното 199 СУ Диян Стаматов добави от своя страна, че моментът за въвеждане на такава методология не е подходящ. 
 
"Не е новост идеята да се въведе качеството като елемент на финансиране. Времето за това сега обаче не е подходящо. Последните две години сме в онлайн режим на обучение. В безтегловност сме. Смятам, че  постCOVID периода ще продължи още няколко месеца. Време, което може да се използва за дебат по темата", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
2
 
! Отговори
4 преди 2 години
Първите отрицателни реакции са от "Подкрепа",в която членуват най-некадърните учители и ГЕРБ на Стаматчето!?Каква реформа ще правиш с хора ,които са за пазарно общество , но със соцмислене!Трябваше като в ГДР-уволнени са всички учители и професори ,които отново се явяватна изпит!Подкрепаджии и гербаджии са пълен аут и ще провалят всяка реформа!Неграмотници!
19
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен - Никакъв ефект няма да има... - ... - грешиш, ще има голвм ефект, БГ много бързо ще се определи като държава на отличниците!
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никакъв ефект няма да има, училищата са пълни с проблеми, а се правят, че не ги забелязват!!
17
1
 
12
 
! Отговори
Антисоросоид преди 2 години
Реформа става като изгоним Денковците от министерството и сложим хора като Костадинов знаещи истинска българска история и литература и децата учат това което трябва. Премахване на делегираните бюджети и изгоним всички роми от училище на които не им се учи и спиране на детските за т.н. родители на по 18 години.Не може 30 години демокрация да обезлюдат страната и всичко да е в София . Е как ще има детски градини и места в училище а тези по страната са празни?
16
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ооо ще има. Учителите ще натискат до безумие умните ученици да учат и да изкарват резултатите на даскалото, а тъnичките ще им дават отговорите на теста. Защото системата е извратена-ще избират деца по които ще се прави съпоставка. Не, няма да избирате деца. Съпоставка ще е сборната средна оценка на випуска. Така няма да се допускат келемета в елитните училища, няма да се натискат умните и да се толерират ***. Мерите общия резултат, не индивидуалния.
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
тоя длавераджия министър ортака на Кики като изреформира още и децата ще ходят на вънка за средно образование
14
0
 
6
 
! Отговори
анонимна преди 2 години
До Анонимен 5 Уважаеми анонимен! Страхувам се,че объркахте училището с цирка,а учителите с клоуни.Те не са там да развличат децата ви,а да ги обучават.От многото развлечение стигнахме до нулева дисциплина.Поинтересувайте се как обстоят делата с дисциплината в западните страни,САЩ или дори Южна Африка.Ще останете изненадани от тяхната "свобода и демократичност" да не говорим за системата на сакциите за неспазване на правилата.
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Бедните училища инвестират в компютри, богатите в учители. Естествено, че тези, инвестиращи в компютри ще реват на умряло - всеки, хванат от улицата може да ги подмени.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако конкуренцията не беше толкова силна, това можеше да е най-идиотското решение на петилетката.
11
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Качество на обучение не се мери , а се създава.За съжаление няма кой да премери на МОН коефициентите на полезно действие....
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Как пък едно нормално нещо не се измисли в тази държава?!
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Целта е да доликвидират и образованието. Както ликвидираха здравеопазването. То Световната банка за това е създадена!
8
7
 
2
 
! Отговори
До даскал Кольо преди 2 години
То децата в интернет и сами могат да се обучават, даскале, че даже сигурно се ориентират там по-бързо и от теб самия. Ако е за да им показваш лекции, то ти отдавна трябва да си с неограничен мобилен, а не да чакаш училището да избира най-евтиния и слаб вариант, а ако нямаш неогратичен мобилен то тогава децата в седми клас отдавна са те задминали технологично и не знам какво ще им показваш.
7
0
 
6
 
! Отговори
Даскал Кольо преди 2 години
В нашето училище интернет има от време на време.....да продължавам ли.......
6
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абсолютни лицемери. Ако толкова им пукаше за образованието досега можеха да са го реформирали - да го дигитализират, да има учебни таблети, компютри за децата, интерактивни дъски, мотивирани и обучени на последните технологии преподаватели, със съвременна учебна програма, която ги учи на нещата, които ще им трябват в живота, без тежки раници, пълни с десетки учебници (за да усвоят едни пари едни издателства), да са им осигурили нормални условия (тоалетни, хигиена и т.н.).
5
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много от учителите са изключително слаби и безинтересни за децата. Ще бъде хубаво не само учителите да оценяват децата, а и те самите да имат право да оценяват учителите си. Има стотици преподаватели, които отказват децата ежедневно от ученето и за тях последствия няма.
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Методологията не се отнася за цялостното финансиране на училищата. Тя е известна като оценка на добавената стойност на училищата/ Проследява се един випуск между две оценявания на всички ученици. Те показват някакви резултати, на база на които се прави прогноза за представянето им занапред. От реално показаните резултати по-късно се изважда прогнозата", обясни пред Нова тв един от авторите на методологията проф. Кирил Банков. Я пак,професоре.Самият вие разбрахте ли какво казахте?
3
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Министърът, отличник по измисляне на безсмислици! Как ще се оценява трудът на учителя, като условията и децата в училищата са коренно различни? Към какво се стремят от това министерство? Разделяй и владей. Да не би някой да мисли, че със слаби ученици се работи по-лесно? Нещата са несъпоставими! Това може да бъде измислено само от хора, нямащи идея какво представлява учителската професия. Ще се разбие окончателно образованието. Може и това да е целта.
2
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Където учат качествени деца, образованието е качествено. Въпросът е защо не се позволява на училищата да избират учениците си по успех, с изпит, а не по критерий за уседналост. Не искам равно качество, то не е и възможно, искам възможности за развитие, които сега липсват, с изключение на математиката в някои училища след 4 клас.
1
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
дааа ще има голям ефект - на матурите всички ще са отличници /с изключение на тези, на които им подсказват неграмотни дас ка ли/