Законът за глобите на пътя – без промяна от 69-а

Длъжниците чакат да изтече давността на глобата и забравят за нея
4 май 2015 11:20,
55
Законът за глобите на пътя – без промяна от 69-а
Снимка: Булфото, ахрив

Изключителен брой хора имат глоби, които не са платили в КАТ, те се трупат с години, но провинилите се продължават да шофират. Има и рекордьор, които дължи десетки хиляди левове на държавата. Кой обаче трябва да задължи тези хора да платят?

"Законът сам допуска неплащането на глоби, защото в него няма промяна от 1969 г. Народните представители го пазят като свещена крава и не искат да облекчат процедурите за плащане на глоби. Така всяка втора глоба не се плаща и се получава натрупването – в момента е с милиони", коментира пред Нова телевизия Владимир Тодоров от Българската асоциация на застрахованите при катастрофи.

Още по темата

Само преди ден шефът на столичния КАТ Тенчо Тенев обяви, че шофьор от София дължи 30 000 лева за актове. Той насъбрал над 100 на брой.

Водачът, който явно не е свикнал да спазва правилата за движение по пътищата, е търсен на адреса му по лична карта, даден е на НАП - но без ефект.

Стотици са големите длъжници и повечето чакат да изтече давността на глобите им, за да не ги платят. Неплатените в срок глоби се изпращат за събиране в НАП.

По сега действащия закон, КАТ няма как да събере неплатените глоби. Единственият начин е да отнема книжки или да отказва регистрация на кола до внасяне на парите.

Днес Владимир Тодоров коментира и случая от Пловдив, при който полицай съветва шофьор, убил човек на пешеходна пътека, да прехвърли вината на друг.

"За 10 години това е вторият случай, при който има съмнение за размяна на виновен. Първоначално те са се разменили, но не са имали информация, че човекът е починал. След като това е станало ясно и е започнало разследване за убийство, мъжът, поел вината, се отказва и нещата започват да се разплитат", поясни той.

"В КАТ-Пловдив имаше много разкрити корупционни схеми. От дълго време се говори, че регистрацията на автомобили трябва да излезе извън полицията. Във всички нормални държави това се прави в общините. Много по-бързо е и ефективно. Има някакви идеи в тази посока", коментира още Тодоров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
1
 
! Отговори
чичо Петко преди 8 години
Нека да вкарат закон който да дава право на кат да събират глобите за себе си че да видите как за отрицателно време ще измислят начин да съберат всички глоби----на 100 процента.
39
1
 
0
 
! Отговори
BG преди 8 години
Всички останали са виновни, но не и аз, щото е по-лесно! Аз съм Българин и съм невинен, невинен да се наричам първа радост е за мене, виновни да са ми останалите любя, тача и плащам!
38
0
 
3
 
! Отговори
Отчаян преди 8 години
За безобразието по пътищата е виновен КАТ.Родния катаджия не си знае задълженията.
37
2
 
2
 
! Отговори
До 43 преди 8 години
Безрасъдното шифиране е следствив на неспособността на КАТ да прилага закона, който те самите са си написали. Ако КАТ си прилагаха собствения закон, безрасъдно шофиране почти нямаше да има. Вместо да си прилагат закона, КАТ го изменят слагайки все по-високи санкции, за да си изпълняват плана за глобите с по-малко труд, т.е. точно обратното на това, което КАТ трябва да прави.
36
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КАТ не може да се преструктурира.КАТ трябва да се закрие и нещата да се поемат от други хора - знаещи и можещи.
35
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КАТ трябва да се преструктурира,за да спре да проституира.Какво значи събират си глобите по план? Каква е тая дивотия? Нима не виждат,че безразсъдното управление на автомобили от определени индивиди ни грози отвсякъде.Нима не виждат състоянието на маркировката,знаците,Те знаят ,ли изобщо къде отиват парите от рекламните търговски билбордове нацвъкани като на всеки километър по магистралите
34
1
 
2
 
! Отговори
До 41 преди 8 години
Какво значи да станем нормални шофьори? Ако ти не си нормален шофьор,то ние почти всички сме нормални шофьори.
33
0
 
