Държавното предприятие за ТОЛ система – на старта!

За година приходите му ще са между 800 млн. и милиард
Обновена: 14 авг 2017 15:08 | 14 авг 2017 15:07, Веселина Йорданова
53
Държавното предприятие за ТОЛ система – на старта!
"Първа копка" на рехабилитацията на участък от пътя Добрич - Кардам. Снимка: БТА

Започва изграждането на държавно предприятие за въвеждането на ТОЛ система, за да може строителството и поддържането на републиканската пътна мрежа да се самофинансира. Това каза шефът на Пътната агенция Дончо Атанасов пред журналисти в Добрич, след като през уикенда премиерът Бойко Борисов анонсира създаването на новата структура.

Още по темата

Борисов пресметна, че на ден държавата губи от липсата на тол система по 1,5 млн. лв.

В отговор на журналистически въпрос за забавеното изпълнение на обществената поръчка за изграждане на ТОЛ системата, Атанасов коментира, че "тази сага" с обструкции и подадени над дванайсет жалби продължава година и половина, предаде БТА.

"Надявам се през 2018-2019 година ТОЛ системата вече да акумулира средства, като се очаква приходите да достигат между 800 милиона и 1 милиард лева на годишна база", каза председателят на управителния съвет на агенцията.

По думите му нетните приходи от винетки към края на тази година се очаква да достигнат около 320 милиона лева - с 20 милиона повече от 2016-а. Няма как с тези постъпления да се правят необходимите ремонти, добави Атанасов, като посочи, че 6000 километра от републиканската пътна мрежа са в много лошо състояние и има пътища, които 40 години не са обновявани поради липса на финансови средства.

По думите на Атанасов на денонощие по пътищата в страната преминават 8000-10 000 тежкотоварни автомобила.

"Ако прибавим и трафика от Близкия изток към Западна Европа, който е огромен, особено през летните месеци - от него също се губят огромни средства. Така че този, който най-много руши републиканската пътна мрежа, трябва да плаща", добави шефът на АПИ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: тол система
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще го създадат с държавни средства, а после ще го откраднат под форма на приватизация. Сигурен съм, че идеята им е да го продадат след време. Трябва да има закон за забрана на приватизацията на това предприятие. Започва нова кражба на новосъздадени държани предприятия.
26
1
 
12
 
! Отговори
Pha преди 6 години
Simulanti. Pavlova na vajeto.
25
0
 
9
 
! Отговори
Дженабет преди 6 години
Само не знам каква ще е ролята на Контракс и Телелинк?
24
2
 
14
 
! Отговори
Цеко преди 6 години
Лошото е, че ТОЛ система в такъв обхват 80% няма никъде по света.Явно някой иска тотален контрол на хората
23
1
 
3
 
! Отговори
н преди 6 години
До LK Как ги видя , да не си полицай. Това може да се реши с тия камери дето ги нацвъкаха, с тая ТОЛ система ще замажем неработещите системи в момента. Грънци и тая няма да проработи Само прах в очите. Ако без винетка се глобяват, ако камионите на изхода на Бг ако нямат не излизт докато не я платят + глоба и всичко ще се реши . просто трябва да се работо Къде по лесно е да се харчат пари ида се чака девидент /комисионна/ Уяи бе недей спа
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Лъжите нямат край! Оправданията, че няма пари за поддръжка са лъжа, няма желание! Лъжа е и средствата, които ще се събират - няма дори и обявена такса, има желание да събират тия пари, но какво ще стане реално е друга тема. Естествено лъжат и за окаяното състояние на пътищата, той си говори само за републиканската пътна мрежа, която е половината от пътищата в България, че си е направо трагедия за покажеш колко е зле "най-успешната" област от управлението.
21
0
 
8
 
! Отговори
8 преди 6 години
Аргументът ти е добър. Само, че предвид факта, че сме в България, не смятам, че няма да го отнеса и аз, като пъруващ през почивните дни (не всички) до село (врачанско) и няколко пъти до морето. Сега давам 100лв. и си разбивам колата до село. След въвеждането на тол-а ми се струва, че ще давам повече пари и ще си разбирам по същия начин колата, защото този регион е забравен и от Бога. Дано да бъркам, ама едва ли....
20
0
 
