Само с изпити не става! Книжки се купуват от 15 г.

В ДАИ така правели тестовете, че да нямаш избор и да платиш
39
Само с изпити не става! Книжки се купуват от 15 г.
Снимка: Булфото, архив

След огромния корупционен скандал в ДАИ, в който беше замесен и шефът на инспекцията Цветлин Цветанов, браншовик обясни, че кандидат-шофьорите дори и да искат не могат да си вземат книжка с изпит, а са принудени да я купят.

Още по темата

"В последните 15 години никога не е спирало купуването на шофьорски книжки. Можете да изчислите колко неправоспособни, като умение хора, се движат по пътищата на нашата страна. Затова сме на първо място по брой убити на глава от населението", пресметна в предаването "Сутрешен блок" на Bulgaria ON AIR Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Според него практиката е една и съща, като се сменят само изпълнителите.

"В автомобилна администрация има едни вечни хора, които правят документите така, че да нямаш избор. Лицата, които правят нормативната уредба, са много далеч от нашата работа. Самите изисквания са направени така, че дори да искаш, не можеш да бъдеш редовен", коментира още специалистът.

Красимир Георгиев обясни и как и защо се купува книжка.

"Схемата е следната - прави се масив с изпитни въпроси, които са смешни, глупави и неизпълними. Те се залагат в тестовете. След като кандидатите видят, че въпросите са излишни, те се обезверяват и си казват: "Ясно е, че ще бъдем скъсани, я да си платим за книжката". И така се стига до познатите пътеки и до самия изпит. Хората искат да си плащат, защото явно това се предлага. Книжката върви между 1000 и 2000 лева. Нормалното е да се научиш и след това да си вземеш книжката, а не да си я купиш и след това да се учиш", допълни той.

Според Георгиев има хора, които са лишени от правоспособност, но управляват автомобили и явно по този въпрос също има вратички в закона, а и тарифи.

Заради всички тези проблеми той поиска среща с транспортния министър Ивайло Московски.

"Колегите от страната са доста настръхнали. Можем да предприемем протестни действия. Автобусните превозвачи ще бъдат доста малко, в сравнение с това, което ние можем да изкараме на улицата. Огромен е натискът на държавата върху фирмите, които дават качествено обучение. Държавата гази тези фирми. Ако нещата продължават така, протестите са неизбежни", завърши предупредително Красимир Георгиев.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
0
 
! Отговори
Abe davi eba gaza ma преди 8 години
Anonimen
31
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ами всеки доказано продавал книжки да го арестуват и да ги затварят за предумишлено убийство доживотно в затвора и проблема ще се реши. Преди това обаче да го оставят да живее 1 седмица в къщата на някой родител, дето детето му е убито от някой с купена книжка. И да не съдят родителя за нанесени щети...
30
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нищо ново , и нищо нема да стане само работа за журналистите. Сигурно за 25 години демокрация има купени поне 50 000 шофьорски книжки, на ще хванат 50 и ще се отчетат пред народа и всичко пак по старому. Имаш пари жив си, имаш пари караш коли.
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
... при това с инструктор на обезопасена кола. 16 часа за талантливите, ако не ви се отдава и имате нужда от още каране карайте и си плащайте и питайте инструкторите си. Аз на смотан инструктор не съм попадал. Всички те обесняват и отговарят на въпроси и за устройство на автомобила ако не ти е ясно и ги питаш. Абсурдно е предварително да се набелязват трасетата. Книжката не се дава за определено трасе.
28
3
 
3
 
! Отговори
Коко преди 8 години
Стига писахте глупости *** смотани. Това, че ви мързи да изчетете 2 закона и да запомните основните идеи и да ги прилагате на практика не значи, че даито ви е виновно. Имам DE, изпитите съм си ги вземал от първия път или втория ако не съм бил подготвен достатъчно. За тези, които не могат да четат и разчитат на случайността има и 3ти 4ти .... 6ти На тези, които не им достига практиката им се дава възможност да доплатят за допълнителни часове и да тренират тренират .. при това с инструктор.
27
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не съм виждал български гражданин с тен да кара шоьорски курсове.
26
0
 
3
 
! Отговори
.. преди 8 години
Примерно какво значи "аз да те науча на основното пък мъжът ти ще те доучва". Ти си плащаш за курс, на който да те научат. Колата не е ракета, трябва да научиш няколко основни неща, останалото става с опит. Но ако на икурса почват от градско, докато караш учиш тероията (?!), часовете са малко и предимно свързани със задачите за деня на инструктура,ми не става така. Трябва преди да почнеш да караш да са те изпитали на теория, след това няколко часа полигон и после градско и извънградско,паркиране
25
1
 
4
 
! Отговори
me преди 8 години
Не е вярно, че става въпрос за практическия изпит, става въпрос за теорията. Именно затова въведоха таблети, наблюдавани изолирани стаички без телефони и тн. Но цялата философия на изпита е сбъркана. 1) Книжки трябва да се дават само на завършили официално 10ти клас (а не 8ми), 2) полигона трябва да е задължителен - няма как само с градско да се види доколко владееш колата 3) градският изпит трябва да е планиран така че да се тества материала, особено предимствата 4) самият курс да е по-дълъг
24
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До scНапълно си прав, но все пак трябва да можеш да четеш, да пишеш и да знаеш малко български!
23
0
 
