Роден електромобил минава 100 км с едно зареждане

Максималната скорост на возилото е 100 км в час
6 апр 2016 08:16, Мария Захариева
30
Роден електромобил минава 100 км с едно зареждане
Снимка: архив, Ройтерс

Прототип на български електрически автомобил, който може да измине 100 км с едно зареждане, а максималната му скорост е 100 км в час, беше показан в Интер Експо Център в София.

Той е разработен по проект по ОП "Конкурентоспособност" 2007-2013 г. В изложбения център министърът на икономиката Божидар Лукарски откри изложенията за машини, оборудване и апаратура MachTech&InnoTech и BulControla. През 2015 г. промишленото производство отбеляза ръст от 2,6%, каза Лукарски.

Той посети щандовете на 23 български фирми, чието участие се финансира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Модели на соларна станция за зареждане на електромобили и умален прототип на електромобил със соларна батерия показаха ученици от Софийската професионална гимназия по електроника "Джон Атанасов".


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като човек, занимаващ се с нови технологии, мога да кажа че всеки технически проблем има решение. Дали са станциите за зареждане или батериите е без значение. Въпроса е малко по-различен: Как в бъдеще ще ни събират парите монополистите? Аз го виждам като данък на изминат километър или нещо такова. Новите технологии няма да са за наша изгода.
25
0
 
3
 
! Отговори
до 20 преди 2 години
Излез извън България или където живееш и погледни в автоиндустрията от вътре. Помпят се стотици милиони до няколко милиарда в тези проекти. Фирмите се и кооперират. Тесла продава на Тоьота и Даймлер технологии. Технологии не само че има, ами се и разработват още. Батериите са МАЛЪК проблем сега (Тесла минава 500км!!!), но до 5-10 години дори няма да го мислим.
24
0
 
2
 
! Отговори
до 15 преди 2 години
Знаеш ли как изглеждат. Това е една цилиндрична колонка, висока 1,80 см, широка 40 см. Паркираш колата, изкарваш кабела от колата и го пъхаш в колата и колонката. Прекарваш си картата, с която зареждаш и плащането става автоматично. Това е! Колегите ми в Германия си имат такива колонки ПРЕД ГАРАЖИТЕ СИ СЪС СЛЪНЧЕВИ БАТЕРИИ! Там трае 5-6 часа зареждането и НЕ ПЛАЩАТ ТОК! ИЛИ преобразуваш контакт с правилния адаптер и го вкарваш директно в мрежата ти! Има суперчарджъри, които за 30 мин зареждат!
23
2
 
6
 
! Отговори
от 24 до 12 преди 2 години
И поради трудното им рециклиране от обикновен човек!
5. През зимата, понеже се движа с електро смарт и ЗНАМ, няма никакъв, ама абсолютно никакъв спад на капацитета на батерията. Единствено се увеличава КОНСУМАЦИЯТЕ заради КЛИМАТИКА. Но и при бензина е същото. Дори в задръствания имаш предимство, понеже не ти работи двигателя и не ти точи бензин като при обикновените коли. Това е бъдещето независимо дали ти харесва или не. До 5 години тези коли ще са достъпни на пазара.
22
2
 
3
 
! Отговори
do 12 преди 2 години
Като работещ в Щутгарт в автоиндустрията ще ти кажа че си написал АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ!
1. Пробегът на Тесла е 500 км, което е със 150 км по-малко от един Хюндай и30 с 45 л. резервоар.
2. Има така наречени суперчарджъри, които ти пълнят колата за 30 мин!
3. Мрежи се изграждат постепенно и е нормално, Преди 35 години също не е имало бензиностанции под път и над път. Щутгарт е пълен с колонки за зареждане!
4. Батерииите НЕ СЕ ПРОДАВАТ, а се ДАВАТ НА ЛИЗИНГ! Точно поради причината, която си назовал!
21
5
 
2
 
! Отговори
Тъжен Реалист преди 2 години
Всъщтност единствената реална алтернатива на петрола при колите е метанола. Т.е. след 50-100г. (ако все още по някакво чудо ни има) аз виждам колите с леко хибридни двигатели с цел максимално КПД и усвояване и на енергията при спиране, БЕЗ батерий а с кондензатори и автономност на двигателя на ток не повече от няколко минути. А батерийте ще са лукс за други цели.
(п.п. Водородни двигатели няма да има по много причини)
20
0
 
1
 
! Отговори
скептик преди 2 години
Производството на автомобили в милата ни татковина винаги е започвало с огромен ентусиазъм и е приключвало трагично - Рено, Ровър, да видим докъде ще я докарат и с великостенните аутомобили от село Баховица. Е, дано да бъркам
19
0
 
0
 
! Отговори
Гай Баньо Ориджинал преди 2 години
До Тъжен Реалист
Има имаа!Може и без батерии.Китайците питай китайците...
18
1
 
