Спрат ли влаковете, Московски ще дири хеликоптери

Синдикатите още по-твърди за стачката в железниците
Обновена: 16 ное 2011 15:45 | 16 ное 2011 15:45,
78
Спрат ли влаковете, Московски ще дири хеликоптери
Снимка: Архив Булфото

Все още не е ясна схемата, по която БДЖ ще реагира по време на жп блокадата, която предстои на 24 ноември при стачката на синдикатите в железниците.

"Най-вероятно ще се осигури допълнителен автобусен транспорт по време на стачката. Колегите от ръководството на дружеството обмислят вариантите, така че предполагам, че ще бъдат подготвени", коментира неуверено транспортният министър Ивайло Московски.

"Там, където и автобусният транспорт няма достъп, се надявам стачкуващите да проявят и те разбиране и да не допускат да се спират влаковете там, където няма алтернативен транспорт", призова Московски.

Пред Dnes.bg синдикалният лидер на железничарите към КТ "Подкрепа" Розен Зарков обаче бе категоричен, че те няма да осигурят движението на влакове по линии, по които гражданите нямат алтернатива.

"Ние ще се извиним на гражданите, но това е задължение на Министерството на транспорта, а не наше", коментира Зарков.

"Щом БДЖ преценява, че може да съкрати 150 влака и не допуска дублиращи линии, нека поеме отговорност за действията си", обясни той.

Зарков беше категоричен, че решението за стачка е твърдо.

"На 24 ноември ще спрем движението на всички влакове между 8 и 16 часа. Стачката може да продължи и много и малко в зависимост от преговорите", категоричен бе той.

Още по темата

Засега въпросът за покриването на тези дестинации остава отворен и най-вероятно ще се реши дни преди 24 ноември. А що се отнася до резервен план:

"Ако няма алтернативен транспорт, освен железопътния, това означава, че трябва да осигурим хеликоптери, а такива не съществуват в момента", беше краткият коментар на министър Московски.

Стана ясно, че той все още няма разчети кои са районите, които могат да бъдат откъснати по време на предстоящата стачка.

Днес се разбра и че правителството все още не мисли за ново дружество, което да поеме функцията на железниците, защото БДЖ не е обявено в несъстоятелност.

Министърът няма информация и някой от кредиторите да е поискал от съда да бъдат запорирани сметките на дружеството.

За сметка на това служителите, които напускат и приемат условията на дружеството и приемат 6 заплати обезщетение, се увеличават всеки ден. Вчера те бяха над 300.

"Всеки си решава и си преценява", коментира Зарков.

Синдикалистът заяви, че няма как да посъветва никой от служителите какво да направи, особено след като днес става ясно, че по всяка вероятност пенсионната възраст ще се вдигне с година още от 2012 г.

„Какъв съвет да им дам, ето, има хора, които се пенсионират сега, и ме питат да останат ли, или да вземат малкото обезщетение“, попита Розен Зарков.

В същото време изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев обяви днес, че синдикатите трябва да освободят всички помещения, които заемат в Централата на дружеството.

Те са имали двуседмично предупреждение за това, което е изтекло в понеделник.

Колегите са възмутени, коментира Дарков заповедта на Недев.

„Тя е разписана с аргумента „поради недостиг на стаи“. Какво става? Уж съкращаваме администрацията, пък не достигат стаи“, възмути се той.

По думите му това е показно на отношението, което има ръководството към работещите в железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
2
 
13
 
! Отговори
:) преди 12 години
"Ако няма алтернативен транспорт, освен железопътния, това означава, че трябва да осигурим хеликоптери, а такива не съществуват в момента":)))Е, как да няма хеликоптери?! Преди закриването на болниците имаше:)
55
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Там, където и автобусният транспорт няма достъп, се надявам стачкуващите да проявят и те разбиране и да не допускат да се спират влаковете там, където няма алтернативен транспорт", призова Московски.Муахахахаха... Наглец!
54
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Вие сте мазохисти, БДЖ е най- евтиният транспорт в тая криза, горивата скачат...ще го ядем
53
19
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тези от БДЖто никога не са се отличавали с интелигентност,но явно и синдикатите ни са им лика прилика!Смятам че крайно време беше тези търтеи да бъдат разбишкани.Писна ни от арогантното им поведение и простотията им.Махнете всичките и на тяхно място назначете млади ,образовани и интелигентни кадри,желаещи да работят и разбира се да им се плаща както трябва!Аман от тези сегашни туфлеци!
52
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Московски, пусни бракуваните подводници по реките вместо железницата.
51
1
 
43
 
! Отговори
SNCF преди 12 години
БДЖ ще има, но първо трябва да фалира, за да го изкупят тарикатите дето 22 години ограбват държавата ни. Дойде ред и на БДЖ, то май друго не остана.
50
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тоя Московски отде го намериха, то чак фамилията му смърди на *** .... :))
49
0
 
