Търговия: Всяка четвърта нова кола у нас препродавана в Европа

Това обаче не е незаконно, сочи секторът
27
Търговия: Всяка четвърта нова кола у нас препродавана в Европа
Снимка: Reuters

Всяка четвърта нова кола, която е закупена в България, след това е препродавана в чужбина, съобщава "24 часа", като се позовава на данни на търговци. По този начин голяма част от вносителите на нови автомобили в България трупат допълнителни приходи.

Според официалната статистика на Пътна полиция за продажбите през 2018 г. у нас са пласирани общо 39 631 нови леки и лекотоварни возила, от които 5139 са дерегистрирани още през първите 6 месеца от покупката.

Това на практика означава, че тази бройка е директно предназначена за реекспорт. Тези коли са с български номера за няколко дни или месец, за да се отчетат пред производителя като реализирани продажби.

Всъщност, реекспортът е стандартна практика, която беше още по-голяма по време на икономическата криза. И сега обаче обемът на продажби по този начин е значителен.

Според търговци обаче броят на изнесените нови коли навън е и още по-голям, защото има и много сделки, които въобще не минават през регистрации с български номера.

Допреди няколко години реекспортът се държеше основно от представителите на японски и корейски фирми у нас, които водеха българския пазар все още като развиващ се и често даваха по-ниски цени за България, отбелязва изданието.

Реекспортът не е забранен, но проблемът е в това, че по този начин се изкривява истинската картина на продажбите на леки автомобили в България, отчитат специалистите. Като най-меродавна се счита статистиката на Пътна полиция, която отскоро е “полудостъпна” чрез ровене в безкрайни таблици и в страницата на МВР в интернет. Данните от нея са сходни с тези на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА), които черпят информация от самите производители.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
7
 
1
 
! Отговори
кмета преди 5 години
оооязе си карам аудито 2016,*** че го маиням,че остаре..
24
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма такава държава
23
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Еврика, разкриха тайната на продажбите на нови коли в България. Народът купувал като невидял нови коли, за да ходи на почивка в Гърция и да пътува с нова кола по новите магистрали.
22
14
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Продават се и още как! Пълно е с коли в диапазона 25-35к лв, главно Тойоти, Дачия, Пежо и VW. Лизинги с месечни вноски от по 300-400лв, абсолютно приемливо.
21
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами аз когато казвам че нови автомобили в булгарско никой не купува те ми вадят статистики колко много народ си били купили нови автомобили. Да купили са си ама само на хартия. Този номер го правят откакто свят светува вие сега ли се Събудихте бе заспалите.
20
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е нали само преди няколко месеца писахте точно тук статия за това колко много българи си купували нови коли и били богати. Сега що стана..... Пак некакви схеми.
19
11
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само направил гуша гербер може да си позволи нова кола!!
18
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всяка осма кола, а не всяка четвърта и не в Европа, а извън България. България е в Европа, а явно препродажба в България не е тема на новината. Колкото до статистиката на МВР, в случая на КАТ, то тя за нищо не става и обикновено е доста остаряла. Сега примерно в един от порталите на парвителството има някакви силно обобщени данни за 2014 и 2015 година. За какво ми са толкова стари и без детайли?
17
9
 
11
 
! Отговори
Край тъча преди 5 години
Пийте си хапчетата редовно, евроатлантически ястреби - сутрин синьото, вечер червеното!!!
16
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До extremist"Нова" кола е автомобил с показания на километража (одометър, както би казал Краси) до 50 км. Купуваш я в салона, качваш я на автовоза и я продаваш нова където си искаш.Капиш?
15
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
бг автоморгата на таралясници
14
4
 
5
 
! Отговори
Ами така е.. преди 5 години
За да печели Държавата, трябва да се завишат таксите..... Хахахаааа...!
13
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
съобщава "24 часа" ..........хаха ......тука в тоа сайт има ли Текст който да не е копиран от друга Медия?
12
9
 
8
 
! Отговори
До така ли преди 5 години
те западняците си ги сглобяват тез коли в Русия, никой реекспирт там не прави
11
3
 
15
 
! Отговори
Опаааа... преди 5 години
Значи, трябва да се вдигнат таксите по реекспорта на колите... Хахахаааа
10
3
 
22
 
! Отговори
до така ли преди 5 години
чети бе, връщат се обратно в ЕС щито в Гърция тази кола е с 5000 евра отгоре новичка. Каква Русия и араби сънуваш
9
15
 
5
 
! Отговори
Така, ли.... преди 5 години
Значи, снабдяването на Русия и арабския свят, със западни коли, минава основно през България.Тогава се пита..... "КОЙ ИЗПЪЛНЯВА ПОРЪЧКИТЕ".. И КОИ СА ФИРМИТЕ..???!Значи----не са само араби.. Хахахаааа
8
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До DiscoveryНе печелят производителите, а дилърите. Това е съвсем различно!
7
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е отдавнашна практика, нищо ново. Тук цените са доста по ниски, един и същи модел може да достигне до 10-15к лв разлика, в сравнение с цените в ЕвропаТака че нищо не се криви, поне от 15тина години си е все същотоСъщото но в обратен ред се прилагаше за скъпи и луксозни коли. Всички са виждали еднаквите номера почващи с SHA. В един момент се усетиха и намалиха акциза, сега си ги взимат директно оттук
6
8
 
6
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
Нещо не разбирам смисъла на това... купуват я тука уж фиктивно и я препродават в чужбина? То вече няма как да я продадът, като нова кола? Как печелят производители по тоя начин...