Ново на пътя: Рейсът с предимството на трамвая, вдигат колите със скоби

С новите поправки закъсненията на обществения транспорт – минимални
Обновена: 3 юли 2017 07:10 | 3 юли 2017 07:00, Мария Захариева
54
Ново на пътя: Рейсът с предимството на трамвая, вдигат колите със скоби
Снимка: Булфото, архив

Поправки в Закона за движение по пътищата (ЗДП) ще намалят значително закъсненията на обществения транспорт в София и в големите градове. Предстоящите промени касаят статута на градските автобуси и тролеи, които ще получат предимството на трамваите.

Още по темата

Новите правила ще намалят времетраенето за придвижването в градовете, ще повишат безопасността на пътниците и ще увеличатефективността на обществения транспорт, казва в мотивите към законопроекта вносителят му Станислав Иванов (ГЕРБ), цитиран от "Труд".

Според предварителната оценка на въздействието на поправките новите правила ще доведат и до намаляване на вредните емисии. Пак като полза от даването на статут като на трамваите на градските транспортни средства се изтъква и повишаването на пътнико потока, а от там и продажбата на билети.

Освен т.нар. “бърза писта” за автобуси и тролеи, поправките в ЗДП предлагат и по-строги мерки срещу неправилното паркиране. С въвеждането им ще се сложи край на неколкодневен престой на автомобили със сложени скоби по улиците. В края на работния ден на съответната зона за почасово платено паркиране, “заскобените” коли ще бъдат премествани принудително.

Припомняме, че само преди 2 седмици в народното събрание бяха гласувани други текстове от Закона за движението по пътищата, чрез които бяха премахнати знаците, с които се обозначават камерите.

Депутатите решиха още за нарушения заснети с видеокамера, за които не се отнемат контролни точки или право на управление на МПС, да се издават електронни фишове. 


54
Още от
Напиши коментар Коментари
48
0
 
2
 
! Отговори
Аз съм от Перник преди 10 месеца
с тяхното. А при положение, че автобусите се движат по същите платна заедно с колите какво точно предимство ще получат? Да не спират на пешеходците ли? И това щяло да доведе до намаляване на вредните емисии и повишаване на пътнико-потока, а от там и продажбата на билети Честно ли, като се юрне народа на тея бързи автобуси няма да могат да смогнат с билетите, ще ги направят по 2.60 и пак ще има наплив
47
0
 
2
 
! Отговори
Аз съм от Перник преди 10 месеца
След всичките тъпотии, които се изписаха някой запита ли се какво е предимството на трамваите и какво предимство аджеба ще получат в крайна сметка тези автобуси?
Предимството на трамваите се състои в това, че останалите МПС-та трябва да ги изчакват преди да преминат по релсовия път и в това, че не са длъжни да спират на пешеходни пътеки. Главно заради особеността, че трамваите се движат по отделни платна за движение и имат отделни светофари и може да се случи зеленото на колите да съвпадне с
46
0
 
6
 
! Отговори
до 49 преди 11 месеца
До Анонимен

Паркингите и броя на лентите никога няма да са достатъчно и никога няма да решат проблемите с трафика - няма град в света, в който това да се е случило. Повече ленти, паркинги = повече коли. Единствените големи градове(1млн+ жители), в които няма проблеми с трафика са градовете, в които е даден приоритет на градски транспорт + алтернативни начини на придвижване(колело). Това са факти, които лесно могат да се проверят.
45
0
 
5
 
! Отговори
От 42 До ponti преди 11 месеца
Пич, как става на запад според теб, там нямат деца или какво? Иначе и сметката ти е грешна:
За теб и жена ти - по левче.
За дете под 7 години картата е безплатна.
За ученици - излиза 30 стотинки на ден.
Тоест излиза 2.60.

И сега се върни на това, което написах - София ще стане по-добър град за живеене когато с градския транспорт стане по-бързо/по-изгодно и по-удобно да се стига от А до Б.
44
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
когато в София СОФИЯНЦИ почнат да се топлят на ток , а не на въглища Те тогава може да се говори за чист въздух Когато почнат да се мият и чистят улиците всякааааааааа нощ Те тогава може да се говори за малко прах И когато в София се направят алтернативни безплатни паркинги в центъра те тогава може да се взимат пари за сини и зелени зони Това е мое виждане и мислене Всеки парк Южен Северен Борисова градина Копае се,ПРАВИ СЕ ПОДЗЕМЕН ПАРКИНГ И ПАК ВСИЧКО ОТГОРЕ СИ Е ПАРК Но кой съм аз,че да знам
43
1
 