3
 
! Отговори
Тъжен Реалист преди 2 години
Вманиачен съм на тази тема от години и за съжаление НЯМА СВЕТЛИНА В ТУНЕЛА!
ВСИЧКО писано и правено последните години е 100% еко реклама!
Единственият проблем винаги е бил БАТЕРИЙТЕ!
Там практически нещата са стигнали лимитите а и НЯМА нови технологии очакващи развитие.
Към комента, а и дълги години напред е само лития. При 2 находища в света и силно ограничен добив - цените само ще растат. Нещо повече за лаптпите и GSM-ите трескаво се работи по ГОРИВНИ клетки т.е. изгаряне на гориво (метанол)!
17
1
 
8
 
! Отговори
Един Българин преди 2 години
Мечтата ми е електромобил, като ако минава 350 км с едно зареждане и мога да заредя на 300км за 30 мин и да мина още 100-200 е идеално. Мога да жертвам 30 мин за китната природа в моята страна. За тези, които не биха се жертвали за природата може би цената на енергията ще има значение, т.к. колкото и да се вдигне няма да достигне тази на арабеските, да не говорим, че колкото по-мощни автомобили караме толкова по-мощно стимулираме бурките и терористите у нас.

Цената обаче е проблем за сега.
16
2
 
6
 
! Отговори
AC / DC преди 2 години
Споко, като екстра се предлага ремарке с резервни батерии.
15
0
 
8
 
! Отговори
Hari преди 2 години
Проблемът с дългото време на зареждане се решава с амбалажни батерии. Отиваш в станцията и ти слагат заредена батерия, вместо да чакаш 5 часа.
14
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Статията е обидна с този обем и съдържание. Някой се опитва да направи нещо в тази нещастна държава и никой не обръща внимание. Дайте моля, повече информация - снимки, интервю с тези хора. Просто ги направете известни. А не разни чалгаджии и тъпи футболисти.
13
4
 
6
 
! Отговори
Киро кофражиста преди 2 години
Вярно, че съм прост кофражист :) обаче никак не мога да си представя как би изглеждала една зарядна станция за електромобили
При положение че зареждането трае часове /5-10 часа/ какво ще правят шофьорите и пътниците през това време? ще стоят в колата да чакат? ще си ходят вкъщи с колелото и ще дойдат на другия ден да си я вземат? това са много часове чакане
А ако отивам на работа с тази кола и спря да заредя няколко часа, кога ще пристигна и какво ще обяснявам на шефа?
12
0
 
10
 
! Отговори
KEL HASAN преди 2 години
Точката на ефективност е 500 км ивече е достигната Петролът все още има цена за да не пият вода арабите по 15 долара литъра !
11
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 13
Кофти е да ти свърши тока но погледни колите на Тесла. Те минават поне 350 с едно зареждане. Цикълите на батерията са над 100. Съвременните батерии достигат 3000. Ти не можеш да изминеш толкова колкото може батерията. Норвегия минават изцяло на електромобили от 2025. Кефа от шофирането е несравним с която и да е бензинова кола. Да, липсва гъвкавостта от 1400 км с един резервоар и след 10 минути на бензиностанцията още 1400 км. Няма как да направиш София - Лондон за 24 часа.
10
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Електромобилите имат много недосатъци, затова са непродаваеми
- къс пробег /100-150км/
- дълго време на заряд /7-10 часа/
- липса на изградена мрежа зарядни станции
- батерията има живот 500 цикъла заряд-разряд, това означава, че ако зареждате всеки ден, след 2 години трябва да смените батерията, а тя струва колкото половината автомобил
- зимно време при голям студ колата е неизползваема, тъй като капацитета на батерията рязко спада при температури под нулата
9
2
 
10
 
! Отговори
до Боби Турбото преди 2 години
Кой те кара с тази кола да обикаляш България или Европа? Това са градски коли, които да намалят огромното замърсяване в градовете. Щутгарт в Германия например е най-замърсен и през седмица има аларма за замърсяване. Там вървят и много проекти за електрически автомобили и инфраструктура. Градът е осеян с колонки за зареждане. Това е първата цел. За по-големи преходи Тесла е единствената, която предлага кола минаваща 400-500 км. А за още по-големи няма все още ел. кола. Но и това ще дойде.
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не знам кой би си купил кола, с която не може да иде дори на почивка, защото ако тръгне от София за Мадрид и спира на всеки 100 км да зарежда по 7 часа, докато стигне ще свърши лятото.
Разбирам, че това е градска кола, но 50 хил лева за градска кола няма да дам
По добре да си купя градски велосипед за 100 лева
7
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хайде де, отговорете ми на въпроса, който ви зададох в коментар 6.

Например ако бензиностанциите в момента са по една в квартал и бензина е по 10 литра на човек, помните ли едно време имаше такива работи, колко бензинови коли би имало по пътищата 1000, 10000, 100000 или 1000000 ?

Дори не коментирам цената на електроенергията за ел-мобили как би се променила от това.

Нали не си купувате кола да ви стои в гаража :-)?!

Така, че проблема не е само София–Бургас а и в рамките на тези 100 км.