4
 
! Отговори
Един Българин преди 12 години
ГПС-ът на всяка дизелова мотриса може да излезе много добра мярка за БДЖ ... По отношение на "жилиязуту" ако се затворят фирмите , които го изкупуват ще се окаже че не сме лоялни към помощниците за предизборните кампании, но иначе е добра мярка. Практиката масово да се пътува без билет и срещу 1-2 лв на контрольора, (особено на запад от София) работи изключително срещу интересите на цялата държава, но ЗА "електората". Всички тези и още много други мерки са непопулярни.
48
13
 
4
 
! Отговори
До 39 преди 12 години
Господине имам предвид друго и затова попитах има ли главен прокурор в тази държава!?Хората работещи в системата на БДЖ да си спомнят по колко месеца им бавиха заплатите преди години и при други правителства,че сега подхванаха сегашните управляващи!Щом навремето им бавиха заплатите това неозначава ли,че рано или късно щеше да се стигне до това положение!А къде им е морала на служителите?Никой да не ми казва,че не е знаел за кражните в БДЖ защото в тази компания се краде колективно!
47
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
38 за заменки може държавна помощ , а за БДЖ не може. Недей така с лошо..
46
18
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ако железничарите продължат с глупостите си, сами ще фалират БДЖ и насила ще останат без работа. Може би това е по-добрия вариант.
45
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
40, БДЖ се дотира от бюджета. То изпълнява социални функции - особено пътнически превози и затова се дотира. Загубата е абсолютно нормална за тоя транспорт. Именно затова се подкрепя от държавата. БДЖ не е стандартно търговско дружество целящо единствено печалба! Въпросът ми е - защо държавата в лицето на нейното правителство не си изпълнява ангажимента за дотации????
44
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Българи, българи....такъв кол ви набиват във ***, а вие даже не разбирате какво се случва, че и мислите, че е за добро.
43
2
 
6
 
! Отговори
до 42 преди 12 години
абсолютно си прав. за сега това е най-смисленият коментар който съм чел в статията.
42
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ПИТАМ ОНЗИ *** МОЗКОВСКИЯ - ЗА ВРЕМЕТО КОЕТО ЩЕ СТАЧКУВАТ ОТ БДЖ, ОСВЕН ОГРОМНИТЕ ЩЕТИ ЗА САМОТО БДЖ, ИЗПОЛЗВАНЕТО НА АЛТЕРНАТИВЕН ПРЕВОЗ И ОГРОМНОТО НЕУДОБСТВО НА ГРАЖВАНИТЕ, КОЙ ТОЧНО ЩЕ СПЕЧЕЛИ ОТ ЦЯЛАТА ТАЗИ РАБОТА. СЪС СИГУРНОСТ НЕ ДЪРЖАВАТА, А СЪЩО ТАКА НЕ И БЪЛГАРСКИЯ НАРОД, А СЪЩО ТАКА НЕ И С9АМИТЕ РАБОТНИЦИ, КОИТО ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ ЩЕ БЪДАТ УВОЛНЕНИ СЪС СИГУРНОСТ. ГОЛЯМ ЗАР ДА СЕ РАЗПРОДАДЕ ВЪПРОСНОТО БДЖ ЗА БЕЗ ПАРИ. *** ПРИВАТИЗАТОРСКА!
41
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Най вероятно с фалита на БДЖ някой от приближените към властта ще придобие за жълти стотинки милиони тонове скраб.На печалившите честито,а на клиентите на БДЖ дупе да им е яко!
40
9
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
само ми е чудно защо когато *** бяха решили да проведат реформи в БДЖ и да влеят свежи пари там за да съживят железниците, Боко Тиквата нададе вой до небесата, как това било излишно пръскане на пари по време на криза, как БДЖ са си били добре и че нямали проблеми и незнам си още какви шменти капели. тогавашният транспортен министъм му заяви на Тиквата директно, че ако не се предприемат сега действия, до 5 години БДЖ може и да не съществува. и ето че може да излезе прав. ама тиквата не чув
39
4
 
6
 
! Отговори
до 23 преди 12 години
Ни5кои не е казалза Боико ,че е лош ,но дали точнотои трябва да управлява страната по време на световна криза и дали има правилната визия за измькване от ситуацията ,аз лично се сьмнявам и мисля че не-подготвени икономисти които не-познават бьлгарските условия и са дошли да се учат в ,, движение ,, нямат място тука. Хората явно се врьзват на номера ,абе не е учил ,ама е честен---тои нека си е честен нека си говори право в очи но нещата в момента не са на тяхното ниво и колабса може да е пьлен за
38
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
37, какво означава БДЖ работеше? Работа с трупане на загубите не е работа, а отлагане на решаване на проблемите!
37
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ПЕЕВ, в момента държавата дори да има пари няма право да дотира БДЖ! ЕС забранява всякакава държавна помощ която вреди на нормална конкуренция! И са прави! От къде на къде БДЖ ще получава помощи от държавата, а автобусните превозвачи няма да получават помощ!

Спонсорирани публикации