Убиха ли я? Теснолинейката остана само с едно влакче

Всички останали 7 композиции са частично или напълно отменени
24 сеп 2019 11:40,
34
Убиха ли я? Теснолинейката остана само с едно влакче
Снимка: Родопската теснолинейка

Родопската теснолинейка е напът да бъде изцяло заличена или заменена с автобусни превози, алармира гражданското сдружение „Родопската теснолинейка“. Разтревожените граждани разказаха какво се случва с една от най-красивите и нужни влакови линии в България.

Още по темата

БДЖ отбелязва 80 години от откриването на жп линията до Белица 

„В последния почивен ден – 23.09.2019 г., само последния за деня влак по теснолинейката пътува от край до край. Всички останали 7 композиции бяха частично или напълно отменени от БДЖ поради липса на изправни локомотиви.

Проблемът датира от началото на юли месец, след като за половин година държавният железопътен превозвач допусна по ред причини от 6 машини в движение да останат само 3. Поради тази причина през цялото лято бяха отменени множество влакове по линията, а стотици желаещи да пътуват се отказаха, установявайки, че вместо с влак БДЖ им предлага превоз с автобус.

Вчера първите влакове в двете направления са изцяло отменени и на тяхно място е осигурен автобус. Подробността, която БДЖ пропуска обаче, е, че жителите на селата около гара Цветино остават необслужени, а те пътуват именно с първия влак от Добринище – 16102. Когато той не се движи, автобусите не достигат до Цветино поради липса на шосейна мрежа. Влошената транспортна услуга именно за тези пътуващи ги отблъсква от железопътния транспорт и същите търсят други алтернативи в комбинираното пътуване с личен превоз по черните горски пътеки.

Основните влакове през деня 16103/16106 „Родопи”, 16104 „Вихрен” и 16105/16108 „Места” са обслужени само от Септември до Якоруда и обратно, а оттам – с автобуси.

Припомняме, че на 08.08.2019 г. директорът на Поделение за пътнически превози Пловдив при БДЖ – инж. Ангел Даскалов, обяви в национален ефир, че до края на месец септември теснолинейката ще разполага с 2 резервни локомотива или общо 5. И това твърдение обаче не издържа след като вчера до обяд теснолинейката отново остана с 1 локомотив, а от 8 влака се обслужи изцяло само 1 – чак вечерта.

По повод създадените проблеми през лятото и изречените лъжи от служебно лице на висока позиция в държавните железници се обърнахме към министър-председателя, президента и омбудсмана на Република България с искане да бъде потърсена отговорност за случващото се и обявените лъжовни и подвеждащи твърдения  национален ефир. Получихме отговор от БДЖ, в който се казва, че от Дружеството не намират основание за търсене на дисциплинарна отговорност на въпросния служител. Ръководството на пътническия жп превозвач обяви официално, че теснолинейката е приоритет, но ето, че отблъскването на интереса към линията продължава да се случва „на пълни обороти”.“, става ясно от позицията на „Родопската теснолинейка“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
1
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Все файда, едно влакче, което някой ден също ще махнат . Радвайте се, че още го има!
23
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като я подарят на някой наш другар, който на ушким ще я спаси, всичко ще си дойде на местото.
22
0
 
3
 
! Отговори
аззз преди 4 години
Това е златна мина. Ама явно не могат да се разберат кой да прибира златото.Кой печеливш, кой губещ като предприятие се решава с молив и лист в ръка.Какво значи - не е печеливша? Някой вярва ли, че няма да има хора, които да се качват на яки цени само заради гледките? Аа не , не че вярва - ами прави сметки на другите колко им излиза и как парите валят. Спрете да мислите за пари - току виж - потекли.
21
1
 
12
 
! Отговори
334, до 21 преди 4 години
Който не е видял теснолинейката, той може да разсъждава за финансови загуби и нецелесъобразност. Зад всичко стоят автобусните фирми на Доган, които унищожиха БДЖ. Никой от властта не е видял с очите си - още по-малко да се е качвал на теснолинейката, - затова преди години побързаха да закрият теснолинейката гара Варвара-Пазарджик, която същи беше уникална. А сега и тази, за която са вложени страхотни човешки и финансови ресурси.
20
13
 