8
 
! Отговори
LK преди 6 години
До АнонименБлагодаря, платен и *** досега не бяха ме наричали...особено хора, които не ме познават, но явно определена група хора са стигнали дъното...Именно за липсата на въпросните 10 метра и проверките става въпрос. Казваш, че няма камион без винетка - лично аз днес видях поне 10 за 40км в посока Слънчев Бряг - Каблешково - Бургас. И изтъкнах само един (!) от проблемите, които ТОЛ-системата би решила (т.е. не облагането на леките автомобили, за което 8 говореше).
19
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Червените руфляци пак реват горките...
18
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
МАЛИИИИИИИИ СЕТИХА СЪ!!!
17
3
 
15
 
! Отговори
питам преди 6 години
Не става ясно, ако министърът казва че системата ще струва 200 милиона, а ще събира годишно 800 милиона, при 320 милиона сега, защо инвестицията ще се изплаща на бюджета 4 години ? После да не стане пак да няма пари за пътища, защото отиват в общия бюджет, от който се плащат глобите, за да може Цветелина Бориславова да произвежда ток в защитени зони?
16
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Крайно време беше
15
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До LK Ти си платен *** тук. Нали и сега камиона минава и след 10 метра го чакат ченгетата да го проверт за винетка. Няма камион без винетка. Как така со сега им продявахме винетки за 320 сега за милиард. Да в аритметиката може и да си се научил да смяташ , но да говориш неща дето неразбираш недей смешен си
14
1
 
6
 
! Отговори
н преди 6 години
До Анонимен Да така е едни правят пътища други карат готини коли по хубавите пътища. Това което казваш само звучи хубаво иначе е измама. Хубавите неща а една шепа избрани люде другите да го д..
13
0
 
4
 
! Отговори
Ники преди 6 години
Не само държавно предприятие за ТОЛ таксите- трябва да има и такива за снабдяване със: горива, канцеларски материали, униформени и работни облекла. Във всяка област бензиностанця и складове за снабдяване! Поне 20% ще е икономията за държавни и общински структори!
12
2
 
10
 
! Отговори
LK преди 6 години
До Анонимен 8 Да ти обясним тогава как въпросните 320 милки стават 800 милки - вика му се събиране на плащанията от винетки на транзитните тежкотоварни камиони. Както вече споменаха в статията - на ден преминават 8000-10000 тежкотоварни автомобила.... Колко ли от тях си купуват дневни винетки за по 21 лева? Ето ти поне 100-150 000 лева дневно! Като добавим и далаверата с таксите на влизане и излизане от границите с Гърция и Румъния (да не говорим за Турция)... и сметката набъбва малко по малко
11
3
 
10
 
! Отговори
n преди 6 години
Така трябва, нови шефове, нови кресла, нови служби и така, много нови хора на ГРОБ ще могат да кратдат за себе си и за партията люима и за любимия им шеф. Затова така. Един събира и отпуска пари , другия /АПИ/ в ролята на беден роднина ще се моли за малко пари, за ремонти и т.н Абе отработена хватка на ГРОБ
10
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Който иска да кара по хубави пътища ще си плаща.Това е положението.Останалото са празни приказки.
9
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Държавата направи предприятието, което ще изгради ТОЛ-системата за сметка на държавата т.е. нас. След като заработи, ще бъде продадено на "наши" хора на символична цена с обяснението, че поддръжката на новата система е скъпо. И ще се получи както всичко друго в БГ, разхода за държавата (народа), прихода - за избрани люде.
8
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не разбирам сега приходите са 320мил. очаква се да бъдат 800мил. т.е. на нас това ще ни струва с около 250% повече за да пътуваме. Все едно дали го наричат винетка или тол такса. Нещо ми се струва, че ще ни избият зъбите за пореден път.