Всеки четвърти загинал на пътя - пешеходец

Полицията с акция до 31 януари насочена към пешеходците в цялата страна
24 яну 2020 21:45, Красимир Ангелов
12
Всеки четвърти загинал на пътя  - пешеходец

1752 гледания   |  Още видео

Всеки четвърти загинал на пътя през изминалата 2019 година е пешеходец, сочи анализът на предварителните данни за пътния травматизъм за миналата година. Данните бяха представени  на брифинг в Главната дирекция "Национална полиция", на който присъстваха инспекторите от отдел "Пътна полиция" Мария Ангелова и Петър Соколов, както и Росен Рапчев, експерт в Държавна агенция "Безопасност на движение по пътищата".

В тази връзка от днес до 31 януари в страната се провежда специализирана полицейска операция, насочена към спазването на правилата за движение по пътищата от пешеходците.

Целта на операцията е намаляване на травматизма сред самите пешеходци, които са сред най-уязвимите групи участници в движението по пътищата, поясни инспектор Петър Соколов от Пътна полиция. Според обобщени данни на ГДНП, представени от инспектор Мария Ангелова, през  2019 г.  са настъпили 1739 тежки транспортни произшествия с пострадали пешеходци.

"През изминалата година нямаме загинал пешеходец само на територията на Област Смолян, което показва, че това е проблем с национално значение", подчерта Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движение по пътищата" (ДАБДП). По думите му броят на загиналите и ранени пешеходци расте от октомври до януари, като това може да се отчете с увеличаване на тъмната част на денонощието, когато пешеходците стават много по-трудно видими за водачите на превозни средства.

Най-уязвимите групи са хората над 65 годишна възраст и децата.

"При произшествия с деца се откроява особено уязвима групата загинали и пострадали от 10 до 17 години – възрастта, на която често те тръгват самостоятелно на училище и предприемат повече индивидуални действия без възрастен до тях", посочи още Росен Рапчев. Той призова родителите да поставят светлоотразителен елемент на дрехата или раницата на тяхното дете.

Според него дори дребен елемент може да го направи много по-видимо за превозното средство.

Друга уязвима група участници в движението са възрастните пешеходци. От една страна те често са по-бавно подвижни и понякога надценяват собствените си възможности да пресекат бързо пътното платно. Те са изключително уязвими, дори при сравнително леки удари със значително по-ниска скорост.

Сред акцентите на брифинга бе и отвличането на вниманието, когато сме на пътя. През 2019 г. ДАБДП реализира информационна кампания под надслов "Пиши, когато стигнеш", насочена към превенция използване на телефон при шофиране.

Не по-малка е опасността, когато пешеходец излиза на пътното платно и вместо да се огледа е съсредоточил вниманието си в мобилния телефон. Все повече млади хора се движат със слушалки – те трябва да са с още по-засилено внимание, когато пресичат, защото на практика едно от сетивата им е блокирано, посъветваха още експертите.


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Докато пешеходците пресичат където си искат, така ще е. Пропускат да кажат, че повечето смъртни случаи са изцяло по вина на пешеходеца и нямат нищо общо с пешеходните пътеки. Просто всеки пресича, където си реши, а после обвиняват шофьорите. ИдИИиоти в България, колкото искаш.
9
2
 
8
 
! Отговори
шматка преди 2 месеца
Обличайте децата със светли ярки дрехи.Забравете черното
8
3
 
2
 
! Отговори
??? преди 2 месеца
Какъв е частта от загиналите пешеходци заради промененият от Валери Симеонов закон, който направи пешеходците съпричинители на катастрофите на пешеходна пътека?
7
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В тази връзка от днес до 31 януари в страната се провежда специализирана
полицейска операция, насочена към спазването на правилата за движение по
пътищата от пешеходците.
............................

Хахахаха,
пешеходците виновни че са ги блъснали джигити.
6
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нищо необичайно, когато всеки втори е шофьор, а нацията се състои основно от тъпунгери с всякакви видове тапии. Ако целта е да се запази прирастът, то по-добре би било да се ограничи възможността за шофиране. Ако пък целта е цялостен просперитет, трябва да се затегнат критериите в много области, като например прием във ВУЗ-овете. И най-вече да се отстранят катилите от държавните постове. И може би да бъде въведено смъртно наказание, за поука.
5
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ба баба си има *** бабо не ми трио коментари ите
4
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ако ни обрежат 50% от краката и манеме да сме вече пешаходци, дали ще се увеличи със 100% броят на загиналите еднокраки пешаходци
3
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В някои държави конфискуват телефона докато не платиш глоба. Говоря за пешеходци, говорещи или слушащи музика по телефона докато пресичат кръстовище.
2
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Всеки пешеходец с начелник за по икиндия.
1
3
 
7
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 2 месеца
Като знам какви са умни кат-аджийте, сигурно като видят челен сблъсък и че около колите има 2-3 тела - пишат ги пешаходци, пък то са пътниците дето се возят без да си поставят колан.