БДЖ: Помощник-машинистът може да не е отчел семафорите

Причината за дерайлиралия влак е превишена скорост, смята Папазов
Обновена: 14 юли 2014 10:39 | 14 юли 2014 10:39,
47
БДЖ: Помощник-машинистът може да не е отчел семафорите
Снимка: архив БТА

Има невъзприемане на сигнала, който са подавали двата семафора, от страна на помощник-машиниста, управлявал дерайлиралия влак от София за Варна. Това обяви изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев пред bTV.

Композицията катастрофира близо до гара Калояновец в събота, при инцидента загина машинистът, а 14 души бяха ранени.

Кръстев е категоричен, че не може да се говори за грешно подаден сигнал. „Той се подава от дежурния ръководител от инсталацията, там няма как да бъде манипулиран“, обясни шефът на БДЖ.

Има доказателство, че машинистът не е разбрал, че трябва да отклони влака заради слънцето, което е блестяло в семафора, съобщи и bTV. Данните за това се съдържали в запечатаното табло на гара Калояново.

Според транспортния министър Данаил Папазов основната причина за катастрофата в събота е превишената скорост. „Когато влакът е навлязъл в стрелката, той се е движил с по-голяма скорост от разрешената, която е 40 километра в час“, каза министърът. Папазов отново повтори, че трасето, на което стана катастрофата, е едно от най-добрите в България. То отговаря на всички европейски параметри, открито е само преди месец, а композицията, която се е движила по него, е била от най-добрите в БДЖ.

Изпълнителният директор на БДЖ припомни, че скоростомерната лента на влака е разчетена. Анализът показва, че влакът се е движил със 110 км/ч от семафора към гарата, а машинистът е намалил до 98 километра.

Според Кръстев най-лошото все пак е избегнато, защото влакът не е паднал в реката под моста, по който е преминавал при дерайлирането. „Днес можеше да сме в национален траур“, допълни той.

И Кръстев, и Папазов са категорични, че това, че помощник-машинистът е карал влака, не е нарушение. И двамата машинисти са бил едни от най-опитните, помощникът е работил години в "Товарни превози", а от няколко седмици е бил в "Пътнически превози".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
1
 
! Отговори
Посветен донякъде преди 9 години
До АнонименМоже, но при извършвани ремонти на стрелките след тях се прави "проба за съответствие"....тази проба /ако е извършена надлежно/ изключва това, което Вие питате!
24
2
 
10
 
! Отговори
Мирослав преди 9 години
Тая теза докрай ли ще я лансирате? Защо криете истината и накисвате сега човека? Така е най-лесно нали? Бай *** свалил болтовете или "новия" ви път не става за нищо? Без вина виновен! Ще вкарате невинен човек в затвора заради ваще мизерии!!!
23
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Машнистите опитни и всеедно за първи път минават през този участък и тези стрелки. Минали с 120 , не преценили, всички други виновни само некачественото строителство няма как да е виновно.
22
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Има доказателство, че машинистът не е разбрал, че трябва да отклони влака заради слънцето, което е блестяло в семафора, съобщи и bTV. Данните за това се съдържали в запечатаното табло на гара Калояново."Как може да се "съдържат" в "запечатано табло" данни, че машиниста бил заслепен ?Вие господа от БДЖ луди ли сте ? Или журналистите не са ви разбрали правилно ?
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен Пломбите на инсталацията в Калояновец са изправни. Ето защо там грешка не може да стане. Предположенията могат да бъдат: влизане в отклонение с голяма скорост - може да се разбере при разчитане на скоростомерната лента, повреден железен път /вследствие разрукване - малко вероятно поради това че стрелката е много модерна и надеждна за нашите условия , кражба на елементи от стрелката, повреда по ходовата част на локомотива - твърде възможно при 35 годишна прогнила машина, саботаж и др
20
0
 
8
 
! Отговори
димитко преди 9 години
Изпълнителния директор твърди че пом. машинистът не бил възприел семафорите! Та то там семафори няма. Много некомпетентни изявления и то от Директор на БДЖ който не разбира терминологията. Как тогава ще съдат в кой е грешката като не разбират?
19
1
 
