Без следствен експеримент за трагедията "София-Кардам"

Депутати уверяват, че няма да има политически чадър за виновните за пожара във влака
16 май 2008 15:24, Златко Желев
9
Без следствен експеримент за трагедията "София-Кардам"
Снимка: БГНЕС

"Ако разследването докаже вина във високите нива на йерархията в ж.п. транспорта, няма да има политически чадър за никого", заяви председателят на временната парламентарна комисия по случая с пожара във влака София-Кардам.

Камен Костадинов увери близките, че ще бъдат положени всички усилия за изясняване на истината, а виновните лица да получат своето наказание, за да бъдат избегнати в бъдеще подобни  трагични инциденти.

Преди срещата с Костадинов, близките на 9-те жертви имаха среща с наблюдаващия прокурор Валери Мирчев, но след нея отказаха коментар с аргумента, че са подписали декларация да не изнасят данни, свързани със следствието.

Бащата на загиналия Васил Ковачев заяви, че вероятно ще бъде поискана и допълнителна експертиза за по-детайлно уточняване на възникнали въпроси след излязлата вече основна пожаротехническа експертиза.

Адвокатите на близките и роднините, загинали при пожара от 28 февруари обявиха, че са удовлетворени от срещата.

"В момента не стои въпросът за следствен експеримент с всичките му условности, които би имал този експеримент, адвокат Васил Василев.


9
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
КНК преди 12 години
Те ще отнесат тоягите.Както стана с децата от река Лим - няма стар автобус,няма фиктивен годишен технически преглед,всичко си е наред в държавните нормативи за организацията на ученически екскурзии,задължиха учителите да стават плувци, алпинисти,пилоти,пещерняци и всякакви други специалисти по спасяванията и за капак шофьора виновен и разпънат на кръст,а истинските виновници са си в къщи ,получават си парите и не им пука какво става с нас и децата ни.Същото беше и при наводненията.Сега същото става и с влака.За това престъпно действие - продажбата на новите спални вагони в чужбина и оставането в експлоатация на старите отпреди 35-40 години,прокуратурата нямала сигнал и затова не се занимава.Но щом се чуе някаква клюка за опозицията,тя веднага се самосезира, нищо че няма данни дори за най-малко нарушения.Това,че не са осъвременени изискванията за безопасност на вагоните,пак шафнерите са виновни,а техническите и противопожарните служби,които дават разрешение за ползване на опасни вагони ,не са виновни.Ще ни "плакнат" и убиват дотогава,докато мълчим, забравяме и гласуваме за тях.
7
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
tova be6e turski teroristi4en akt
6
0
 
0
 
! Отговори
истината преди 12 години
не е ли във вагона да се използва на момента няма смисъл от друг пожарогасител докато го вземеш и върнеш вече е достатъчно задимено и не можеш да гасиш.
Пожарана през годините на съществуването си не еднократно е информирала жп шефовете за това че влаковете нямат пожарогосители и за други неизправностти но тези шефове не са взели мерки по писмата от пожарната които са им връчвани затова и те носят отговорност за трагедията поредното престъпно бездействие.
В заключение виновни лица са:
1. Шефовете на БДЖ по време на трагедията до които са връчвани писмата от пожарната и те не са взели мерки;
2. Шефа на пожарната в жп.траспорта затова че е допуснал с своето бездействие не изпъленнието но предписанията от страна на жп шефовете а не ги е санкционирал а напротив пивали са си ракииката и така влака си трака но до момена в който лъсва истината загиват 9 души. Шефа на пожарната има правомощия да не допуска движение на необорудвани влакове защо не го е правил през годините до трагедията .
На този форум може да зададете още въпроси по случая ще ви отговоря в името на истината .
Мир на душете на загиналите .
5
0
 
0
 
! Отговори
истината преди 12 години
1. Първо какво представлява БДЖ.
БДЖ е фирма която се състои от множество под фирми в които управляват последните комунистически кадри имам предвид че в момента изгонените директори от БДЖ по случая с влака са назначени на постове в другата държавна компания от министерството на транспорта която се казва НК"ЖИ" тоез отговаряща за железопътната инфраструктура типчно по комунистически публична тайна е че като станеш директор в БДЖ си директор до пенсия само те местят от място на място.
1. Кои структури отговарят за безопасността в БДЖ.
- главен ревизор по безопасността, директорите като ръководители и началника на пожарната в БДЖ има такова звенно създадено чрез договор на БДЖ с пожарната това звено съществува от както съществува пожрната проблема е в следното.
2.Отговорността на пожарната в жп транспорта:
Понеже нито влакове нито други обекти на БДЖ отговорят на изискванията за пожарна безопасност за да си осигурят комфорт БДЖ директорите сключват доковор с пожарната по силата на който се създава звеното за пожарна безопасност в жп транспорта това звено се занимава с профилактика да не стават такива случаи това е едната му функция а втората е при инцидент да покрива провинилите се жп началници , тоез това звено е нещо като адвокат на БДЖ директорите пред пожарната тази другата не жепейската. Защо адвокат сека ще ви обясня: По силата на договора на БДЖ с пожарната става превеждане на пари от БДЖ към Пожарната и се създава това звено но то просто не работи защото трябва да контролира уж де този който му плаща е нестава на практика така това звено е създанено на практика само да пази гърба на жп директорите от изискванията на пожарната. Но създадено то все пак носи освен морална и съдебна отговорност за своето бездействие едното например защо влаковете до инцидента пътуваха без пожарогасители това е задължение на това звено констатирайки това те да санкционрат някой жп директор но уви влаковете си вървят без пожарогасители никой не е санкциониран и така но хоп възникна трагедията кой не си е изпълнявал задълженията звеното по пожарна безопасност в жп транспорта ръководено от комисар Г.Георгиев човекъ който все още си кюта на мястото си, комунистически кадър който няма морал да си подаде оставката. Но той е подчинен не на министъра на транспорта а на министъра на вътрешните работи тъй като пожарната е в МВР , ако беше подчинен на министъра на транспорта щеше до сега да е уволнен или както се случва преместен в другата държавна фирма. Но за престъпно бездействие той може да носи отговорност. Това е лесно доказуемо тъй като в влака е имало само три пожарогасителя а по норматив се изсисква да е имало само във вагоните 11 плюс 4 в локомотива. А то е имало само три незнайно къде със сигурност не и в вагоните. По скоро тези от локомотива са използвани за имитация на гасене. Имайте предид че се изисква да има във спалните и кужет вагони по два броя пожарогасители /пожарогасител се нарича подръчен уред за пожарогасене / не е ли във вагона да с
4
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Бащата на загиналия Васил Ковачев заяви....... Защто не уточнихте на кой загинал, все пак този влак взе 9 жертви.
3
0
 
0
 
! Отговори
Четири лапи преди 12 години
От първите съобщения стана ясно, че МВР лъже.
2
0
 
0
 
! Отговори
Mila преди 12 години
Ами както в случай със Стависки - видяхте как го покриха другарчетата. Гледам, на първа страница на сайта на ДАМС тяхна снимка с Албенка и братовчедка им Веселка Лечева. Липсва само надписа "Нашата семейна гордост". И там "няма политически чадър", ха-ха. Правосъдие ли??? заврете си го знаете къде
1
0
 
0
 
! Отговори
Мила преди 12 години
Няма да има политически чадър, разбира се! Всичко ще се реши на ниво експертиза. Дезодорант и толкова. Няма висшестоящи Ж.П.-ейци, няма нужда от неудобни обвинения...