Губим към милиард годишно от "войната по пътищата"

Шофьори искат мерки и анализ на катастрофите
34
Губим към милиард годишно от "войната по пътищата"
Снимка: архив, БулФото

Около милиард лева годишно България губи като държава от загубата на човешка сила и трайна инвалидизация на ранените заради катастрофи, заяви Христо Радков от Обединението на българските шофьори пред БНР.

От обединението са входирали писмени предложения до министъра на регионалното развитие и до министъра на вътрешните работи, за да се оправи пътната мрежа. Посочени са мерки, които не изискват големи разходи като например премахване на растителност, която ограничава видимостта в завоите.

По думите му 25% от катастрофите миналата година са станали на завой, много голям процент от тях - при изпреварване. Ако се увеличи видимостта, от обединението са направили грубо изчисление, че жертвите ще намалеят с около 100 души годишно.

"Виждате как в момента имаме криза на пазара на труда. Започваме да изпитваме недостиг от хора, които хора загиват по пътищата, без да са виновни! Ако се вземат адекватни мерки и този милиард частично бъде спестен - ето ви парите и за изчистването на храстите, и за мантинелите, и за маркировката", каза Радков.

По думите му фрезоване на асфалта на местата, където има концентрация на ПТП, също би намалило инцидентите.

"Моментното състояние на войната по пътищата е логичен завършек от некомпетентността и безхаберието от много години насам. През последните може би 20 години нито веднъж не направиха анализ на катастрофите, за да установят кое ги причинява. През цялото време се хвърляше 100% вина на шофьорите", каза още той.

Макар статистиката на МВР да отчита намаление на смъртността по пътищата, Радков е резервиран към тези данни, тъй като смъртта на негов близък не е била отразена в тази статистика.

"По този начин да може би ще ги намалим на хартия, но реално по пътищата всички виждаме какво се случва - действително има една необявена война с много жертви", изтъкна той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
1
 
0
 
! Отговори
До 27 преди 5 години
Така ли умнико, а кога нашето поколение, ще види нормални заплати не африкански и кога ще доживее да види добър стандарт на живот у нас?
28
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Въпросният господин, дето всичко знае кара без книжка и има в колата си антирадар...
27
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До анонимен 7: Сметката дори е подценена. Сметни колко струва един инвалид на 20-30 години да го издържаш до края на живота му. Но, коментарът ти е много стойностен, защото 85% мислят, като теб (съдейки по +/-) . Това показва, че положението дълги години ще е така и много животи ще бъдат съсипани. Нашето поколение никога няма да види нормално движение по пътищата.
26
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки път когато видя чужденец шофьор в България съм свидетел на огромна простотия. В същото време българите в чужбина са примерни шофьори с висока култура на шофирането. Очевидно нещата зависят не от шофьора, а от контрола и не от размера на глобите, както си мислят онези 80%, а от налагането на предвидените глоби при всяко нарушение. Много по-добре е глобите да се намалят, но да се налагат винаги. Примерно вместо сегашната 1 глоба от 1000 лева, нека има 10 милиона глоби по 10 лева.
25
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Както са си останали каруцарските пътища със завоите, така сега ги асфалтират."Нали си наясно, че при проектирането на пътища УМИШЛЕНО се залагат завои, дори да не са необходими. Прави се за да не могат едноклетъчните да изкривяват ламарината под педа.ла на газта.
24
5
 
7
 
! Отговори
Рязане на зелки! преди 5 години
Всеки ден съм свидетел на простотията на бай-*** по пътищата и ако съм един катаджия и ако това не е БГ,за 1 месец ще напълня хазната на общината с кинти. КАТ не можели да си събират глобите, моля..?! В срок от 3 до 5 дни не се ли плати тая глоба се спира автомобила от движение, книжката на трупчета за 1 година и 1 месец общественополезен труд към общината и без номера от сорта "мой човек",! Няма да има Втори път, защото автомобилът ще бъде отнеман в полза на държавата + 1г. затвор...ефективно!
23
3
 
