Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България

В основата е големият вътрешен пазар в съседката ни
3 окт 2019 08:20, Нели Христова
432
Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България
Снимка: Reuters

Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe, основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

Още новини от автомобилния свят четете на сайта на Аутомедия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


432
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
да си харчат парите социалдемократите или там както ги знаем, нищо германско повече няма да си купя. Колите в Турция са малко и малко е си останат при най-скъпият бензин, а у нас са толкова много заради липсата на държавна политика за обновяване на автопарка.
11
4
 
52
 
! Отговори
Елемаг преди 4 години
Преди месец ви обяснявах,че за изборите ще има обещания от сорта на заводи,тръби и какви ли не мегаломански обекти.А преди 3 писах,че тая работа с WAG групата, няма как да стане.По стара традиция на сайта, бях цензуриран!!!Толкова за свободата на словото в България.
10
4
 
43
 
! Отговори
kukla преди 4 години
Че то още от 70-те години на миналия век всички производства се изнасят от ЕС. Имаше една лека вълна след 1989 г. когато някои фирми се изнесоха към изт. ЕВропа. ЕС не може да се конкурира с днешния свят с неговото протенциозно трудово право. ЕС-законите стимулират мързела, простотията. В ЕС може да не ходиш на работа и да получаваш повече от тоя дето работи.
9
20
 
15
 
! Отговори
хохо преди 4 години
До ХахаАМи качеството на VW е пълен ШИТ.. Питайте някой в Америка и КАнада какво мислят за VW :)))
8
0
 
36
 
! Отговори
x преди 4 години
то вижте статията за разбитите спарк коли от хванатите *** и няма смисъл повече да обясняваме защо са избрали Турция
7
5
 
43
 
! Отговори
ира преди 4 години
Щом европеиските производители бягат от ЕС то значи в скоро време да избягат всичките ивеститори от ЕС и Русия и др руски републики ще намажат там пазара е голям и нищо чудно в скоро време да видим и това В българия никой няма да дойде това е ясно като бял ден
6
21
 
45
 
! Отговори
хаха преди 4 години
Смешни и жалки доводи ... хаха ще се спукам от смях. VW заслужават още една тлъста глоба, малко им беше ... Значи България е ограничена от правилата на ЕС , а VW не са... много интересно..! Да не говорим, че германските депутати са възмутени от това. ЕС налага санкции на Турция , а немски фирми наливат вода в мелницата на диктатора. Ако България е малъ пазар , какво ще кажат за пазара на Словакия и Унгария !? Много ще ме изкефи американците да им треснат още една солидна санкция за Иран...
5
7
 
36
 
! Отговори
Бай Пешо преди 4 години
Германците са турци!!!
4
8
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 1Не бе,германците в прав текст са казали онова,което ние знаем за БГ,но не искаме да кажем!Другото са празнодумиците на Бибико.
3
11
 
26
 
! Отговори
Хаха преди 4 години
Ваг от Турция. Качество под въпрос. То и сега е под въпрос пък тогава
2
5
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Германците и съседните им държави ще изсмучат цялата икономика на ЕС, като развиват търговия и инвестиции с азиатските пазари в Турция, Русия, Китай, Казахстан и тем подобни. Това не е първото пренебрегване на България и ако не друго, поне има някакво логично обяснение.
1
6
 
68
 
! Отговори
1 преди 4 години
и какво излезе, да си член на ЕС е прецакване, по отношение на такива мащабни инвестиции и то това ти го казва държава членка. ега си ЕС-то, прави са си Великобритания да се махат само плащаш членски вноски и после санкции и прави краставици ха-ха