10
 
! Отговори
77777 преди 8 години
Хубаво де, никой не се е научил да шофира само след преминат шофьорски курс. Купените книжки съвсем слабо се отразяват на безопасността на движението, те са само корупционен проблем, но такива в България под път и над път в последните 26 години. Опасни са само неграмотните с купените книжки, които не знаят изобщо как да шофират и примерно карат каруци по магистралата или се движат в насрещното, без да знаят, че нямат право да са там.
22
0
 
7
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
Не знам какви са сега цените,ама преди десетина години беше по-евтино да си купиш книжка,отколкото да изкараш курс!И моментът на изнудване си го има,най-малкото при тия които така или иначе се затрудняват.ДАИ-джиите са ясни.Колкото до инструкторите-всякакви ги има.Имам трима съученици инструктори-единия повтаря 5-ти клас,другия едвам премина 7-и(с 3 двойки),а третия става.
21
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Моята книжка е на 10тина години, изкарах си изпита от първия път без никакъв проблем или дофинансиране. Имаше 1 тип въпроси, които ме затрудниха - за смяна на лента при многолентови магистрали със светофар, но или съм ги налучкала, или (което е по-вероятно) съм се справила с всички останали, така че 1та грешка да не се брои. Това си е изпит като всеки друг - учиш, отиваш и го взимаш. Какво значи обезверявали се. Като не им се учи, да не карат.То не може с 8ми клас да можеш да взимаш книжка!
20
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Листовките не са НИКАКЪВ проблем. И 99% от изпитните ситуации са логични. Това че някой го мързи да седне да учи или някой е глупав и не може да си научи не е проблем на изпитващите. Курмуването е по-проблемно, защото там си трябва практика. И нещата са направени много криво. Имаш 40 часа и след това вътрешен изпит. Изпита ти на кормуване е поне две седмици след това. Избора ти е или да си платиш още часове кормуване или да караш нелегално. Или да си забравил всичко на изпита.
19
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КОГАТО 1981 ГОДИНА КАРАХ КУРСА НЯМАШЕ КАК ДА СИ КУПИШ КНИЖКАТА. ТОГАВА СЕ КАРАШЕ ПСИХОТЕКСТ. ИМАШЕ И ПОЛИГОН. КАРАХМЕ ГРАДСКО И ВЪПРЕКИ ЧЕ В ОНЕЗИ ГОДИНИ НЯМАШЕ ГОЛЯМО ДВИЖЕНИ В СОФИЯ СИ БЕШЕ ИСТИНСКО ИЗПИТАНИЕ. КУРСА БЕШЕ 3 МЕСЕЦА. ЦЕНАТА НА КУРСА БЕШЕ 220 ЛВ. КОЕТО ЗА ТОГАВАШНИТЕ ЗАПЛАТИ БЕШЕ МНОГО ВИСОКА ЦЕНА ЗАЩОТО ЗАПЛАТИТЕ БЯХА ДО 250 ЛВ. АКО ТЕ СКЪСАТ НА ТЕОРИЯ СИ ПЛАЩАШ И СЕ ЯВЯВАШ ОТНОВО. СЪЩОТО БЕШЕ И ПРИ ПРАКТИКАТА. ВЪВ ВСЕКИ КУРС ИМАШЕ ВНЕДРЕНИ ДРУГАРИ ОТ ПАРТИЯТА И НЯМАШЕ МЪРДАНЕ!
18
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До scНе се учат листовки. Учи се правилника и се разглеждат казуси. Това е работата на инструктора - да те научи какво да гледаш, къде да го търсиш с поглед и как да реагираш. Зубренето на листовки е същото като купуване на книжка - получаваш документ без нищо да знаеш и си потенциален убиец на пътя.
17
0
 
5
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Отклоняват ни вниманието от основният проблем - неспазването на правилата за движение и паркиране в България от всички шофьори - български граждани и чужденци, с купени книжки или с нормално взети книжки. Разбира се и аз съм против купуването на книжките, но реално погледаното, дали един шофьор е с купена книжка или не, няма голяма разлика при шофирането в реални условия - едни си могат, други не могат, едни са арогантни, а други не са. Купените книжки са опасни при неграмотните шофьори, но БХК
16
0
 
15
 
! Отговори
t2 преди 8 години
Е как така си взех изпита с 0 грешки и без да плащам ?!?!Е такова малоумно заглавие и статия не бях виждал.Репортерът, написал това трябва да се срамува цял живот ..... това е пълно безобразие
15
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всички роми и необразовани ходещи по земята в БГ да бъдат проверени ....Гарантирам минимум 500 000 фалшиви дипломи за основно и последвали фалшиви СУМПС
14
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Гледах еди английски филм, документален- как се провеждат шоф. курсове.Впечатляващо беше, че на изпита нямаше никой друг в колата, освен инструктора и курсанта /в случаят жена/.Няма даяджии, няма милиционери, няма камери, няма наблюдатели от ЕС!!!!!И жената бе безкрайно щастлива, защото чак на 11 път взема книжка!У нас да са и я ПРОДАЛИ още на първият път.
13
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе стига с този ДАЙ бе, кой издава книжките, ДАЙ или МВР?Защо никой не смее да спомене главният виновник?Тези огромни пари, които взимат /независимо какви са и от кой/, да не би всичките да остават с даяджиите? Толкова ли ни мислите за наивни?

Спонсорирани публикации