ТИР-ове посрещат евроделегати. София под блокада!

Транспортните ни фирми се опасяват за огромни загуби
16 май 2018 08:40, Петя Славова
35

5655 гледания   |  Още видео

Протестни колони от автобуси и ТИР-ове ще посрещнат европейските лидери и делегации, които идват в България за срещата на върха на 17 май.

Още по темата

Възможни са и блокади на гранични пунктове, а причината е несъгласието на транспортните ни фирми с предлагания законодателен Пакет за мобилност на ЕК, известен като закона "Макрон".

Хората от бранша се притесняват, че промените ще навредят сериозно на българския транспортен бизнес, които носи близо 1/5 от БВП на страната.

Според Георги Цанов от Съюза на превозвачите в България, ако Пакетът за мобилност на ЕК се приеме, българските транспортни фирми ще търпят огромни загуби.

"Има дискриминация в основата на този закон. На всеки 3 седмици шофьорите трябва да се връщат в държавата на местодомуване. Ако си международен шофьор и решиш да прекараш почивката си в Париж - не можеш, защото законът не позволява", категоричен бе експертът в "България сутрин".

Той е на мнение, че някой иска да махне българските транспортни фирми от бранша, а държавите от Източна и Централна Европа да станат донори на работна ръка за Запада.

"Имаме готовност - в зависимост от развитието на събитията да протестираме по всички възможни методи. Утре камиони от 10 до 17 часа ще бъдат паркирани в крайната дясна лента на Цариградско шосе към бул. "Брюксел". Оттам ще се изнасят евролидерите. Във всички регионални градове ще се направят шествия", твърди Цанов пред Bulgaria ON AIR.

По думите му надеждата умира последна и всички превозвачи ще се борят докрай срещу този закон. Цанов уточни, че българският бранш е основната движеща сила в борбата срещу закона на Макрон.

 


35
Още от
Напиши коментар Коментари
35
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До ОбикалятЗемнотоКълбо
A защо да трябва да се връщат? Ако изпълняваш превози между две трети страни, защо да трябва да се връщаш тук? Не мисля, че точно ЕС трябва да прокарва подобни протекционистки закони, защитаващи конкретна такава - всички други предложения, които прокарва Макрон са в интерес на Франция и ущърб на по-бедните членове...
34
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Митко
Не са само тези работодатели. Всички работодатели са недосегаеми. Правят каквото си искат с подчинените си. Държавата е зад тях.
33
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
И къде ще работят тея работещи, като БГ фирмите фалират, щото реално ще бъдат избутани от логистиката по тоя начин...
------------------

Във фирмите, които ще те избутат.
За шофьори винаги ще има търсене.
32
0
 
6
 
! Отговори
Митко преди 2 месеца
Мафията, която държи транспортните фирми в България ще посрещнат евродепутатите.
Транспортните фирми в България са некоректни със своите служители.
Тези работодатели НЕ биват наказвани от държавата, затова трябва Европа да ги накаже.
Проверете в интернет фирмата "Ем Джи 05" ЕООД и Куултранс и ще ви стане ясно за какво говоря.
Европейците няма да допуснат българската мафия в Европа!
31
2
 
3
 
! Отговори
ОбикалятЗемнотоКълбо преди 2 месеца
Какъв е проблемът с връщането на всеки 3 седмици?
Толкова дълги курсове ли правят из Европа нашите тираджии, че не могат да изпълнят поръчката за 3 седмици? Европа не е чак толкова голям континент, че да не могат да я прекосят от край до край за 3 седмици.
В Сев. Америка прекосяват САЩ и Канада за броени дни, в Европа 3 седмици няма да им стигнат.
30
1
 
6
 
! Отговори
Симеонов преди 2 месеца
В транспортния бранш са едни от най-големите олигарси на България.
Бълха ги ухапала, че ще похарчат някой лев за робите тираджии.
Щял да фалира бранша - айде де - само ПИМК са купили над 1500 нови камиона в последните 10 г.Да не би да са ги купили со ду пе?
Заплатите и осигуровките на нашите тираджии са най-ниски в Европа и Азия, пари има и за олигарсите и за по-нормален живот на шофьорите.
29
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А народа ПРОСТ
Ходи на протест- иска си социализма?????
28
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 26 ще го купя Аз шофьора.
И ще си взема поръчката нормално.както е в ЕС.
НЕ КАКТО И ТУК
27
4
 
2
 
! Отговори
Discovery преди 2 месеца
Повечето хора тука са пълни дебббили. За щастие тоя път управляващите са една идея по-умни от коментиращите!!! По-добри условията били за работещите??? И къде ще работят тея работещи, като БГ фирмите фалират, щото реално ще бъдат избутани от логистиката по тоя начин... А тая тъпотия на 3 седмици да се прибирали в страната си??? Чакай бе алоууу, нали е ЕС тва да не ти е с визи френска мишшка такава!!!
26
0
 
2
 
! Отговори
ввввввввввввв преди 2 месеца
отговарям на 23 ... със заем ..нали съм ти го написал ... и ако макон ме изнасили ... камиона става собственост на банката ... и на кого ще го продаде ...
25
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това си е чисто нарушаване на пронципа за свободно движение на хора стоки и капитали. А щом този бранш ще бъде ударен най-жестоко значи .......... държавата ще трябва да тегли още заеми от Гремания и Франция за да се издържа. Кажете ми че плана не е перфектен!
24
0
 
0
 
! Отговори
LYVA преди 2 месеца
Къде е картата? Къде бе!? Измама със статията
23
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 20 Е КАК ГИ КУПИХТЕ? А
22
4
 
3
 
! Отговори
ввввввввввввв преди 2 месеца
иначе много демократ французоеца .... какво точно плащаме на френските посреднически фирми ...закона макрон ... някой може ли да даде нормален отговор
аз ..да ... кражба ...рекет ...французоиски
21
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аз съм взел котлона и тигана. Мисля да джъзна едни пържолки на протеста. То си е своего рода пауза. Ще поканя и еврошефовете да апнат и пийнат с нас в някое от ремаркетата... и да обсъдим строежа на нови паркинги из европа, а не да мислят глупости!
20
3
 
5
 
! Отговори
ввввввввв преди 2 месеца
не знам защо банкерите си мълчат ... поне половината от тези 60 000 камиона са лизингови ...или купени с др вид заеми ... какво ще правят с толкова желязо
19
6
 
5
 
! Отговори
вввввввввввв преди 2 месеца
форума пак се напълни с разбирачи ...не виждали тир в живота си ..
какви права на шофьора ми защитава макрон, след като ще затворя фирмата ..
после този шофьор трябва да отиде и да бачка в Европа .... внимание ...специално за франция ...на по ниска заплата ...и като си плати храна и квартира ..не дай боже и да е пушач ... и .. по добре да стане пазач в бг
18
2
 
7
 
! Отговори
Тошо артиста преди 2 месеца
Тия не са собственици на фирми. САМО са олигарси мафиоти. СОЦИАЛИСТИ, КОИТО ОКРАДОХА КАСАТА НА БКП " ЧЛЕН 1" А НА НАС КОМУНИСТИТЕ ОСТАВИХА ЗНАЧКИТЕ И ОРДЕНИТЕ.
17
1
 
4
 
! Отговори
БСП преди 2 месеца
" ПРОЛЕТАРИИ от запада съединените се с НАС". ЩЕ СВАЛЯМЕ МАКРОТ. богаташа.
16
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Подкрепям Макарон.
Законът му е насочен към българските мафиоти олигарси, собственици на транспортни фирми, а не срещу шофьорите, които ще са по-добфе.