Японска мощ: 40-тонен булдозер ще помага в строeжа на "Хемус"

"Автомагистрали" ЕАД купува нови камиони и тежка строителна техника
Обновена: 7 апр 2019 14:33 | 7 апр 2019 14:18, Красимир Ангелов
72

Снимка: МРРБ

Държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, която ще изгражда новите 134,14 км от "Хемус", разширява наличната си строителна и транспортна техника с 20 тежкотоварни автомобила и 11 тежки строителни машини.

Сред тях има булдозери, колесни багери, верижни багери, челни товарачи, валяци и комбинирани багери. Сред най-впечатляващите машини е 40-тонния булдозер, разработен в Япония. "Той е толкова мощен, че може да прегази танк. Не му отстъпват по сила и новите верижни багери с тегло 36 т. и 22 т. Кофата на такъв багер "яде" скалата като пясък", похвали се главният инженер на фирмата Евгени Генчев, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

Според експертите наличието на новата техника ще улесни и ускори работата по новото трасе на "Хемус", тъй като скалната маса, пръстта и асфалтът на този тежък участък ще бъдат милиони кубици.

Още по темата
За покупката на тежките машини се използват средства на "Автомагистрали" ЕАД. Отпуснатите от правителството 1,124 млрд. лв. без ДДС за изграждане на новите 134,14 км са по сметка на МРРБ в БНБ и от тях не може да се плаща авансово, а само срещу свършена работа, припомнят от строителното министерство.

Новото оборудване подсилва съществуващия машинен парк на "Автомагистрали" ЕАД. Дружеството вече притежаваше 169 различни типове техника. Отделно има над 60 микробуса, леки автомобили и други.

Гордостта на компанията е машината "Крамер", която се използва за ремонт, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения и е единствена в България. Обслужва се от специален екип, а работата й на ден осигурява близо 2000 лв. приход за компанията, тъй като се отдава под наем на частните строителни фирми.

“Автомагистрали” ЕАД планира да купи и високотехнологична лазерна технология, с която може да се контролира строителството от въздуха. Тя ще улесни значително и процеса на проектиране и ще съкрати времето, необходимо за неговото извършване.

Изграждането на новите 134,14 км от "Хемус" бяха възложени на "Автомагистрали" ЕАД през декември 2018 г. от Агенция "Пътна инфраструктура" с договор по т.нар. "ин хаус" процедура, предвидена в Закона за обществените поръчки. Очаква се строителството на новия участък да започне през пролетта на 2019 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е ли руски вловще не ми го хвалете
31
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Коматсу е измислен от българин, който преди 50 хиляди години е занесъл култура и писменост на японците. Както и компота ... компютъра, е измислен от българин!
30
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
булдозера,колкото и да е мощен, не може да се справи със здрава скала,само с изветряла или с варовик,40 тона не са много и по принцип ще се изненадате ако разберете колко конски сили е,повечето машини от този тип са с мощност на спортна кола 200-300 конски сили максимум,основната работа върши рога им който концентрира масата на машината в една точка и успява да разбие по-меките скали,основната им сила е в пробутването на земни маси
29
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
АМ Хемус 425 километра, строителството започва 1974 година 2019 година готови 177 километра, с това "темпо" на строителство едва ли ще има някой жив между тук списващите да види Готова!
28
27
 
19
 
! Отговори
Браво Бойко преди 5 години
За десет години Бойко построи повече отколкото комунистите успяха за 60 години.Как да не му се радва човек. Неговия отпечатък върху историята е такъв че например социалистите еволюираха от Станишевото "асфалта не се яде", до това че най-закоравелия социалистически район в страната - северозапада, организира демонстрации да искат магистрала и за техния пайон. Довърши втори мост над Дунав който започна Иван Костов и на който се подиграваха социалистите. Сега същите искат трети.
27
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как ли се влиза в кабината? Дали ползват алпинистко оборудване? Не са се сетили японците да инсталират на този 40-тонен булдозер един асансьор за механик-водача.
26
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Можел да прегази танк, но ако го настигне.Танкът трябва да е заспал, окопан и маскиран.
25
9
 
12
 
! Отговори
Anon преди 5 години
Може и да прегази някой руски танк... дето са по 40 тона... ама американците са по 70 тона...
24
8
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
40-тонния булдозер бил толкова мощен, че можел да прегази танк.Хора, спрете се, бре! Разказвачи на приказки за малки деца.
23
19
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От Велика Русия е правото ти да бъдеш българин... Но ти ти явно не държиш много на това.
22
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има,с какво гориво се движи този булдозер според теб....
21
13
 
14
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 5 години
А нещо от велика Русия няма ли ?
20
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
яде скалата като пясъкТехническо обяснение на български инженер обясняващ на тамошните ***, невиждали багер! Без по нататъшен коментар!
19
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До19. Ще се открадне от държавния колектив. А там където има колектив отговорност няма. И така от избори на избори. Държавата богата купува , народа беден!?
18
8
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Статията е с цел да ни убеди че не Пеевски ще строи магистралата като подизпълнител а държавното дружество.НО аз си спомням много добре как Кремиковци беше държавно дружество а Илия павлов беше на "входа" и "изхода".Сладка работа..........Върнахме се в 90-те години на миналият век.Всеки момент чакам Тодор Живков да стане от гроба и да ни поведе към светлите комунистически бъднини.
17
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Руските са по убави мъчат се всички да ги стигнат но немогат защото руснаците единстенно работят
16
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По скоро обратното - ако можеха с 10т булдозери да строят, тогава да се хвалят. То така и баба знае - с парите на народа. За комисионни - No Comment.
15
5
 
48
 
! Отговори
видял преди 5 години
Хемус се строеше с 9 /девет/ КАМАТСУ.Имаше предприятия УНИКАЛНА ТЕХНИКА /така се казваше/Къде са сега къде е Демага от Козлодуй /3 в Европа 1100т/къде са ФАУН И ФАБЛОК влекачите къде са Либхерите /250/500т/ по 1000000 марки за кран.Имаше техника последен модел /къде е....Моля който нея виждал и който не е участвал в строителството на ВЕЛИКИТЕ национални обекти да не коментира.И това ще се открадне ...
14
8
 
29
 
! Отговори
ГОГО преди 5 години
Само като си помисля,колко пари трябва да се окрадат само да се платят тези машини!!!! Малиии....
13
5
 
30
 
! Отговори
до 15 преди 5 години
"Българите сме създали компютъра и основали Коматсу, дали култура и писменост на японците."-всяка вечер Ганко на 5 ракии се тупа по гърдите и разказва как е най-умен, най-можещ и най-знаещ , а в същото време е на дъното май излиза че е най-***.