Никой не можел да гарантира сигурността на мостовете

Шефът на АПИ призова ремонтите да започнат веднага
31 май 2012 09:40,
44
Никой не можел да гарантира сигурността на мостовете
Съоръженията били опасни при силен трус. Снимка: архив, Булфото

Никой не може да гарантира дали утре няма да падне някои мост при силно земетресение. Това заяви пред bTV директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

"Повечето мостове в България са строени през 70-те години, когато са били проектирани да издържат до 6 степен по скалата на Медведев-Шпонхойер-Карник", поясни Лазар Лазаров.

"При изграждането на мостове днес се изчисляват да издържат до 9 по същата скала", допълни той.

По думите му още през 2007 година има доклад, в който се казва, че много от съоръженията са в аварийно състояние. Те били най-опасни при земетресения.

Още по темата
"Ако започнем процедурите сега, след година и половина ще имаме нови съоръжения. А парите, които ще се дадат за ремонти, ще са много по-малко от това да се строят нови мостове", смята Лазаров.

По думите му добре е процедурите да започнат веднага, за да не се губи време и да ни изненада зимата.

В парламента днес ще бъде обсъдена декларация за спешни ремонти на опасните мостове и съоражения по автомагистралите „Тракия" и "Хемус". Вчера премиерът Бойко Борисов лично отиде в парламента и разговаря с политическите партии, за да търси подкрепа.

В документа депутатите призовават Министерски съвет да предприеме незабавен ремонт на републиканската пътна мрежа и да изработи многогодишна програма за наблюдение и възстановяване на пътищата. За целта трябва да бъдат предвидени пари както в бюджета за следващата година, така и в 3-годишната фискална рамка.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
0
 
! Отговори
Радина преди 11 години
9 по скалата? Тези луди ли са? А виждали ли са Беленския мост? (Бяла, Русенско) Няма по калпаво ремонтиран мост. Така си личи, че са пестили и са си прибрали парите. Не можели да гарантират.. Нали за това са инженерите. Страх ги е да си отворят устата обаче, понеже мостовете не са толкова здрави колкото би трябвало да са...
35
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе не знам кой е виновен и кой не, обаче вчера бях потресена от изказването на БСП че няма да обсъждат нищо /в това число и мерките за поправки на мостове/, докато Цецо не им се извини. Бааах, /извинете/, но не знаех че отговорните партии поставят накърненото си самолюбие пред сигурността на народа. Но какво знам аз, все пак не съм политик....Сега да благодаря на Цецо, че им се извини, че да минаваме по-безопасничко по мостовете. Айде извинете и от мене....
34
5
 
4
 
! Отговори
любопитен преди 11 години
Другари , аз имах конкретен въпрос: Какво направи Станишев през 2007г? И понеже сте неспасяеми чугунини глави ще ви отговоря: Направиха схема с "Батко и Братко" как да откраднат парите без да ги интересува дали някой от вас ще катастрофира на някой мост. Понеже много говорите Б.Борисов веднага започна да действа.
33
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Сутринта по БТВ един специалист обясни,че ремонт е необходим но не чак спешно на пожар.Каза даже,че можело да се отложи и за следващата пролет,но просто тогава може да струва по скъпо.Няма опасност от падане на мостове.Просто сега по повод землетресението маже да се избегне закона и да възложим на наш човек да усвои парите
32
2
 
5
 
! Отговори
ДО 36 преди 11 години
Винаги Станишев е виновен,нищо че Вожда вече 3г. е на власт.Сега видя възможност да заобиколи закона и да възложи на свои хора ремонтите и се разбърза .Ай стига сте се прави на невинни герберчета.
31
7
 
7
 
! Отговори
любопитен преди 11 години
Искам да попитам: След като е имало доклад през 2007 г. , че има опасност някои мостове да се срутят, какво направи любимата ви партия БСП начело с недуразомението Станишев. Хайде отговорете без да плюете и обиждате, което е най-лесно. После се замислете дали може да управлява държава човек , който нищо не е работил през живота си.
30
10
 
6
 
! Отговори
избирател преди 11 години
Другари, колкото и да цъкате минуси на ,Б. Борисов той ще оправи нещата в България. Какви са фактите: През 2007 г. управляваше Станишев и Доган и какво направиха едно голямо НИЩО. Хубаво, но вие няма ли да използвате тези мостове или ще пътувате само до Позитано 20.
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
да 11 го е написал супер
28
0
 
