Децата се върнаха в училище, но проблемите, предизвикани от COVID, не са решени

Дисциплината при по-малките не е изградена, твърди психолог
22 авг 2022 08:45, Нели Христова
25
Децата се върнаха в училище, но проблемите, предизвикани от COVID, не са решени
Снимка: БГНЕС

Стоенето и изолацията у дома вече се завъртяха като вихрушка, и като че ли обучението за децата вече не е толкова важно, колкото комуникацията, играта и забавленията. В резултат на локдауните при по-малките деца дисциплината не е изградена изобщо, а при по-големите е съвсем нарушена.

Това заяви Сияна Петрова, училищен психолог, в интервю за БГНЕС.

Основните проблеми по време на онлайн обучението е стресът, че децата и техните родители изостават с учебния материал. “Едно е директният контакт учител-дете, учител-родител, а съвсем друго е когато трябва да останат у дома и урока да се провежда онлайн”, смята психолотът, и подчертава ,че когато децата са в комфорта на дома си, по съвсем друг начин възприемат обучителната информацията и съответно не възприемат така сериозно учебния процес както когато са в училище. В резултат всичко това се е отразило и на самочувствието на децата, защото на едни деца им помагат родителите им, които са останали у дома, но повечето са били оставени сами да се справят или с възрастни баби и дядовци, които вече са доста далеч от учебния процес. “Когато в училище има някакво затруднение или децата не са разбрали нещо, те питат учителя си или той сам забелязва пропуска, тогава корекцията е почти мигновена, докато при онлайн обучението е много трудно да се усети къде са затрудненията на децата”, подчерта тя.

Локдауните са довели и до друг ключов проблем: социализацията. “Едно е децата в междучасието да разпуснат от натоварването и многото информация, която получават в часа, а съвсем друго е при онлайн обучението, макар и часовете да са намалени на по 20 минути“.

Това са дребни на пръв поглед неща, но оказват сериозно влияние върху децата като цяло, смята експертът. По време на онлайн обучението на децата е липсвал ежедневният навик и ритуалите при присъствено обучение в училище, които подготвят децата психически за учебния процес.

И именно тези проблеми не са се решили, въпреки че децата се върнаха в присъствена форма на обучение. “От една страна, трудно се наваксват пропуските, дори и децата да стоят в училище, лично според мен програмата е твърде натоварена за учениците, а децата нямат достатъчно часове за затвърждаване на знанията. И до момента децата не могат да наваксат нивото, на което трябваше да са“.

Според психолога проблемът идва от самото Министерство на образованието и науката. “От програмите, които се спускат, и задълженията, които се налагат на учителите: да следват учебния материал, а не неговото усвояване. Този проблем не е от сега, не е от пандемията, ами много преди това. Виждам голямо усилие от страна на учителите и родителите, много се стараят, но нещата се получават при много малко деца. Тук по-скоро бих се обърнала към МОН да обърнат внимание на проблема”, коментира Петрова и допълни, че системата на образование в чужбина е ориентирана към учениците и е значително по-щадяща за тях.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стига вече с тоя ковид бе гадове долни ще стане лабут накрая .
17
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз пък забелязвам, че се отразява благотворно на дисциплината. Например в едно елитно столично училище, благодарение на локдауна, децата започнаха повече да посещават часовете и по-малко да прекарват времето за училище в близкия до училището бар. Е, вярно, като не ходят на бар социализацията малко страда, но поне присъстваха в часовете. А и се забави развитието на някои социализиращи дейности като например употреба на вещества, затова сега са стигнали само до райски газ, което не е голям проблем
16
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До az, абсолютно :) За съжаление държавата започна да търси начини да се набърква и в частните училища. Започнаха да плащат субсидии на частните узилища. И това е началото на края. Според мен частните училища трябва да откажат тази субсидия, защото калинките на МОН ще унищожат и това. Синът ми е в частно училище и разликата с държавните е "от замята до Луната". Подготовката е на съвсем друго ниво! Опция 2 да си запишем децата онлайн в западни училища.
15
6
 
6
 
! Отговори
учители мъчители преди 1 година
бедните дечица . отново ще бъдат карани да учат от тези бели нацисти учителите! оставете децата на мира садисти такива!
14
2
 
13
 
! Отговори
az преди 1 година
Целта е държавното образование да падне толкова ниско, че всеки да дава парите си за частно. В София това е тенденцията. Вижте резултатите от матурите в 4 и 7 клас. В топ 20 в София почти всички училища са частни...Изводите са ясни.
13
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Въпрос"А възрастните изградили ли са дисциплина?" ....... Дори и да са били дисциплинирани възрастните, пандемията сериозно влоши нещата. Разбра се, че може да се работи, а може и да не се работи. Може присъствено, може и дистанционно. Може да си на работа, може и да си под карантина. А понеже кервана си върви така или иначе, дисциплинираният човек усети, че няма никаква полза за никого да е дисциплиниран.
12
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тепърва ще ги влачим последствиято от това "дистанционно обучение".
11
3
 
10
 
! Отговори
gg преди 1 година
Проблемите предизвикани от ковид са здравословни. Изоставането в училище и стреса са предизвикани от мерките наложени от добрите и загрижени власти.
10
0
 
12
 
! Отговори
Въпрос преди 1 година
А възрастните изградили ли са дисциплина?
9
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кои деца са се върнали в училище? Английските ли? От където преписвате статиите? Не и българските.
8
6
 
20
 
! Отговори
Стига преди 1 година
сте писали врели-некипели. Децата нямат проблем с комуникацията и социализацията. Ако коментиращите бабки не са забелязали - днешното, че и предното поколение, живее в интернет. Това е положението. Колкото и да не ви харесва. Те комуникират и още как. Но не учат, не знаят и не се интересуват масово от нищо, защото родителите не са си на мястото. Не са ги научили на отговорности и последствия от несвършена работа. И този проблем влачи след себе си много други. И отдавна се виждат последствията.
7
7
 
16
 
! Отговори
Xaxa преди 1 година
Глобалисти -> "пандемия" -> Герб, Радев, ПП, Итн, Бсп, Дб -> медико-фашизъм
6
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чакайте сега кое е крайната цел - детето да научи нещо или да има ритуали, подготвящи го за тухла в стената?
5
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ей оставете децата намира. Стига с тези глупости, локдауни. Децата имат нужда от контакти и живот в детска среда, а не да са заключени при изсвирясали родители и цял ден пред компютъра.
4
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сърдете се на прилепа!
3
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е нали мечтаеха да изградят светлото бъдеще на запада, където всичко е онлайн. Училище, работа, срещи, даже и опити правят целия живот да го логнат в мрежата. Метавселената е такъв. Да живееш само виртуално. Всичко да ти е в мрежата. А сега имало проблеми. Силиконовата долина не харесва такива статии. Ще ви спрат НПО плащанията. Да си знаете.
2
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Първо - Август месец е! Ккаво училище? Второ - Часовете са по 40 минути!!! Лъжете!
1
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да сете благодарни за това на онзи с бустерите, на черния гарван на баба Радка и другите силни гнусни плашила. Но има провидение Господ не забравя.