Защо се случи тежкият жп инцидент в Хитрино?

Експерт: Натрупани са поредица от грешки
Обновена: 23 яну 2020 22:15 | 23 яну 2020 22:15, Веселина Йорданова
9

1528 гледания   |  Още видео
Окръжният съд в Шумен призна за виновни машинистите от фаталния влак, дерайлирал в Хитрино през декември 2016 година. Димитър Михнев, който е управлявал композицията, получи присъда от 15 години затвор, а неговият помощник – Радослав Петков – 10 години. Но какви са изводите от катастрофата?

"Когато преди много години започнах работа в железниците, най-силният отдел беше безопасност, и те казаха, че никога катастрофата не е следствие на една грешка или пропуск. Поне три неща трябва да се случват и когато се натрупат поредица от грешки, се случва това", каза председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи проф. Симеон Ананиев в предаването "Денят ON AIR".

Той посочи, че инфраструктурата не е ремонтирана от години, а този модел цистерна вече не се използва в страните от "първа група" в ЕС. Проф. Ананиев добави, че цистерната е била с много тънки стени.

"Старите железничари винаги казваха - 20% отговорност носи линията, 30% - подвижният състав, 25% - машинистът. Всяка една от службите се бореше да докаже, че другата е виновна. В чужбина се правят модели, които показват с каква скорост се движат превозните средства. Тези модели са доста скъпи, но чрез тях може да видиш дали при 80 км/ч влакът може да дерайлира. Ние сме доста назад в това отшенение, за съжаление", каза още той пред Bulgaria ON AIR.

Ананиев е категоричен, че машинистите не трябва да карат с висока скорост и грешката е системна. Отдавна в страните от "първа група" в локомотивите има автоматична сигнализация.

"Ние, ако не си правим изводи и не правим мониторинг, за да намалим пораженията до минимум - ще имаме проблеми. Винаги е имало катастрофи и винаги ще има. Железницата е много сложна система, но трябва да се работи в тази посока. Нашата инфраструктура няма постоянен мониторинг", допълни той.

Експертът каза още, че има специален правилник за превозването на опасни товари. Влаковете, когато прекарват такива товари, които не са само горивни, но и радиоактивни, не трябва да спират в населени места. Има специални консултанти по безопасността, които трябва преди всеки превоз да видят маршрута.

"Изводите от тази катастрофа - трябва абсолютно безкомпромисно да се спазват изискванията на правилниците", добави проф. Ананиев.

 


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
Асен преди 2 месеца
При влизане в отклонение с 80 км/ч при допустими (разрешени) 40 км/ч пръв ще дерайлира локомотива, а не вагон от средата на композицията. Това просто показва, че скоростта на влизане в отклонението е била по-малка, вероятно около 60 км/ч и дерайлирането е станало най-вече поради дефект на цистерната.
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Не знам доколко са виновни машинистите,но ако се баха движили с указаната скорост,със сигурност щяха да отърват присъдата! винаги съм казвал,че един километър огора може да те вкара в затвора,а един отдолу може да те спаси!
7
1
 
4
 
! Отговори
Възмутен преди 2 месеца
Аз пък питам ЗАЩО САМО МАШИНИСТИТЕ БЯХА ОСЪДЕНИ?ЗАЩО НЕ СЕ ДОПУСНА ВЪНШНО РАЗСЛЕДВАНЕ?!
6
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Местните хора казяат, че и сега влаковете се движат с голяма скорост през населеното място. Кой контролира скоростта на влаковете? Има ли наказани за неспазване на ограниченията? НИКОГА не са изнасяни подобни данни.
5
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
неподдържано жп трасе.цистерни които са стари и не отговарят на никакви изисквания за пренос на опасни товари.машинисти без квалификация и дисциплина.възможен атентат със стрелките на релсите в район със смесено население
4
0
 
13
 
! Отговори
Старият машинист преди 2 месеца
Г-н Михнев казва, че никога ЖП катастрофа не е в резултат на една грешка.

Това е така, така са направени правилниците в железниците, че ако един служител сгреши, това да не е фатално. Катастрофите са наслагване на няколко грешки.
Тогава?
Къде са другите осъдени за грешки?
3
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Хитрино е експеримент.И машинистите нямат никаква вина.Самото подреждане на цистерните и положението на стрелките го доказват.Но всичко се замазва.За в бъдеще може би ще има още експерименти.
2
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Хитрино е експеримент.И машинистите нямат никаква вина.Самото подреждане на цистерните и положението на стрелките го фоказват.Но всичко се замазва.За в бъдеще може би ще има още експерименти.
1
1
 
15
 
! Отговори
ГРОБАР преди 2 месеца
Не са виновни машинистите, а пропадналата държава и неработещите институции, при управлението на банкянския *** ат Банкя!

Спонсорирани публикации