7
 
! Отговори
истина преди 5 години
Полагат асфалт, но некачествен и не изправят нито един завой. Както са си останали каруцарските пътища със завоите, така сега ги асфалтират. Отидете на отсечката Костинброд - Гинци и ще видите как се прави ремонт, но не се изправят завоите. Новият асфалт ще повиши скоростта, а завоите си остават, което е много опасно. Нека взета пример от байтошово време, когато започна изграждането на този път, но с изправяне на завоите. Със сегашния ремонт не правят нищо, само ще откраднат парите.
22
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Концентрацията на *** в Бг е достигнала 80%.
21
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами преди завой трябва да слагат бабуни.Също и по магистралата.Ще се прочуем по света и ще ни се смеят, но ще свърши работа.
20
4
 
8
 
! Отговори
Валл преди 5 години
Видите ли номер СО бягайте далеко. Деградирали селяни със 30 годишни трошки се мислят за царе на пътя . Днес гледам на последното Капанче на Кокаляне тълпи шофьори загряваха със мастика . После ( карам АУДИ 2017г) карам на места със 110 км и поглеждам назад ,оооо ужас правя задръстване на СО ! Наредили се и изпреварват на завои . Браво герои браво бъдеще на Бг . Ако ви се умира . Слагайте камъка и марш към морето.
19
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В нормалните държави шофьорите са убедени, че ако направят нарушение неизбежно ще бъдат санкционирани за него и не правят нарушения. Затова и катастрофите там са много по-малко. В България е обратното, КАТ санкционира за едно на сто хиляди нарушения, т.е. нищо не прави и затова всеки шофира както намери за добре. В същото време някакви *** си вярват, че шофирането зависи от възпитание и култура.
18
0
 
15
 
! Отговори
Men преди 5 години
Идеята не е да няма война а напротив има хиляди издадени книжки дори на неграмотни хора аз никога не съм виждал някой от ромски произход да кара курсове за шофьори а знаете ли колко много карат...щом един такъв представител може да си го позволи...сметнете за хората с пари... просто глобяват че е бил с несъобразена скорост и всичко е ок
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Действията на шофьорите винаги са следствие на нещо друго, което е истинската причина за катастрофите и нарушенията, но 80-те прецента едно си знаят, едно си баят - шофьорите са виновни и затова толкова години катастрофите и нарушенията все се увеличават и все говорим за война на пътя. Докато не се разберат истинските причини за нарушенията и катастрофите, а продължава обвиняването на шофьорите, никога нешата по пътищата няма да станат по-добре.
16
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма нужда от анализи-рядко са техническите причини, въпреки че се случва все още. Основно са виновни шофьорите. Кара се от всякакви хора, с различни виждания за живота , смъртта и инвалидността. Има уморени, агресивни, разсеяни, самоуверени....., като повече са разумните шофьори. Затова не всеки ден се блъскаме или нас ни блъскат. Вероятността да ви удари "камикадзе", обаче не може да се изчисли, тъй като не е ясно кой кара, може би някой ден всички ще имат психо-профил и колата ще предупрежд
15
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Война по пътищата няма, а има липса на контрол за спазването на закона.Статистика за катастрофите няма, а има нагласена статистика на КАТ, в която няма почти нищо вярно.
14
1
 
18
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Анализ на катастрофите не може да се направи - липсва вярна статистика за това. Статистиката на КАТ е напълно погрешна и това се знае. Проблемът в последните 28 години е неработещия КАТ. Първо КАТ спря да работи, защото полицаите ги беше страх от мутрите, после на КАТ им хареса да не работят и продължиха нищо да не правят, а когато хората в България пак се осмелиха да шофират някъде, около 2000-та година, всички започнаха да подражават на мутрите в шофирането, поради липсата на контрол.
13
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да разбираме, че проблемът е в загубата на пари на робовладелците, а не това, че умират хора.
12
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам чувството, че скоро ще се откажа да карам кола, то камери, то агресия, то некомпетентни, то възрастни и жени които не поглеждат ни на ляво ни на дясно, то пешекодци камикадзета, а бе кво да ви кажа.... Карането на кола си е истинско приключение в България!
11
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
евала бе капацитети! заради баламурниците дето изпреварват едно към гьотере като абсолютни камикадзета, дай да фрезоваме асфалта и да чупим на всички колите. Копаем дъното...
10
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Суджук Стара планинаДокажи го!