Машинистите сгафили и дерайлирали вагоните на "Чайка"

Тотална проверка на всички системи за безопасност в БДЖ
Обновена: 19 окт 2010 12:41 | 19 окт 2010 12:40,
70
Машинистите сгафили и дерайлирали вагоните на "Чайка"
Снимка: БГНЕС

Грешка на машинистите е довела до дерайлирането на вагоните край Септември, съобщи транспортният министър Александър Цветков.

Той заяви, че ще настоява да бъде потърсена и наказателна отговорност, освен административното наказание, което се очаква да понесат.

Назначена е пълна техническа проверка на композицията, както и на прегледите, според които влакът е бил технически изправен.

"Причините за вчерашния инцидент са престъпна безотговорност на служители на БДЖ, които с това изложиха на риск живота на пътуващите, на много българи.

Още по темата

Възложил съм тотална проверка на всички системи за безопасност на БДЖ, на качеството на извършените ремонти, на разпределението на отговорностите в БДЖ по отношение на безопасността и ремонтите.

В рамките на следващите дни ще стане ясно какви са резултатите. Ако се докаже, че шефът на БДЖ инж. Пенчо Попов също има вина за случилото се, ще му поискам оставката", допълни още Александър Цветков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
0
 
0
 
! Отговори
до 65 преди 13 години
С едни от последните промени в железниците, длъжността официално вече се води "деПо-майстор". Повечето железничари обаче продължават да си го наричат деЛо-майстор, макар и никога да не ми е било ясно от къде е дошло това смешно название.
66
0
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Не е задължително, до 1995 ПЖИ го водеха полувисше, има и хора които след натурпан стаж като пом.машинист се прекавлифицират... Но за повечето си прав - инженери са
65
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
като няма нощна смяна, дневната е оставила локомотива на ДеЛо-майстора и е обявен за готов.... Не им и трябва нощна смяна, няма толкова влакове че да има смисъл от нощна смяна в екипировката, а и какво се правеше на нощните смени когато ги имаше не е за разправяне че някои хора още са на работа...
64
0
 
5
 
! Отговори
Узунов преди 13 години
Не са карали курсове машинистите, приятел. За да караш влака трябва да си дипломиран инженер.
63
0
 
3
 
! Отговори
до 60 преди 13 години
И какво значение има, ако са курс - били са 5 години помощници, после още поне 5 години са били по товарните влакове, докато стигнат до бръзите влакове и експрес...
62
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
В този си вид и структура БДЖ няма да се оправи никогааааааааааааа!!!!!!!!!!!Не баламосвайте хората! Вие сте с 40-години назад не само с техниката, но най-важно -и с манталитета си!!!!!!!Думата " железничар " стана обидна също като и "депутат"??????
61
0
 
2
 
! Отговори
Знаещ преди 13 години
Целият състав на влака е от първокласни вагони, както писах по-рано. Виж снимки от инцидента за да се увериш.
60
4
 
1
 
! Отговори
zzzzzzzzzz преди 13 години
а машинистите курс ли са изкарали или са завършили ПЖИ
59
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
За мен всички началници от министърът на транспорта до директорът на БДЖ са виновни! Не са толкова виновни тези, които вършат работа, защото само който НЕ върши работа, той НЕ греши! Виновен е онзи който си мисли, че да си шеф е само да взимаш заплата и да ходиш по банкети!
58
0
 
7
 
! Отговори
стрелочникъ преди 13 години
Сигурно от депото са им са се обадили и са им казали преди да тръгнат да се пъхнат под локомотива, да притегнат болтовете, да сменят разглобят компресора, да го сглобят, да проверят спирачките, да свирнат три пъти със свирката и едва тогава вземат окончателното решение дали да тръгват...
57
0
 
7
 
! Отговори
Защитник преди 13 години
Пенчо Попов няма нищо общо с управлението на БДЖ. Фирмата се управлява от Цветков и Кичев чрез техния кокер-шпаньол Владимиров - шефа на борда. Назначени са на ключови позиции разни случайници, които се имат за велики икономисти и юристи и командват тъпо. Пенчо е в пълна изолация. Неговата роля е да служи за прикритие и алиби на днешните унищожители на БДЖ.
56
0
 
4
 
! Отговори
НН преди 13 години
Трябва да се направи нещо по въпроса докато не е станало късно и не са загинали много невинни хора, защото тогава дори и оставки и наказания няма да върнат живота на хората!
55
0
 
7
 
! Отговори
MSD преди 13 години
Какъв е този *** Пенчо Попов, защо е още шеф на БДЖ? Иначе машинист се ставаше с 3 години обучение в ПЖИ, сега с някакъв курс. Освен това състоянието на железния път е трагично и затова скоростите са ограничени. Имаше жп войски които извършваха десетки километри капитален и среден ремонт на година, освен това и ново строителство, удвояване, електрификация.Имаха и социална функция, обучаваха и даваха работа на малограмотни от малцинствата.
54
0
 
13
 
! Отговори
гуньо преди 13 години
Само не разбрах какво общо имат машинистите с капака на редуктора?! И защо тях ги обвиняват, а не например депото, обслужвало локомотива.
53
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Значи доколкото разбирам най-виновни ще се окажат пътниците които още не са си купили билети и то по други дестинациии в чужбина!Това е то!А директорите и министъра нямат нищо общо с БДЖ та да носят отговорност!
52
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Грешиш - един се разпадна насред София преди по малко от година...
51
0
 
3
 
! Отговори
Транспорт преди 13 години
От приятел работещ в сервиза на Столичния градски транспорт знам, че там е абсолютно същото. Само дето автобусите как още не са почнали да се разпадат...
50
0
 
12
 
! Отговори
Всичко е ясно преди 13 години
БДЖ го унищожиха всички правителства наред. Загробиха го със заеми, вместо да го субсидира държавата както е навсякъде по света. Железничарите са с малки заплати, оредяващ персонал, а техниката вече е за музей. Не малка вина имат и директорите на БДЖ които допълнително го източиха. Всичко е ясно като бял ден. Държавата трябва да проведе специална политика относно това важно за България транспортно предприятие! И то сега! Не утре когато ще има жертви!
49
0
 
3
 
! Отговори
шефа преди 13 години
Цецко,ами кой според теб назначава персонала?
48
0
 
20
 
! Отговори
ПЕНЧО ПОПОВ преди 13 години
щЕ ПАДАТ КАПАЦИ НА РЕДУКТОРИ. ПРОВЕРЕТЕ КОЛКО ЧОВЕКА РАБОТЯТ НОЩНО ВРЕМЕ В ДЕПО БУРГАС.С ТЕЗИ СЪКРАЩЕНИЯ НОЩНО ВРЕМЕ НЯМЯ ДЕЖУРЕН КОЙТО ДА ПРЕГЛЕЖДА МАШИНИТЕ.СЕГА НАРЕД СА СЪКРАЩЕНИЯ ПРИ РЕВИЗОР ВАГОНИТЕ И ОЧАКВАЙТЕ ПОДОБНИ ПОВРЕДИ И ПО ВАГОНИТЕ.вИНАТА Е В ТОЗИ КОЙТО ОСТАВИ ГОЛЯМА ДЕПО КАТО БУРГАС БЕЗ НЕОБХОДИМИТЕ ХОРА НОЩНО ВРЕМЕ.