9
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Основната причина за произшествията по пътищата са пътната маркировка, пътните знаци и действията на КАТ.
32
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Какъвто и закон да има, когато народа е гладен, пак няма да плаща"-това е написал някой тук.Който е гладен, няма да си кара таралясника, ще си купи храна!
31
0
 
6
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Основната причина за многото произшестия по пътищата е КАТ.Основната причина закона за движение по пътищата да се нарушава толкова много пак, е КАТ.Основната причина много хора да имат манипулирано съзнание и да оперират с термини като джигити, самоубийци и т.н. е пак КАТ.Основна причина размера зе необосновано високия размер на санкциите по Закона за движение по пътищата е отново КАТ. Нали на всеки е ясно,че за КАТ е по-лесно да глоби един с 1000 лева, вместо да глоби стотина с по 10 лева?
30
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Рибата мирише от главата. Не е виновен само шефа на КАТ,ами и регионалните му шефчета и т.н.
29
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до шофьорПреди 25 години си карал съветското Порше. Двигател 4V, задно разположен с въздушно охлаждане. Ти където си минавал с 50, аз с на баща ми Москвича с 30 не можех да мина.
28
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За какво въобще съществува КАТ??? По-добре да бяхте дали контрола по движението на някоя частна фирма.Тая организация отдавна не функционира нормално.
27
4
 
0
 
! Отговори
BG преди 8 години
и друго да добавя, купете си палка и фуражка от китайския пазар и поработете два, три дена да видим какво отношение ще получете от страна на шофьорите..Ясно е че в обществото да трепеш по пътя не е престъпление. Да нарушаваш правилата е символ на човек демократ! Ние сме на полюса аз ще си правя каквото искаш щото съм най-големия бабаит!
26
5
 
2
 
! Отговори
BG преди 8 години
Интересно защо тука постващите си смятат, че те само работят, а КАТ не работят. Уважаеми форумци, КАТ не може да промени мисленето на шофьорите да се състезават по пътя, най- се дразня на шофьори, които карат като ненормални и като видят патрул на КАТ за почват да карат с 20 км/ч до тяхното подминаване. Не мога да разбера това мислене, че някой ккойто кара като луд , катаджиите му са виновни, че не са го глобили. Бъдете самодисциплинирани и си карайте по правилник и няма да има глоби!
25
1
 
1
 
! Отговори
маке преди 8 години
наздраве на сите шофиори да пием за великиот път от кулата до видини от калотина та до капълъ чарши
24
3
 
15
 
! Отговори
шофьор преди 8 години
Трябва да има пълна ревизия на пътните знаци и маркировката. Преди 25 години, когато карах ЗАЗ-а на баша ми беше нормално, ако на определен участък мога да взема завоя спокойно с 50 км/ч. да има ограничение 40. Сега при условие, че пътя и автомобила позволяват 80 км/ч. да има ограничение 40 е нелепо.
23
0
 
23
 
! Отговори
Край преди 8 години
То ром от 25г. не е плащал глоба по никакъв закон. Държавата се прави, че не знае. Като кажат, че са съставили акт на ром умирам от смех.
22
3
 
14
 
! Отговори
Факт преди 8 години
За всеки нормалне човек би трябвало да е ясно,че КАТ в никакъв случай не трябва да събира глоби, а трябва да ги налага, но да ги налага почти винаги, а не както е сега, изключително рядко. Какъв е смисъла да се глобява един добросъвестен шофьор за някое от малкото нарушения, които прави, а в същото време многото нарушители покрай него с много повече и много по-сериозни нарушения, да не се глобяват? Вярвам,че на всеки е ясно, че в България не е възможно да шофираш без да правиш никакви нарушения
21
1
 
15
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
КАТ си имат план за глобите и си го изпълняват. Лошото е, че обикновено го изпълняват на гърба на най-дисциплинираните шофьори. Маркировките и знаците са така поставени, че да не могат да се спазват, а и много често противоречат на самия закон. Изводът е един - КАТ трбява да се премахне. Регистрацията на колите да отиде към общините, какти и контрола и регулирането на движението, но това трябва да се прави от други хора, с нормално мислене, а не катаджийско такова.