2
 
! Отговори
от ponti до 42 преди 11 месеца
>по лев на ден" ако си сам. Аз в колата си возя двете си деца (училище, детска градина, занималня) жена ми също работи в ши.баната зона, така че и нея возя и взимам от работа. Та аз трябва да давам по 15лв. на ден за билетчета бе?! Да не говорим за висенето по спирките в студ и пек, прахоляци, малцинства, джебчии. Да не говорим, че отнема в пъти повече време да стигна с гр. транспорт (метрото е изключение, но мн. малка част от Сф се покрива от него.) Така че ще си карам колата!
42
1
 
1
 
! Отговори
trafalgar преди 11 месеца
До Джедай Мастър- ти как различаваш автобус на градския транспорт - по номера на линията Шерлок:) хахах- стой си на село ! там е супер !
41
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Сългасен, обаче, вместо да вземате нови ленти от пътищата и да ги запазвате за градския транспорт и да измисляте по-тежки наказания, вземете разширете улиците и оправете дупките и нещата ще се наредят от само себе си.
Друго - защо масово хората не ползват градски транспорт ? Защото вътре смърди и седалките лепнат. Трябва да се направят обществени бани и онези, чието ново име представлява високоалкохолна напитка, да се водят насила поне веднъж седмично, че не само ще смърдят, ами и болести носят.
40
0
 
0
 
! Отговори
или 2... преди 11 месеца
До Do ponti

Освен ако не използваш наземен транспорт + метро... :)
39
1
 
3
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 11 месеца
И как по-специално ще се различава дали автобусът е от градския транспорт или не? И отново липса на всякаква политика, а пишман идеи, писани на коленце, защото на Тиквата така му хрумнало. Може ли да правиш изменения в закон една седмица след като си го изменил по друг повод? И това не се случва за първи път.
38
0
 
3
 
! Отговори
днешен пример преди 11 месеца
Абсолютно неприемливо е автобус с маршрут направо, да изкача в насрещното, изминава 50 метра където започва да се появява лента за ляв завой. Отива до кръстовището като като 3-то МПС за ляв завой и започва да се бута в средната лента за направо.
37
1
 
6
 
! Отговори
Do ponti преди 11 месеца
До ponti

Когато градския транспорт стане предпочитан пред личния такъв София ще стане много по-добър град за живеене. Можеш да направиш справка с развитите европейски градове. За това че с лична кола е по-евтино е доста дискосионно, като се има в предвид че с годишна карта разходите излизат по лев на ден.
36
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
А полицай от къде те или стачкуват или пазят малцинствата всички хранени от трудовия българин.
35
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Санкции трябват, а не закони. Колкото и закони да измисляте, никой не ги чете, а дори и да ги прочете, не ги спазва, защото когато няма наказание го мислят за препоръка, а не закон.
34
7
 
7
 
! Отговори
ponti преди 11 месеца
Даването на такова предимство на автобусите и тролеите ще увеличи главоломно ПТП-тата и това само по себеси ще затормози движението. Освен това, на 1.60лв. билетчето ми е по-изгодно и комфортно да си карам колата. Никой не ви ще градския транспорт!
Вдигането на всички коли със скоби в края на работния ден е невъзможно защото няма такъв капацитет (паяци), а те работят до 18ч.
Всичко е ДЕМАГОГИЯ!
33
0
 
2
 
! Отговори
ASAs преди 11 месеца
Sega da 4akame katastrofi mejdu avtobusi i tramvai zaradi tezi genii
32
0
 
4
 
! Отговори
До 17Един "обра преди 11 месеца
Господииии! Слез и си прибери версиите!
Този 17 ако е образован, аз трябва да съм член на МЕНСА, д-р по космонавтика и тн....
Ако това са ни "образованите", какви ли са необразованите...
Че и на "село" пробва да обижда. Пробвай пак :)
31
0
 
4
 
! Отговори
Стриктен преди 11 месеца
До Шофьор Абсолютно си прав! От недаване на мигач стават безброй катастрофи. Но някои хора "пестят" мигачите, за да не се изхабят... За тях - солени глоби, за да разберат кое ще им излезе по-евтино!!!
30
0
 
2
 
! Отговори
До 32 преди 11 месеца
Дрън-дрън........
В София спазвали предимството на автобусите...... А пък аз съм космонавт
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
какво значи предимство ли?
- когато тръгва от спирка да не изчаква трафика
- когато прави завой, също да не чака трафик
- когато се престроява, също да не чака трафика

разбира се всички тези действия се случват при подаден мигач, и стига да не противоречат на светофари и знаци.