Превозвачите ще протестират, били заплашени от изчезване

Страната ни ще готви предложения по пакета за мобилност на ЕК
21
Превозвачите ще протестират, били заплашени от изчезване
Виолета Булц и Ивайло Московски. Снимка: БТА

Българското председателство на Съвета на ЕС да изготви предложение по основните точки от пакета за мобилност, от които българските превозвачи са недоволни, и което да бъде внесено в Комитета на постоянните представители /КОРЕПЕР/.

Около това решение са се обединили на днешната среща в Министерския съвет, продължила над три часа, премиерът Бойко Борисов, еврокомисарят по транспорта Виолета Булц и представители на бранша.

Още по темата

"Надявам се, че по време на българското председателство ще можем да постигнем общо съгласие за посоката, в която ще върви този пакет", коментира еврокомисарят пред журналисти. На днешната среща са обсъдени задълбочено четири основни въпроса от пакета за мобилност, уточни Булц. Първият е свързан с прибирането на превозните средства до родните им места на всеки три седмици като част от задължителната им почивка.

Посланието на комисията в тази посока е, че на шофьорите трябва да бъде предоставена възможност да изберат къде да прекарат времето си за почивка - у дома или на мястото, където се намират. По отношение на втория въпрос - възможността за почивка в кабината на превозното средство или извън нея, ЕК препоръчва да бъдат изградени охраняеми съоръжения за паркиране, с които застрахователите да са съгласни и шофьорите да могат да оставят там превозните си средства и да бъде допустимо те да почиват в камионите си на охраняемите паркинги.

Виолета Булц информира още, че по третия въпрос, свързан с каботажа, международния трафик и правилата за командироване също има конкретна препоръка, а именно, че международен трафик за ограничено време трябва да не подлежи на правилата за командироване, но при каботажа правилата за командироване трябва да се прилагат от първия му момент. По отношение на транзита, той също трябва да бъде освободен от тези правила, предаде БТА.

Четвъртият въпрос е свързан с превозвачите от трети страни и там препоръката е пределно ясна - всички правила, които ще важат за операторите на единния пазар на ЕС, ще се прилагат и за тези от трети страни. Освен това държавите членки могат да налагат допълнителни ограничения за превозвачи от трети страни във вид на квоти и разрешителни, които държавите членки издават за превозвачи от трети страни.

Въз основа на прогнозите, че до 2030 г. транспортният сектор ще отбележи ръст от 37 на сто, а до 2050 г. - от над 60 на сто, от изключително значение е основата, на която това развитие ще стъпи, да бъде ясна, приложима и справедлива, посочи Булц. Тя подчерта, че преговорите не са били леки, но в крайна сметка ще бъде предложен пакет от мерки на пазара, който да подкрепи бъдещето развитие на единния пазар и стопанската дейност на превозвачите да бъде социално приемлива, справедлива и прозрачна, с приложими правила.

Според Виолета Булц правилата, които са в момента, не обслужват добре европейския пазар. "Те създават хаос и непостигането на съгласие по този пакет и оставането на сега действащите правила не е добро решение за сектора", каза еврокомисарят.

Транспортният министър Ивайло Московски отбеляза, че на днешната среща е "преминато" през всички проблемни въпроси. Това е сектор, който осигурява над 17 на сто от БВП на България, и затова сме длъжни да реагираме винаги, когато има притеснения у превозвачите, свързани с европейското законодателство.

Министърът каза, че разговорите с работните екипи на еврокомисаря и тези на нашия бранш продължават още тази вечер в МТИТС до изработване на всички конкретни детайли от пакета по споразумението.

Еврокомисар Булц, от своя страна, ще има срещи с колегите си от останалите европейски държави и най-вече тези с особено мнение. Да се надяваме на балансирано и устройващо всички страни решение, каза министър Московски.

Не се отказваме от протестите, заяви Илиян Филипов, представител на транспортния бранш. "За първи път има диалог по транспортния пакет и минималните ни изисквания са приети, което е окуражаващо. За съжаление знаем, че почти нищо не зависи от еврокомисаря Булц, тя ще се опита да убеждава другите държави, но лобито в тях е доста силно", аргументира притесненията на бранша той.

