Плащаш 500 лева, шофираш 10 часа, взимаш книжка!

В ДАИ си взимат рушветите, да му мислят хората на пътя
Обновена: 28 дек 2017 20:14 | 28 дек 2017 20:00, Камелия Цветанова
46

Шофьорски курсове, обявени на промоционални цени, произвеждат убийци на пътя. Вместо задължителните по закон 31 часа, които ще получат като обучение срещу 500 лева, те шофират най-много 10 часа. По този начин школата спестява пари, а младите шофьори получават книжки без да са достатъчно подготвени.

Още по темата

"Тази нелоялна търговска практика е от години. С помощта на нелоялната ѝ реклама се създават предпоставки не само за некачествено обучение, но и за корупция. Един човек, който не е обучен добре и многократно е бил късан на изпити, започва да търси начини да се сдобие с така желаното от него свидетелство за управление на МПС", посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на Съюза по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

По думите му проблемът обаче не може да бъде разрешен, защото компетентните институции затварят очите си.

"Шофьорските курсове не могат да сеят смърт на пътя. След като човек приключи обучението си той не добива право да управлява MПС. Това се случва едва след като положи съответния изпит пред лице от ДАИ", подчерта от своя страна председателят на "Менса-България" Христо Радков в студиото на "България сутрин".

Според него проблемът идва от това, че е възможно курсистът да не е подготвен и да му се наложи няколко пъти да се яви на изпит.

"Друг е въпросът, че ниските заплати, които получават изпитващите от ДАИ, са предпоставка за корупционни практики. Месечното им възнаграждение е около 600 лева. Нормално е, когато заплатата им е по-ниска от средната за страната, да се опитват по някакъв начин да си добавят материални блага", допълни още Христо Радков.

Само на Коледа при тежка катастрофа край Враца загинаха петима души, а други двама бяха тежко ранени. Ден преди това трима младежи от Харманли също намериха смъртта си заради каране с близо 220 км/ч в населено място.

И двете основни причини за тежките инциденти са несъобразената скорост и недостатъчно добрата подготовка на водачите. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Едно време шофьорският курс беше 3 месеца за любители а за професионалисти 6 месеца. Преди да започнеш курса се минаваше в Горубляне на психо тест и изпробване на реакциите. Ако не преминеш тези две неща неможе да караш курса. Имаше полигони нощно каране в градско и извън градско. На полигона имаше гърбица имаше тунел с колчета на 5 см от огледалата имаше скоростна отсечка имаше паркиране. С една дума всички се научаваха да карат автомобил на 100 %. А сега е пародия на курс.Затова катастрофират
20
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А има ли някъде каруцарски курсове?
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ок *** си помисли само отде изтича инфо за тия че това е редовен номер и как сиги подбират за да е това което нее.
18
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато няма *** изпитващи и инструктори няма да се оправи работата.
17
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Е РАЗБИРА СЕ, ИДЕЯТА Е ДА ПЛАЩАШ 4000 ЛЕВА, ПА АКО МОЖЕ И 2000 ЛЕВА РУШВЕТ. И ПОСЛЕ ПАК КАТАСТРОФИ.
16
2
 
13
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 13Човек слагай поне точките че щях да се задуша докато ти прочета творбата
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Точно товае проблема
14
1
 
10
 
! Отговори
888 преди 6 години
хехехе.....после защо имало катастрофи? :) ако държавата не го беше позволила-нямаше да е така!
13
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тои сигорно изпитващия си прави добър подбор затова са на това ниво ко помисли реално кои как кара докъде ходи и какво вижда дали щее така *** защо искаме всеки изпит да се гледа след това да видим грешките и на единия и на другия автоцентър не да ги върти две улици на оня че бил в системата и можел да оправя е затова са като беирут по пътя от негледане
12
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тои ко одере изпитващия щее подобре щото за едни автоцентрове се изпитва едно *** за други де са в системата не ги върти половин час и отгоре а
11
2
 
19
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До ТИРА нормално ли е да изкараш С категория на ГАЗка а после да се качиш на 40т камион
10
1
 
8
 
! Отговори
ТИР преди 6 години
До гогоЗамисли се ! Краш курс, напр. реални 100 часа кормуване на "Голф" 100 кс. Да, ще придобиеш първични навици да управляваш такъв клас автомобил. Ще ти дам краен пример. След това ще имаш правото да управляваш "Бугати" с 1000+ кс. Но, наистина ще умууш ли да го вкараш в пътя ?
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ионко честита коледа братовчеда затова няма да го видя на богров никога щото ги прави тия от години честита коледа а хора има се скъсват от сутрин до вечер браво
8
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Лъжат ,не им вярвайте въобще не е така.Кешиш си почти 1000 лв (курсове,изпити,листовки и дребни ппдаръци) ,зубриш листовки,помниш безумни отговори ,после си вземаш листовките от раз ,първото кормуване също и накрая на последният изпит някакъв див селянин -официалното лице си измисля някакви си необявени негови правила и те къса за 5 минути шофиране.А ти даваш мигачи,пускаш пешеходци и караш с 43-км/ч. Лъжат за пари.Сега са озверяли,че са празници и трябва да се инкасира кешът.
7
4
 
19
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Що ли ми се чини че някой е много против поевтиняването на курсовете.Щом някой намали цената и...той не ги учи.Тези по хилядарка щото много ги учат.С 31 ч стават супер шОфери.
6
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
По господарите един ром с жигула му показаха знак за висока концентрация на ПТП-та и оня вика, че е знак за тунел понеже знака е триъгълник с черна точка по средата. :-)
5
0
 
13
 
! Отговори
гого преди 6 години
до ТИРе ся по кубици книжки ли да вадим
4
3
 
16
 
! Отговори
socialen преди 6 години
Бананова република.
3
2
 
8
 
! Отговори
МaйМyнaтa преди 6 години
Да плаща кой квото си ще. Проблема е в климатот, не е нормално по това време на годината да е 20_сет градуса. Да, трява да са -20 според сезона. А не всичкото *** да е на кормило, щото са запалили половината бoклyци дето са в почивка до напролет
2
12
 
11
 
! Отговори
ТИР преди 6 години
Нормално ли е, дори при продължителен курс за "В" категория на учебен автомобил "Астра" 1300 кг. и 65 кс. след това да имаш право да управляваш автомобил с неограничени габарити и мощност и тегло 3500 кг. напр "Хамър", товарен бус и пр. ?!?

Спонсорирани публикации