Призив: Държавата да се махне от шофьорските изпити

Не 5, а 50 жертви на пътя на ден, прогнозират от автобранша
2 юни 2016 17:37,
12
Призив: Държавата да се махне от шофьорските изпити
Снимка: архив Булфото

Автомобилният бранш призова държавата да се оттегли от изпитите за шофьорски книжки и да остави тази дейност само на частния бизнес.

Съюзът на българските автомобилисти, Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) и Асоциацията за обучение в транспорта обявиха, че стартират подписка за това.

Тя ще е само сред представителите на бранша, в нея няма да участват граждани. Събирането на подписи ще започне в края на седмицата и ще продължи около месец. Формулярите ще бъдат изпратени до всички инструктори в страната.

След края на кампанията подписката ще бъде изпратена на премиера и на Европейската комисия.

Инструкторите в България са около 5-6 хиляди, но малко от тях работят в специализирани за целта и стопански обособени центрове. Останалите са в сивия сектор, който съставлява огромна част и именно от там излизали некадърните и недобре обучени шофьори, твърдят от автомобилните организации, цитирани от БТА.

Шефът на АКАБ Красимир Георгиев обвини изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", че е въвела тотална диктатура. Той обясни, че държавната структура масово закрива кабинети на автомобилната организация в страната и насочва изпитите за придобиване на шофьорски права в своите офиси.

"Според "Автомобилна администрация" единствената причина да има корупция е помещението, в което се извършва изпитът. Не техният служител, който го провежда, не нормативната уредба, създадена от самите тях", коментира Георгиев.

Той добави, че в над 50% от областите в страната няма одобрени учебни центрове и изпитите се правят в ДАИ. Според него в корупционните схеми участват основно служители на ИА "Автомобилна администрация", срещу което са подавани стотици жалби, останали без отговор.

"Освен корупцията в теоретичните изпити, в още по-голяма степен съществува тя и в практиката. Въведените видеонаблюдение, таблети и неприсъствието на инструктор в учебната зала не са спрели купуването на изпитите", посочи Георгиев.

Той беше категоричен, че ако не се вземат мерки, след две години жертвите на пътя няма да са двама или петима на ден, а 20 и 50. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
6
 
! Отговори
12 преди 7 години
Едно време всички плюехте КАТ. Аз като стар служител на системата НИКОГА не съм пускал на изпит неподготвен водач. По-скоро съм ги връщал за всякакви грешки, например потегляне без да погледне в огледалото за обратно виждане , прекратявах веднага изпита. Ама нали полицията все е лоша. Радвам се, че лека полека все повече хора разбират, че частния интерес е да вземе парите. Държавен служител, чиято заплата е независима от това дали е дал книжка, може да бъде далеч по-отговорен.
10
1
 
4
 
! Отговори
Щирлиц преди 7 години
Всеки частник-автоинструктор задължително да има свой полигон.Първо листовки,издържалите на полигон,който премине и тук,кормуване по улиците и чак тогава книжка,както беше преди да станем"лош мат`рял".А най-добре частниците вън от автокурсовете.
9
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Държавата се махна отвсякъде затова сега сме на този хал - преди като имаше държава нямаше проблеми
8
0
 
6
 
! Отговори
НАЦИОНАЛИЗАТОР преди 7 години
За 26 години ,не разбрахте ли ,че всичко ЧАСТНО,ВСИЧКО ЩО ПОЧИВА НА ЧАСТЕН КАПИТАЛ И ИНТЕРЕС е ...ПАГУБНО !Или пишещите тука ,са на възраст която няма спомен какво е било преди 26 години ?Тогава нямаше купени книжки ,дипломи ,млякото си беше от крави и овце ,както и сиренето и кашкавала ,макар и да бяха само 2 вида !Колбасите бяха от месо !Тока 2,2/1,1 ст.,билетчето 6 ,здравеопазването и обр.-БЕЗПЛАТНИ,плажовете -остодостъпни,коняка отлежал в дъбови бъчви мин3 години,а крадците -в ЗАТВОРА !
7
0
 
10
 
! Отговори
са преди 7 години
Тия обаче големи наглеци!!Ако МПС-та минаваха преглед в КАТ и ДАИ щяха да са по-изправни,нали?!Ами тук е така,ама и тук кокала е голям!!
6
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 5 Сме е ли да каже и на кого да каже?
5
1
 
9
 
! Отговори
акуд преди 7 години
май спреха далаверата с с малцинствените книжки
4
2
 
18
 
! Отговори
Петков преди 7 години
Когато държавата провеждаше изпитите за шофьори не знам някой да си е купил шофьорска книжка. Всички си караха курсовете и чинно си се явяваха на изпити.
3
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Държавата узаконява корупцията. Частника има име и може винаги да му се търси отговорност. Частника ако е компетентен в професията си. Не могат нищо да му направят. Така е в ЕВРОПА 99.99% е частно. Тука алчни администраторе без отговорност те гледат първо в ръцете за един подпис. Вижте държавните,масов транспорт, топлофикация,млечна промишленост,читалища,болници .....СМЕТНАТА ПАЛАТА МЪЛЧИ..
2
3
 
25
 
! Отговори
Х преди 7 години
Не знам какво пречеше изпитите да се провеждат в кат.Каквото е отишло в частни ръце съвсем се е развалило.
1
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз призовавам държавата да се намеси по-строго. Който иска да кара шофьорски курс, първо да се явява на теоретичен изпит в държавно учреждение. Теоретичните изпити да се провеждат на Като наблюдатели да участват пострадали в ПТП или техни близки роднини. Само който издържи теоретичния изпит да има право на кормуване.