За пътища без опасност: Спешен одит на системата!

Оставките не са морален акт, а на отчаяние
19 апр 2019 22:44, Боряна Павлова
9

1810 гледания   |  Още видео
Още седем души получиха обвинения за катастрофата с 20 жертви край Своге. Жителите на града обаче не са удовлетворени, защото според тях при липсата на ефективни присъди не се поема реална отговорност.

Взеха ли си институциите поука от тежката катастрофа - коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

"Оставките в България отдавна не са морален акт, а акт на отчаяние. Най-тежкото нещо е, че всички, които подават оставка, го правят с високо вдигнати глави. Когато подаваш оставка и не се чувстваш виновен, е по-лошо", смята Богдан Милчев.

По думите му всички нови кадри, които идват на мястото на старите, мислят по същия начин. Според него те са част от администрация, която се съпротивлява срещу промяната, а ние имаме нужда от нов подход.

Той коментира, че вината не е у тези, които подават оставки, а в начина на мислене на отговорните лица.

"Първото, което трябва да се направи, е спешен одит на цялата ни транспортна система, свързана най-вече с организацията на движение. Пътищата ни не са обезопасени", посочи Милчев в "Денят ON AIR.

Той смята, че има проблеми с контрола, обучението и образованието в сферата на пътната безопасност.

Според Богдан Милчев МВР трябва да направи акция върху организацията на пътищата ни - дали знаците, маркировката и мантинелите са на мястото си.

"Ако ги няма, не да пише предупредителни писма - глобата е до 7 000 лева. Нека глоби 10 пъти един кмет на община, нека да глоби шефа на АПИ", коментира специалистът пред Bulgaria ON AIR.

Богдан Милчев коментира и катастрофата с Лютви Местан, която му коства книжката заради причиняване на смърт по непредпазливост.

"Следващата седмица очакваме да бъде готов докладът. Не правим разследване, изследваме средата на тежки катастрофи и търсим какво можем да подобрим", обясни той.


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Малко е странно бившия шеф на кат софия да говори за това кой не си е свършил работата. Когато си години наред шеф на дъщите тези хора и не си направил нищо, сега с какви очи излиза и дава акъл??? ЗАЩО не направи хубавите и умните неща докато имаше възможност? Защо няма контрол по пътищата?? На един *** каращ пиян и с превишена скорост винаги мантинелата ще му е виновна! Търсим вината винаги в другитр, а трябва са погледнем първо себе си. Без контрол нищо няма да намали загиналите.
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
СИстемата е ясна.
Прогнила е от корупция.
3
0
 
8
 
! Отговори
V преди 2 месеца
Исках да кажа само че по Европа има едни табели не са стационарни а се разгъват и се полагат направо на лентата която има ремонт .В града се поставят на 200 метра .Тези табели са около метър на метър и ако се удариш в нея няма да ти стане нищо но ще спреш .На тия табели пише и Да потраем малко за да живеем на по добро място (нещо такова)Та ако имаше такава табела дето се пребиха хората .Нямаше да се пребият;) Това е работа на кат там ,защото те имат нужната власт .Хвърлят в багажника табелата и
2
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Пътищата са обезопасени ама за автомобила на Милчев не е много сигурно дали е обезопасен и за тролейбусите без колани. Ти като караш западна таратайка-убиец и златна магиcтрала нема ти помогне. Купувайте си руски автомобили и тролейбуси.
1
3
 
9
 
! Отговори
показателно преди 2 месеца
"Богдан Милчев коментира и катастрофата с Лютви Местан, която му коства книжката заради причиняване на смърт по непредпазливост".

Рязанoто убило човек и за наказание му взели книжката. А тези пoсерковци ми говорят за одит?!