"Ние наистина сме заплашени от изчезване и това ще стане, ако пакетът за мобилност се приеме в този му вид", каза още Филипов. Подробности за това как ще протече протестът ще бъдат обявени утре на транспортен форум в София, казаха превозвачите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
0
 
! Отговори
Burgas turistmaps wc преди 5 години
Mnoo vajno....kat izcheznat...nali ima redoven voden morski i rechen transport, kometi, raketi, lodki, gemii, feriboti, metro, liftove, atraktivni helikoptercheta, aviootriad, traktori, droni, patnicheski detski atraktivni vlakcheta, blindirani limuzini...rio2rome
16
0
 
2
 
! Отговори
Dupki Mrasna gaz преди 5 години
Vsichki bg shofiori da slagat kameri na prednite stakla na automobilite si i da snimat bg bezbroinite patni teroristi po bg shosseta....i v neta...
15
0
 
6
 
! Отговори
Пародия на държава преди 5 години
При законодателство защитаващо правата на работниците мурокомунягите лъснаха в защита на робството.
14
3
 
5
 
! Отговори
Шофер преди 5 години
Прав си е макарон отиват нашите фирми там свалят цените с път като кучета в кабините по 3 месеца не къпани а чорбаджиите български богатеят тук кой не иска на хотел да спи вместо и кабината *** на наще псевдобиснесмени пари за хотел не им се дават ама на оркестъра лепат за шофьорите пак нема като пращат камиони и европата че спазват правилата 3 месеца личен опит в кабината имам аи стига
13
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я! Криминални типове и престъпници на снимката, начело с крадеца убиец московски! Тия що са на свобода?
12
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Борбата е безмилостно жестока.Борбата както казват, е епична.Аз паднах. Друг ще ме смени и...толкоз.Какво тук значи някаква си личност?!Те така е и с превозвачите
11
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като искаме да сме в цивилизацията ще спазваме техните правила и ще зачитаме техните ценностите и правата на работещите, а не да защитаваме дивашкото забогатяване, укриване на данъци, машинации и измами на некоректните ни работодатели.
10
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И после се сърдим защо ни третират като втора ръка хора, ами защото нашите работодатели у нас също третират работниците като втора ръка хора с това мизерно заплащане на труда и с нечовешките условия на труд, ето шофьорите спяли с дни в кабините на тировете, не се спазват часовете за почивки..Ние сами не се уважаваме един друг като хора, като достойно заплащане на труда. Да не би нашите рабогодатели да не могат да плащат по-високи заплати, могат ама искат бързо да забогатеят и да си купят поредно
9
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Антиевропейците от Герб ще протестират. Защо са против европейските ценности? Май искат да ни изкарат от ЕС?
8
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 5Пирин е в беда!Спасете го сегаизчакай да се върне Боян
7
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ние наистина сме заплашени от изчезване и това ще стане, ако пакетът за мобилност се приеме в този му вид", каза още Филипов.еми то само с лапане не става, трябва и акъл.Тоя каскет замислял ли се е, как западняците раздават 5-10 пъти по-високи заплати на техните шофьори, гарантират им почивки и не фалират?
6
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За ИЗ(пре)возвачите няма да е добре, защото за шофьорите ще бъде крачка към европейски стандарт.
5
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кого ще защитават, собствениците на превозваческите фирми? А къде са правата на шофьорите? Алчните обственици на превозваческите фирми трябва да намалят малко от печалбите си и да осигуряват нормални условия за работа на тираджиите, да им осигуряват необходимите почивки и адекватно заплащане. Стига крадене и укриване на доходи и осигуровки от нашите работодатели. Щели да фалират, номерата им край нямат. И правителството ни пак защитава обръчи от фирми, а не работника. Не е нормално това.
4
1
 
4
 
! Отговори
Eshet преди 5 години
Bg inspekciata po truda v burgas i regiona, bg patni arhitekti, patni injeneri kak dopuskat nekompetentni bg patnostroitelni firmi, rabotnici i slujiteli da izvarshvat neobezopaseni deistvia, bez nikakva patna signalizacia, bez nikakvi zagrajdenia po patni platna na glavni bg patista kato podlagat na bezumen ubiistven risk svoia jivot, tehnika, kakto jivota i tehnikata na vsichki uchastnici v patnoto dvijenie...ami za kakvo sluji kat i bg armia?! Na tova li gi uchite v bg universiteti?
3
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пирин е в беда!Спасете го сега!
2
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Долу гробарската хунта ! ДОлу нелегитимния режим на мафиота Тиквун и неговите неграмотни мутри !
1
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да изчезват ....