5
 
! Отговори
Атанас преди 9 години
До АнонименХиляди изписани версии и всеки си чеше езика. По единия път към Стара Загора се прави ремонт и затова влаковете Калояновец Стара Загора се движат само по единия път. За да се включиш в него или на влизане от гара Михайлово трябва да влезеш в отклонение и да излезеш от правата или да влезеш на правата и да излезеш от отклонение. Понеже коловозите на Калояновец са доста дълги е по добре да влезеш в отклонение и да излезеш от правата както е било наредено. Пломбите на инсталацията в
18
2
 
5
 
! Отговори
димитко преди 9 години
Виждал съм пс една зелена а като наближих входния две жълти. Имало е случаи дори и затворен.
17
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Крайно време е при подобни инциденти да се разледват от тройна независима експертна комисия от Германия, Франция, и Русия.
16
2
 
6
 
! Отговори
фен на бдж преди 9 години
Позора продължава истината е че локомотивните машинисти са спазили твърдо правилника нещата замирисват от към новата сигнализацияМоже да е давала грешни показания Тези неща се случват и в други държави може сигнала да е бил за главен коловоз а стрелката за отклонение
15
1
 
9
 
! Отговори
експерт преди 9 години
При предупредителен сигнал показващ преминаване през отклонение автоматичната локомотивна сигнализация би трябвало да реагира така, че ако машинистът не е възприел сигнала да задейства незабавно влаковата спирачка. Всички се хващат за скоростомерната лента, а за АЛС нищо не се казва!!!!!
14
3
 
19
 
! Отговори
gtf преди 9 години
На мен също нещо ми "намирисва", тез тонове със 100км/ч ...едва ли ще има вагон, който да е на релсите. Кратка справка в гугъл за подобни инциденти показва точно това.
13
4
 
10
 
! Отговори
Дядо Петър преди 9 години
Защо никой не поставя въпроса: ЗАЩО СЕ Е НАЛОЖИЛО ВЛАКЪТ ДА СЕ ОТКЛОНЯВА?Вероятно защото ще се разбере, че ремонтираният наскоро участък е гола вода. Което, разбира се, не се отнася до гушнатите поръчки и комисионни.
12
0
 
42
 
! Отговори
Кол преди 9 години
А вие как си представяте двама опитни машинисти, да пропуснат да видят един предупредителен сигнал, показващ за отклонение, след 1200 метра втори входен сигнал показващ за отклонение, без изобщо да задействат спирачката да намалят скоростта. И при условие, че знаят че наближават гара и трябва да заострят вниманието да следят от къде ще минат в гарата, по правата или в отклонение. Те не са самоубийци извинявайте..
11
3
 
28
 
! Отговори
! преди 9 години
Очевидците разказват, че влакът се е движел с не повече от 40-50 км/ч. Това е станало на ИЗЛИЗАНЕ ОТ ГАРАТА. Знаете ли какво ще се случи ако влакът дерайлира със скорост 100 км/ч?Самият аз съм бил свидетел на дерайлиране на два товарни вагона при маневриране на влак със скорост около 20 км/ч. Страховито изглежда.
10
4
 
6
 
! Отговори
случаен преди 9 години
Никой не каза дали бордовия компютър е бил включен или не, и ако е не-защо? Много е лесно да се обвиняват хората с лека ръка!
9
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Трасе за 160 км/ч, не е изобщо тревожно! Технически не е възможно при преминаване от един коловоз в друг чрез стрелки да се минава с 160 км.в час. ЖП линиите са подобни на пътищата! По магистралата може да караш с 14км в час, но в центъра на софия, дори и по най-новия път трябва да намалиш до минимум 5 км в час
8
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Никой не може да ме убеди, че при скорост 100 км/ч влакът е в това състояние. Давате ли си сметка колко смешно звучи - само 2-3 наклонени вагона. Опитват да си измият ръцете с машинистите и да се прикрие нещо и някой...
7
13
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Истината е в автоматичните влакове без машинист! В Много държави поне от 10-15 години има автоматични метра и влакове без машинист и до сега техните статистики за сигурност са впечатляващи! Няма нито един загинал поради грешка на техниката!
6
1
 
6
 
! Отговори
Кол преди 9 години
Ей Този Християн Кръстев е абсолютен ***. Нагъл крадец. Съсипва цялото БДЖ. По некадърен директор никога не е имало. След време ще се разбере какъв абсолютен престъпник е. Доживотна присъда му е малко!