4
 
! Отговори
за 29.... преди 11 години
....АМА , ЩО СЕ ЖАЛИШ ТОГАВА ОТ ПЪТИЩАТА В БЪЛГАРИЯ ,БЕ....??!!!Къв ти е проблема ,тогава....??!!ПАРИ ,...НЕ---***.....НЕ РАЗБРА ЛИ....??!!!!
27
0
 
7
 
! Отговори
men преди 11 години
Това безконтролно копаене на реките за инертни материали ( баластра,филц и т.н. доведе до спадането на нивото на реките оттам и до оголване основите на мостовете и нормално е да паднат в тази зона около струма частни фирми са натрупали милиони кубични метри материали извадени от реката в очакването да започне строежа на автомагистрала "Струма" и да направат милиони от материалите които ще са необходими за изграйдането на съоражението...
26
1
 
6
 
! Отговори
ВИЖ В ЯПОНИЯ.... преди 11 години
......ТАМ НЕМА ДЪРЖАВНИ ПЪТИЩА-----ПЛАЩАШ тол-такса!АМА СА ПЪТИЩА ,БРАТО....!!!!НИЕ СМЕ КАТО ..."ТРАНССИБИРСКАТА МАГИСТРАЛА"----ТАМ ПО ПЪТЯ В ЯМИТЕ ИЗЧЕЗВАТ ЦЕЛИ КАМИОНИ!...имам и фотоси....ха,ха,хаааааааааааааааааааа....на "великата руска магистрала"!!!!!!!!!!!!!!!.
25
0
 
4
 
! Отговори
За 23 преди 11 години
Ми то фукушима си имаше реален собственик. Па после държавата взе да й помага.
24
1
 
5
 
! Отговори
учуден преди 11 години
Това не е ли значително по.опасно от тютюнопушенето?Май повече хора гинат по скапаните пътища,за които плащаме данъци,винетки...?
23
3
 
5
 
! Отговори
нема "винетки&q преди 11 години
....нема "минетки"-------хората са го измислили....!!!!ИМА ТОЛ-ТАКСИ!!!!!ама на *** му е скъпо.......ЗАТОВА ИСКА ДА Е "ДЪРЖАВНА" СОБСТВЕННОСТТА ВЪРХУ ПЪТИЩАТА!...затова са в такова състояние ......А И.....ЯМИЧКА ЗА ПАРИЦИ ЗА " БАТКО И БРАТКО"....ха,ха,ха
22
2
 
4
 
! Отговори
тиквоча преди 11 години
треат ми кинти. тези *** и ченгелите много вдигнаха мизата, нема мое купим изборите. 150 млн, добре ще ни дойдат.
21
5
 
2
 
! Отговори
ЗА Мавродиев: преди 11 години
....ТАКА Е С "ДЪРЖАВНАТА СОБСТВЕНОСТ" ,ДРАГИ .....ТОВА Е ОСНОВЕН ЗАКОН!!!строи се , взимат се пари и премии...дрънкат се медали и грамоти.....исе забравя за строежа!ОТИВА СЕ НА ДРУГ СТРОЕЖ....ЩОТО....."ТАМО СА ПАРИТЕ"...ха,ха,хааааааааааааааа....А ..."ЗА ПОДДРЪЖКА--ПАРЕ ..НЕМА"---------пак основен "СОЦ-ЗАКОН"!!!!АКО ПЪТЯ ИМА РЕАЛЕН СОБСТВЕНИК....НЕМА ДА Е ТАКА-----АМА ЩЕ СЕ ПЛАЩА!!!!..щото от там идват парите!!!!ЧАТ ЛИ СИ???!!!!
20
1
 
5
 
! Отговори
До 21 преди 11 години
Как така няма?! А като е за акцизи, пътен данък и винетки има?
19
1
 
1
 
! Отговори
Застраховател преди 11 години
А моста застрахован ли е?
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Автора, как да разбирам , че моста се е паднал от земетресението, не от човешка немарливост, така ли го е казал Лазар Лазаров?
17
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не ми се мисли в такъв случай, щом няма гаранция за тези мостове, какво остава за мостовете през които минават влаковете .... Комбинацията от немърливост на държава и тази на БДЖ ще е катастрофална.