3
 
! Отговори
До 22 преди 4 години
Тогава я вземи на концесия тази линия, поддържай си я, привличай туристи, направи печеливш бизнес, спечели много пари, но съм твърдо против от мойте данъци да се изливат милиони за да може маняци като теб да си чешат крастата.
19
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е нещо екзотично и трябва да се запази . В нея са се вложили много средства и труд . С малко мозък може да стане нещо много търсено . Ако се спре ,за отрицателно ще се разграби и край на мача . Никога няма да се възстанови след това .
18
2
 
4
 
! Отговори
Напът или на път преди 4 години
Когато думата напът е наречие,трябва да се пише слято според правописния речник.Например: Напът съм да се сдобия с нов телефон.
17
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ///И като е печеливш бизнес, къде са туристите, къде са парите, смешнико? Големия бизнесмен, обаче с мойте пари.
16
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гълъбов,"напът" се пише НА ПЪТ!Справка - "Официален правописен речник на българския език" 2012 г.дЕдовците като им понапреднат годините ги Фаща склерозата и стават дребнави. Ти Дедо разбра ли за какво иде реч, или си много бунадясъл?
15
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гледат да унищожат всичко, защото сигурно ще я приватизира някой и ей така, за без пари, дори с дългове.
14
1
 
5
 
! Отговори
Дедо преди 4 години
Късайте ги тия дипломи.....ако ВЪОБЩЕ ги имате,де!
13
2
 
6
 
! Отговори
Дедо преди 4 години
Гълъбов,"напът" се пише НА ПЪТ!Справка - "Официален правописен речник на българския език" 2012 г.
12
1
 
20
 
! Отговори
/// преди 4 години
Това е единствената запазена работеща теснолинейка на Балканския полуостров.В други държави щеше да е превърната в атрактивен, добре печелещ атракцион. В други държави.
11
3
 
22
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 4 години
Тази линии трябва да се закрият не само там, а в цялата страна, трябва да останат само онези които са ефективни, трябва да се изградят високоскоростни трасетаЧул *** за високоскоростни влакове и "барабар Петко с мъжете". В Англия, Германия и много други страни в света си пазят и експлоатират старите влакове и атрактивни жп. линии. Имаме една такава и нея да затрием.
10
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Във всяка друга държава биха го оставили.Царе сме по разсипията..
9
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като знам в Австрия, Швейцария, Италия и къде ли не какви теснолинейки има - с панорамни вагони, електрифицирани, чистички. На прави участъци се движат със 60-70 км/ч. Туристите луди пари плащат да се возят на тях. А нашите безхаберници от БДЖ-то... Какво, не могат да купят 1-2 локомотива втора употреба ли???
8
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма дума "напът". Моля, не ме цензурирайте, когато посочвам грешки!
7
4
 
12
 
! Отговори
Пламен преди 4 години
Та викаш, писахте до Джелял Касапина, та да ви излъже отвисоко, ако изобщо обърне внимание. Да не се окаже, че Решетников има пръст в цялата работа? Няма живот в тази страна, няма... Ама виж, стадиона в Кърджали и УНСС, какви милиони ще усвоят, и някое друго околовръсно на Ямбол ще дооправим от предният ремонт. Схемата ГЕРБ оползотворява, като за последно! Идват избори, вземете мерки!
6
13
 
3
 
! Отговори
До 5 преди 4 години
И като създадано, очевидно според теб не се нуждае от поддръжка, не се нуждае от гориво, не се нуждае от персонал и т.н.? Ей така се върви влакчето, без да генерира никакви разходи? Колко ни струва на нас това влакче, искам да напишеш!
5
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
НЕЩО СЪЗДАДЕНО ДАГО УНИЩОЖИМ, КРАСИВО ВЛАКЧЕ И ВЪРШИ РАБОТА