БДЖ очаква над 40 млн. лв. загуба за 2009 г.

За миналата година компанията беше на загуба с 9 млн. лв.
13 окт 2009 13:00,
16
БДЖ очаква над 40 млн. лв. загуба за 2009 г.
Снимка: БГНЕС

Загубата на БДЖ за 2009 г. се очаква да бъде 40-45 млн. лв, обяви изпълнителният директор на железниците Пенчо Попов в отговор на въпрос на Investor.bg.

За миналата година компанията имаше загуба в размер на 9 млн. лв.

Той посочи, че спадът в броя на пътниците ще бъде 7-8%, а при товарните превози ще има понижение от над 40 на сто.

Спадът в товарните превози основно се дължи на липсата на товари от и за Кремиковци, тъй като 30% от обема на товарите и 20% от приходите на БДЖ до миналата година са идвали от металургичния комбинат.

Относно цените на билетите Попов каза, че скоро няма да има повишение. Цените на товарните превози обаче "на места ще се вдигат на пазарен принцип“.

От 1 октомври на работа в БДЖ вече не са 1330 души, а от 1 януари догодина ще бъдат освободени още 700 души, съобщи още директорът на фирмата.

По думите му това е с цел намаляване на дублиращата се администрация в железниците и съкращаване на общите разходи.

Попов уточни, че около 30% от годишните приходи на БДЖ отиват за покриване на задължения към доставчици.

Към момента този тип задължения са общо 150 млн. лв. Други 20-25% от приходите се използват за покриване на плащанията по заеми.

Вижте още

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
3
 
! Отговори
Marian преди 14 години
kato ne invistirate v BDJ kak o4akvate da ima pe4elba
13
1
 
3
 
! Отговори
Forest преди 14 години
Zatova li cqlo lqto vlakovete za moreto bqha pretypkani!!!Kriza ili pak ni manipulirat!!!Tyrsete si parite v konduktorite,revizorite,nqkoi ma6inisti,koito prodavat dizelovo gorivo i v tezi deto si napraviha 4astni jelezopytni kompanii!!!
12
1
 
3
 
! Отговори
Жо преди 14 години
ЖП транспорта печели от товарни превози, а НЕ ОТ ПЪТНИЦИ. През "социализма" държавните заводи бяха задължавани да ползват БДЖ. Днес частните фирми предпочитот ТИРовете, фалита на Кремиковци лиши железниците от ежедневни товарни влакове /наричани "вертушки"/. БДЖ си останаха тромава и демодирана фирма, затова не съм изненадан от днешното и състояние . Железничарите не са виновни. Те са хора, съсипали живота си с дежурства.
11
1
 
3
 
! Отговори
!!! преди 14 години
ами тя редовната цена може и да равна на авобусната, ама то кой се вози по редовни тарифи. С влак пътуват основно ученици, студенти и пенсионери, които ползват 50 % намаление!
10
1
 
3
 
! Отговори
KPSS преди 14 години
Добре, как е възможно да отчетеш 50 мил.лв загуби за година , като билета примерно дистинация Варна - София е редовна тарифа 25.20лв. за втора класа и 31.40 за 1 - ва класа.Автобус с тая дестинация (далеч по - удобно , и барзо ако се апстрехираме от дхихатите по патя ) е 28 лв. еднопосочен . Е кажете как може разлика 3 - лева м/у влак и автобус влака да превозва 400 пътника автобуса 40 . И да кажат 50 мил. лв . загуба да се самосезира прокоратурата и ЗАТВОР!!!!
9
1
 
3
 
! Отговори
К преди 14 години
ще го продават БДЖ-то, няма тън мън :(
8
1
 
3
 
! Отговори
чичо преди 14 години
Май доста от железниците дадоха за скрап.Реват,че няма товари я натоварете турските тирове на влака и да пътуват от граница до граница."Простите" румънци вече го направиха.Хем природата им чиста,хем пътищата здрави и хората живи.Не съкращения,а си увеличиха персонала.Ние пак май на някого нещо да не объркаме.
7
1
 
3
 
! Отговори
GOGO преди 14 години
Цябата загуба е причинил Костов !Той има за цел да нареже релсите на БДЖ и да ги продаде на скрап.Костов е виновен !!!
6
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
стига с тоя костов вече беневи ли писна
5
1
 
3
 
! Отговори
експерт преди 14 години
търсете си ги от Костов. успех !!!!
4
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
аз предлагам още малко промени:нега вече композициите са от по един вагон най-вече през почивните днимисля че всички студенти които все още ползват този транспорт ще бъдат мн доволни тъй като сега ни е мн широко и се налага да ползваме по няколко места!!! моля имайте го впредвид
3
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Затова ли спряха спалните вагони - софия-варна и софия - бургас и оставиха само по един. А хората искат да пътуват с тях и като няма свободни места избират естествено автобус
2
1
 
3
 
! Отговори
SUPER преди 14 години
TOWA TRIABVASHE DA STANE OTDAVNA TAM E NE PAPLA4 , A NESHTO POVE4E POZDRAVLENIA ZA MINISTARA
1
1
 
3
 
! Отговори
! преди 14 години
Kостов отново ви прецака. Доказа, че е майстор на съботирането на политико-обществената обстановка... България отново беше съкрушена от неговите действия!